Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 01:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hoi,

Mijn vader wilt zijn huidige mobiel vervangen.
Hij hecht erg veel waarde aan een standby-tijd. Naar zijn mening spant Sony-Ericsson de kroon.

Ikzelf heb een Nokia 6300; ik laad hem om de 2 dagen op, helaas.

Als ik op T.net kijke, zie ik DIT.

Nu zie ik vooral Samsung's; wat zijn jullie ervaringen met telefoons die erg lang op 1 accu meegaan?

De Tel moet zo standaard mogelijk zijn; camera, MP3-functie; het maakt allemaal niets uit. De Prijs echter wel; het liefst onder de 100 euro.

Wat zijn jullie ervaringen?

MVG

Op T.net stond een tijdje geleden dat een Philips Telefoon een standbytijd had van 2 maanden, maar die tel is niet in NL te koop

Gulfstream G650

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:38

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Kijk eens naar een Nokia E52, die heeft een standbytijd van 28 dagen EN alle functies. Zeg je nou dat heb ik allemaal niet nodig, dan kom je wellicht op een S312 van Sony, maar daarvan ken ik geen tijden e.d.

Maar zoals je zelf wellicht begrijpt hoe kleiner scherm, hoe minder functies, hoe langer je standbytijd.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-11 18:41
Nickalicious schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 15:37:
Maar zoals je zelf wellicht begrijpt hoe kleiner scherm, hoe minder functies, hoe langer je standbytijd.
Is in theorie wel waar maar in de praktijk vaak niet. Dit komt omdat de fabrikant de telefoon dan het liefst zo klein mogelijk wil houden en dus ook op de accu bespaart. De telefoon gebruikt toch niet veel stroom, dus waarom zou er dan een grote accu in moeten is vaak het idee.

Ik heb zelf goede ervaringen met verschillende toestellen van Nokia. O.a de E71 van mezelf heeft een flinke stand-by tijd met z'n 1500 mAH accu.

Maargoed, dan alsnog een paar suggesties:
Nokia 3720 classic heeft 450 uur stand-by tijd wat goed is voor bijna 19 dagen stand-by tijd.
Nokia 1662 heeft 483 uur stand-by tijd wat goed is voor ruim 20 dagen stand-by tijd.

Dit zijn vrij simpele toestellen van Nokia die volgens mij wel voor ~€100,- te vinden moeten zijn

Dan van wat andere merken:
Sony Ericsson W302 heeft 300 uur stand-by tijd wat resulteert in bijna 13 dagen stand-by
Sony Ericsson G502 heeft 330 uur stand-by tijd en dat is goed voor bijna 14 dagen stand-by tijd

Samsung E1080 heeft 550 uur(!) stand-by tijd en dat is goed voor bijna 23 dagen stand-by tijd

Samsung Corby TXT B3210 heeft een stand-by tijd van 390 uur, wat resulteert in ruim 16 dagen stand-by

Ik vergeet vast wel wat kans hebbende types of merken, maar deze modellen heb ik zo van de site van de desbetreffende fabrikant geplukt. De stand-by tijd aan uren heb ik letterlijk overgenomen van de sites van de merken. Dit zijn gegevens opgegeven door het merk zelf, en die moet je waarschijnlijk met een korreltje zout nemen.

Van alle modellen ga ik dus uit dat de prijs zo rond de €100,- of minder zal zijn, ik kan dit echter niet met zekerheid zeggen.

Mijn advies is dus om in de pricewatch de prijs op maximaal €100,- te zetten en vervolgens op de site van de fabrikant op te zoeken wat hij/zij aangeeft als stand-by tijd. Bij veel (goede) reviews word er ook bij verteld of de telefoon de aangegeven stand-by tijd haalt, echter denk ik niet dat er veel reviews geschreven worden over toestellen in jouw prijsklasse.

één is geen, twee is één

Verwijderd

Wat dacht je van een Samsung E1170? 830 uur standby = 34 dagen :) http://www.samsungmobile....msung-e1170-specification

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hmm, ik had de E1150 op het oog, maar die 1170 ziet er een stuk beter uit! 830 uur. _/-\o_

Ik zie dat je hem bij BelCompany SImlockbrij kan halen voor 39 euro. Effe doorzoeken of er ook nog andere winkels zijn! >:)

Gulfstream G650

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Net bij BelCOmpany de E1170 gehaald voor 29 euro. _/-\o_ Even testen. Snel laden/ontladen.

Gulfstream G650

Pagina: 1