Toon posts:

Netwerk simuleren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag binnenkort een netwerk aanleggen maar wil eerst op mijn eigen pc alles uitproberen, Ik d8 dus, als ik in mijn pc gewoon twee extra kaarten erin zet en dan een Loopback-plug en dan een netwerk simuleer,dan zouk ik zo wel kunnen kijken of het werkt toch enzo.. Ik bedoel of ik met het ene netwerk wel kan internette, want dan kan ik het precies zo doen op die ander en heb ik dat gehannes nie met twee comz.

Is dit mogelijk?

Verwijderd

ja, je kunt gewoon bijde netwerk kaarten in 1 pc zetten,met crosslink kabeltje aan elkaar zetten en dan elke netwerk kaart appart configuren.dan hoort je als je op netwerk neigbourhood klikt, gewoon 2 keer je eigen pc te zien:)

say it if i'am wrong

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe kan ik dan controleren of ik met die configuratie dna ook op het internet ga?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

dat wordt natuurlijk wat lastiger want je weet niet via welke netwerkaart je internet.

normaal als je 2 pc's hebt, kan de server altijd internetten. en gaat het internetten van de client via het netwerk.

om dit in een pc te testen lijkt mij vrij moeilijk.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 18:54
Zo moeilijk is het ook echt niet om een netwerkje op te zetten (met windows iig). Kaartje + kabel erin, drivers installeren en gaan met die bena... netwerkkaarten :)