GA-x58A-ud3r met 6gb mem DDR3-1600 v1.65 ?

Pagina: 1
Acties:

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik zie net iets in de specs staan van mijn moederbord dat ik deze week nieuw heb gekocht, iets dat me zorgen maakt.

Ik heb deze week het geheugen erbij gekocht, Corsair XMS3 CMX6GX3M3A1600C9
pricewatch: Corsair XMS3 CMX6GX3M3A1600C9

omdat deze 1.65 volt nodig hebben
werkt dat eigenlijk wel op het mobo GA-x58A-ud3r ?

http://www.gigabyte.eu/Pr...&ProductName=GA-X58A-UD3R

pricewatch: Gigabyte GA-X58A-UD3R

Het is heel vaag want in de specs staat dat hij alleen 1.5 volt sticks ddr3 2200/1333/1066/800 MHz modules accepteerd.
Maar in de memory support list hier: http://www.gigabyte.eu/Fi...b_memory_ga-x58a-ud3r.pdf
staat dat hij wel 1600 sticks ondersteund.

want anders dan moet ik het snel terug gaan brengen en moet ik nog langer wachten tot ik mijn nieuwe pc in elkaar kan zetten :'(

- Mijn PC -

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:49

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nee, je RAM staat niet op de QVL.
Ja, het zal ongetwijfeld wel werken. Je kunt het voltage van de dimms evt. handmatig op 1.65V zetten.

• SpitfireNL
inderdaad, specifiek CMX6GX3M3A1600C9 staat niet op de QVL. maar wel dat hij andere 1600 sticks ondersteund van 1.65volt.

Dus ik ga het er op wagen.
Nadat ik alles heb aangesloten start ik hem en ga ik direct naar de bios om hem op 1.65volt te zetten.
Is het schadelijk om hem bijv een keer per ongeluk na bios reset te vergeten en dan nog op 1.5v te hebben staan?

- Mijn PC -

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nee. Grote kans dat die handmatige aanpassing niet eens nodig is. Er is niets om je zorgen over te maken.

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:30

epic_gram

undercover moderator

gigabyte is meestal wel makkelijk met geheugenondersteuning. Als je de mogelijkheid hebt om hem nog te ruilen, wat 8 dagen kan als je hem via internet hebt gekocht, zou ik dat wel doen voor de zekerheid.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Waarom zou je? Bijna alle DDR3 is, ondanks JEDEC, gespecificeerd op 1,65V.

• SpitfireNL
Ik kan morgen pas testen en laten weten hoe het is gegaan, dan zal ik hier even mijn ondervindingen replyen.
De verpakking heb ik zonder breken en scheuren open kunnen maken. Dus als het niet werkt morgen dan stop ik het terug alsof het nooit open is geweest >:)

Jullie erg bedankt voor je input tot zo ver!

- Mijn PC -

Pagina: 1