[Ubuntu 10.4 LTS] stabiel verklaren verse LTS versie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik heb een productieserver eigenlijk wat te snel overgezet naar de nieuwste LTS (ik kwam van de vorige LTS 8.04) De installatie ging niet geheel vlekkeloos na de eerste reboot, het resulteerde in een niet bootend systeem. Dit heb ik zelf kunnen oplossen met een installatie CD en de upgrade handmatig voltooid.

De reden hiervoor is dat ik de nieuwste Samba nodig had i.v.m. zeer slechte performance. Nu met de nieuwe versie is dit eindelijk acceptabel.

Eénmaal alles werkend valt op dat:
  • round-cube webmail niet compatible is met de PHP 5.3 versie, google verteld me dat een SVN versie wel zou moeten werken.
  • Asterisk onze telefoon centrale kan door een bug in de huidige versie niet meer gesprekken doorschakelen, iets wat we in ons bedrijf wel aardig vaak gebruiken. Beetje jammer
Nu zet ik mijn vraagtekens wat bij hoe stabiel de LTS versie zelf is. Had ik nu langer moeten wachten na de release of had ik niet vermeden kunnen worden ? Je zou toch zeggen dat de packages op elkaar afgestemd worden?

Ik snap sowieso dat ik wat te snel ben upgraden ben geweest. Het was alleen zo dat is niet zoveel vrije tijd hiervoor heb en afgelopen weekend was ik toch met de server bezig (fysiek). Dus kon de verleiding niet weerstaan om eindelijk snelle samba performance te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 15:38
M4RTiN schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:10:
  • round-cube webmail niet compatible is met de PHP 5.3 versie, google verteld me dat een SVN versie wel zou moeten werken.
Dat lijkt me sterk. Ik heb roundcube 0.3.1 draaien in combinatie met PHP 5.3.2 (wel beide niet uit packages; maar alsnog), en dat werkt gewoon goed. 10.04 LTS heeft dezelfde combinatie, dus dat zou gewoon moeten werken. Wat werkt er niet? Heb je roundcube zelf gedownload en geinstalleerd of via apt-get?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:16
LTS is niet per se stabieler. Hij wordt alleen langer ondersteund :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:55

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Je kan een test server opzetten en deze mee laten draaien met de beta's en rc's. Zo weet je dat jouw combinatie van pakketten ondersteund wordt. Ubuntu releases zijn inderdaad niet de stable's die je bij Debian hebt.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
hostname schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:23:
[...]

Dat lijkt me sterk. Ik heb roundcube 0.3.1 draaien in combinatie met PHP 5.3.2 (wel beide niet uit packages; maar alsnog), en dat werkt gewoon goed. 10.04 LTS heeft dezelfde combinatie, dus dat zou gewoon moeten werken. Wat werkt er niet? Heb je roundcube zelf gedownload en geinstalleerd of via apt-get?
Doe eigenlijk zoveel mogelijk met APT, zo ook met roundcube. Hij geeft nu talloze deprecated meldingen zoals:

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /usr/share/roundcube-webmail/program/lib/DB.php on line 470

Er is vanalles op te vinden met google, maar als je het mij vraag ligt het gewoon dat er functie's gebruikt worden die niet langer in php 5.3 zitten.

Verder zal ik maar wachten op de updates van canonical er valt voorlopig nog wel even mee te leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 15:38
M4RTiN schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:02:
[...]
Doe eigenlijk zoveel mogelijk met APT, zo ook met roundcube. Hij geeft nu talloze deprecated meldingen zoals:

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /usr/share/roundcube-webmail/program/lib/DB.php on line 470

Er is vanalles op te vinden met google, maar als je het mij vraag ligt het gewoon dat er functie's gebruikt worden die niet langer in php 5.3 zitten.

Verder zal ik maar wachten op de updates van canonical er valt voorlopig nog wel even mee te leven :P
Dan heb je niet de nieuwste roundcube. In de 10.04 (0.3) versie van roundcube bestaat lib/DB.php niet eens meer. /usr/share/roundcube-webmail heeft ook nooit in Ubuntu packages gezeten, die plaatst hem in /usr/share/roundcube. Weet je zeker dat je hem wel via APT heb?

Wat is de output van aptitude show roundcube en apt-cache policy roundcube? Via apt-get install roundcube krijg je i.i.g. roundcube 0.3.1, welke prima samenwerkt met PHP 5.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
hostname schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:38:
[...]

Dan heb je niet de nieuwste roundcube. In de 10.04 (0.3) versie van roundcube bestaat lib/DB.php niet eens meer. /usr/share/roundcube-webmail heeft ook nooit in Ubuntu packages gezeten, die plaatst hem in /usr/share/roundcube. Weet je zeker dat je hem wel via APT heb?

Wat is de output van aptitude show roundcube en apt-cache policy roundcube? Via apt-get install roundcube krijg je i.i.g. roundcube 0.3.1, welke prima samenwerkt met PHP 5.3.
Zeer scherp opgemerkt, hierdoor kwam ik erachter dat ik alsnog de oude aan het draaien was! waarschijnlijk de niet voltooide installatie de boosdoener, al heb ik wel vragen moeten beantwoorden voor de nieuwe installatie. Ik heb de oude verwijderd en een nieuwe install gedaan, nu is het goed! Zo even kijken of dit ook voor Asterisk geld...

Bedankt!

edit: enkel dus nog een probleem met attended transfers met Asterisk, herinstalleren hielp niet, de foutcode is:

[100505-000303] NOTICE[5178]: features.c:2211 feature_request_and_dial: We exceeded our AT-timeout

en dit wijt ik dan wel een té nieuwe versie in deze installatie.

[ Voor 13% gewijzigd door M4RTiN op 05-05-2010 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:01
Even los van het feit dat het probleem met RoundCube is opgelost. RC zit in 'Universe', die pakketten worden zonder garantie aangeboden. Als het werkt is het mooi, maar je hebt geen enkele garantie of support van Ubuntu.

Met Asterisk kan ik je verder niet helpen. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

M4RTiN schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:02:
[...]
Hij geeft nu talloze deprecated meldingen zoals:

Op een productieserver kun je sowieso het best error_reporting op E_ERROR zetten, maar jij hebt zelfs expliciet E_STRICT geset zo te zien? Of doet roundcube dat voor je?

Deprecated betekent dat de functies er nog wel inzitten, en gewoon zouden moeten werken, maar dat er een nieuwe, betere methode is die je eigenlijk zou moeten gebruiken, en dat ze in de toekomst wel verwijderd zullen worden.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LTS staat voor Long Term Support niet voor Long Term Stable. Verder draait RC 0.3 en 0.4 prima op mijn FreeBSD bak met PHP 5.3.

Waarom heb je precies geupgrade? Als 8.04 prima draaide dan zie ik niet in waarom je dan zo snel al zou upgraden. Of zitten er echt killer features in 10.04 waardoor je wel moest upgraden?
Pagina: 1