Acties:
  • 0Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 29-11 23:42
Enige tijd geleden heb ik een Western Digital My Book World Edition (1TB) aangeschaft om overal in huis bij mijn foto's, films en muziek te kunnen.

Nu heb ik dit ding al enige tijd thuis, maar hij is niet in gebruik omdat ik gewoon stomweg niet weet hoe ik er bij kan komen.

Als ik de stroom uit het beestje haal en er weer in doe is er niets aan de hand. Ik kan hem benaderen (via een NET USE, geen MIONET software geïnstalleerd!) en bestanden over en weer halen.

Als ik vervolgens de volgende dag de share probeer aan te spreken gaat dit niet meer, pingen naar zijn IP geeft ook geen antwoord. De My Book lijkt in slaap te zijn gegaan want de witte LED voorop pulst langzaam uit/aan.

Nu heb ik géén idee meer hoe ik hem aan kan krijgen zonder de stekker er weer uit te trekken, wat het principe NAS ondermijnt in mijn oogpunt.
  • In de user manual » is niets terug te vinden met woorden als "sleep", "wake" en "inactive".
  • Op Google lees ik alleen omgekeerde verhalen; mensen die de My Book juist in sleep willen krijgen bij inactiviteit.
  • In de WD KB » zeggen ze dat het kan komen omdat de DHCP lease te kort zou zijn, maar ik heb het beestje een vast IP gegeven.
Ik zit met de handen in het haar, ik hoop dat er hier iemand ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• battler
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21:56
geen updates beschikbaar? Volledig gereset?
Ik heb hem vandaag binnengekregen (garantie geval). Tot op heden nog geen enkel probleem ondervonden.

Spelfout gezien, let me know! dm, tel, e-mail of per post.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deon
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 04-05-2010
'Hee, ik heb een witte externe harde schijf. Waarom doet hij het niet?' Dit idee komt naar boven. Er is wat meer informatie nodig om een idee te krijgen over wat er aan de hand kan zijn. Hiermee wordt informatie bedoeld over de computer, het besturingsprogramma, de geïnstalleerde software, de manier waarop de My Book is aangesloten, plaatjes van de schermpjes, plaatjes van de aansluitingen en de kabeltjes en een video van de knipperende lampjes. Misschien is het een idee om de bijgeleverde software te installeren.

[Voor 38% gewijzigd door deon op 04-05-2010 20:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LaserVision
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 01-08 14:28
Hoi,

Langzaam aan/uit gaan van de led zou kunnen duiden op oververhitting van de harde schijf. Het OS controleert op de temperatuur en sluit af als de drive te heet wordt. Een bekend probleem.
Vraag is dus: krijgt hij voldoende koude lucht?

LaserVision

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee