Toon posts:

Timemachine kan niet backuppen door plaatsgebrek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus al geruime tijd een TC,nu heeft mijn Mac een clean instal gekregen en heb ik heel de bakup mooi terug gezet,helaas had ik nog altijd een probleem met mijn stomme optimus....waardoor de iMac niet kon wakker worden na slaapstand.
Ik heb dan SnowLeopard opnieuw geinstaleerd en groot was mijn verbazing dat ik idd op 10.6 zat,maar dat ook al mijn gegevens ineens er stonden (zoals iTunes,iPhoto,...)
Nu wou mijn iMac een backup gaan meken en nu zegt hij dat hij ineens 220 gig nodig heeft,hij gaat wel naar de juiste spare-folder maar blijkbaar kan hij niet zien wat er bij gekomen is en wat niet waardoor dat hij maar een heel backup er wil bijzetten.
Nu is mij TC op 120 GB na vol,wat kan ik nu het beste doen?

Moet ik nu die oude sparebundle weggooien?en dan eigenlijk ook heel de backup kwijt zijn?

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:50
Omdat je een nieuwe installatie hebt gedaan zijn alle timestamps veranderd. Daardoor wil hij een nieuwe backup van alles maken. Je hoeft niks zelf weg te gooien, dat doet TM voor je. Als je TC bijvoorbeeld 500GB is en je 120GB vrij hebt heeft TM 100GB extra nodig. TM zal deze ruimte zelf vrij maken door de oudste backup(en) te verwijderen. Dit zal in houden dat je waarschijnlijk nog wel oudere backuppen hebt alleen minder oud dan dat je nu hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm raar want dat dacht ik ook,maar hij vraagt dus niet om oudere backups weg te gooien...hij wil dat ik een andere schij aanwijs waar de backup naar toe kan.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kun je (met timemachine) nog wel bij de oude backup komen? Volgens mij ziet ie die oude backup nu als een backup van een andere computer. Je zult hem dus handmatig weg moeten gooien. Check dat even.

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Idd hij ziet de oude backup niet...hoe kan ik mijn mac nu linken aan die bewuste backup?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 17:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Of moet ik nu opnieuw de schijf wissen en opstarten van de instal dvd en de backup aanduiden?
Wat ik nu ook wel raar vind is dat als ik naar de bewerkingsdatum kijk,ik de datum van vandaag zie...ik heb 3 sparebundles

1 van mijn vrouw haar macbook
1 van mijn macbook
1 van de imac

Als ik TM activeer zie ik een lege historie,kijk ik echter naar de grote van de sparebundle van de iMac zie ik wel dat deze 200 GB groot is.
Dus dat moet wel de oude zijn vermist hij nu nog niet heeft kunnen backuppen.Ik heb naar mijn verdeler gebeld ook maar daar moest ik na 5 min terug bellen omdat ze mij toen niet konden doorschakelen,dan bel je na stipt 5 min terug en dan krijg je te horen dat iedereen weg is...man daar word je dus wild van he.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 18:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu opnieuwe een instal gedaan vanaf de dvd en daar via hulpprorammas het systeem terug zetten van backup genomen en nu ziet mijn mac weer die oude backups niet...ik ben radeloos en kan er niet meer uit wijs ze....:(

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 07:54 ]

Pagina: 1