Nu heb ik dit ding al enige tijd thuis, maar hij is niet in gebruik omdat ik gewoon stomweg niet weet hoe ik er bij kan komen.
Als ik de stroom uit het beestje haal en er weer in doe is er niets aan de hand. Ik kan hem benaderen (via een NET USE, geen MIONET software geïnstalleerd!) en bestanden over en weer halen.
Als ik vervolgens de volgende dag de share probeer aan te spreken gaat dit niet meer, pingen naar zijn IP geeft ook geen antwoord. De My Book lijkt in slaap te zijn gegaan want de witte LED voorop pulst langzaam uit/aan.
Nu heb ik géén idee meer hoe ik hem aan kan krijgen zonder de stekker er weer uit te trekken, wat het principe NAS ondermijnt in mijn oogpunt.
- In de user manual » is niets terug te vinden met woorden als "sleep", "wake" en "inactive".
- Op Google lees ik alleen omgekeerde verhalen; mensen die de My Book juist in sleep willen krijgen bij inactiviteit.
- In de WD KB » zeggen ze dat het kan komen omdat de DHCP lease te kort zou zijn, maar ik heb het beestje een vast IP gegeven.