Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyagerscout
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10-2024
Even een korte vraag over SLI
Zou deze kaart : MSI NX8600GT-TD256E
in SLI kunnen met deze: Club3D GeForce 8600 GT OC

Ik weet nl niet of het OC gedeelte roet in het eten gooit:P

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:34
De kaarten worden automatisch teruggeklokt naar de laagste waarde van de 2. Maar let er vooral op dat de hoeveelheid geheugen en type geheugen hetzelfde is.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyagerscout
Ehm, de een is 265mb en DDR2, de ander 512mb en GDDR3.... Werkt het dan niet?
Ik heb die MSI kaart nu op 640 draaien, dus dat het teruggeklokt word naar de snelheid van de Club3D kaart is niet zon ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Ik vrees ervoor. Ik denk dat je best beide kaarten verkoopt (of alleen de huidige als je op punt staat om een nieuwe te kopen), en even kijkt in de 4xxx of 5xxx serie van ATI. (Gebruik wel DriverCleaner na het deïnstalleren van de Nvidia driver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyagerscout
Nee dat kan niet. T gaat nl juist om de SLI.
Ik lees net op zon Nvidia site, dat mbv coolbits, t niet uitmaakt hoeveel mb de kaarten hebben...
En dan snelheid van t geheugen ook niet uitmaakt :S
http://www.slizone.com/page/slizone_faq.html#c19
Volgens die site gaat t er alleen om dat je dezelfde GPU gebruikt..
Klopt dat? (ik geloof tweakers nl eerder dan zon site, slizone is n beetje standplaatsgebonden als je t mij vraagt:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
SLI van 2 mid end kaarten van 2 generaties geleden gaat niet schitterend werken. Ik raad het dus sowieso af om zulke kaart te kopen, tenzij je ze hebt liggen / heeel goedkoop kunt krijgen.
Van de geheugengrootte was ik inderdaad niet zeker, maar je zal effectief maar 256MB kunnen gebruiken.
DDR2 en GDDR3 mengen is echter nog een andere zaak. Als het al werkt (wat ik ten zeerste betwijfel), dan zal het GDDR3 geheugen teruggeklokt worden naar de snelheid van het DDR2 geheugen.
Verder schaalt SLI niet schitterend (1+1 is in dit geval geen 2), dus om welke reden wil je eigenlijk SLI nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyagerscout
Omdat ik nu een SLI moederbord heb, welke redelijk goed is voor wat ik me kan veroorloven. En ik het wel een leuk idee vind om 2 videokaarten samen te laten werken ^^
Ik heb al vaak gehoord dat 1 8800 kopen sowieso beter is, maar daar gaat t niet echt om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Je moet het zelf weten natuurlijk.
256MB + 512MB gaat dus wel lukken met die registry tweak, maar DDR2 + GDDR3 gaat niet (heb het net nog even gegoogled, maar ik moet toegeven dat er bar weinig te vinden is en al geen officiële bronnen)

Sowieso als je nu de DDR2 kaart hebt: weg met die handel. Een SLI opstelling van 2 zulke kaarten is weggegooid geld.
Maar misschien een idee om een SLI setje 8800GT's te kopen? Of 9600GT oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit soort vragen komen om de zoveel tijd opnieuw terug. MEt een beetje zoekwerk had je dit best zelf uit kunnen vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.