Ik heb een productieserver eigenlijk wat te snel overgezet naar de nieuwste LTS (ik kwam van de vorige LTS 8.04) De installatie ging niet geheel vlekkeloos na de eerste reboot, het resulteerde in een niet bootend systeem. Dit heb ik zelf kunnen oplossen met een installatie CD en de upgrade handmatig voltooid.
De reden hiervoor is dat ik de nieuwste Samba nodig had i.v.m. zeer slechte performance. Nu met de nieuwe versie is dit eindelijk acceptabel.
Eénmaal alles werkend valt op dat:
Ik snap sowieso dat ik wat te snel ben upgraden ben geweest. Het was alleen zo dat is niet zoveel vrije tijd hiervoor heb en afgelopen weekend was ik toch met de server bezig (fysiek). Dus kon de verleiding niet weerstaan om eindelijk snelle samba performance te hebben.
De reden hiervoor is dat ik de nieuwste Samba nodig had i.v.m. zeer slechte performance. Nu met de nieuwe versie is dit eindelijk acceptabel.
Eénmaal alles werkend valt op dat:
- round-cube webmail niet compatible is met de PHP 5.3 versie, google verteld me dat een SVN versie wel zou moeten werken.
- Asterisk onze telefoon centrale kan door een bug in de huidige versie niet meer gesprekken doorschakelen, iets wat we in ons bedrijf wel aardig vaak gebruiken. Beetje jammer
Ik snap sowieso dat ik wat te snel ben upgraden ben geweest. Het was alleen zo dat is niet zoveel vrije tijd hiervoor heb en afgelopen weekend was ik toch met de server bezig (fysiek). Dus kon de verleiding niet weerstaan om eindelijk snelle samba performance te hebben.