Een veiling bij Afslag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Askjeeves
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:16
Beste Tweakers, :P

Omdat ik van plan ben om wat 2e hands spullen te verkopen, dacht ik van wat is daar nou reële prijs en een leuke manier voor.

Ik kwam toen op het (gepikte) iets te verkopen bij afslag, Het bestaat sowieso in de veilingswereld, maar ik werd er op geattendeerd bij een computerwinkel waar ik regelmatig virtueel een bezoekje aan breng.

Bij een veiling bij afslag gaat de prijs elke keer naar beneden totdat iemand roept "MIJN"! Dan is het dus verkocht aan diegene die het "roept"

Dus nu even een voorbeeld:

Ik bied aan een HDD van 250GB: (details even niet belangrijk)

01-06-2010 : € 25.00
02-06-2010 : € 22.50
03-06-2010 : € 20.00
04-06-2010 : € 17.50
05-06-2010 : € 15.00

- De prijs geld vanaf 00.00u die dag
- Diegene die als eerste reageert, koopt voor de prijs die op die datum geld
- De datum en tijd in de reactie is bepalend.
- Is er na bv 05-06-2010 geen reactie, dan vervalt het bod.

Dus al iemand op 03-06-2010 om 01.33 een reactie geeft met "MIJN" dan heeft ie het artikel voor € 20,00 gekocht en stopt de veiling.

Ook bij deze vorm van verkoop kan je je advertentie laten staan zonder dat je deze elke dag hoeft aan te passen.
Daarbij is het voor iedereen ook duidelijk te zien wie de aankoop doet ( of in veilingtermen te spreken "wint")

Het is dus een idee en heb hierover al met Microkid contact gehad. in vertegenwoordiging van Microkid staat Tweakers.net er niet onwelwillend tegenover en zijn benieuwd hoe dit gaat.

Graag hoor ik jullie reacties en misschien word het een nieuwe verkoop-variant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich een grappig idee, maar ik denk niet dat het aansluit bij waar V&A voor is. Sowieso zijn wij geen partij, zijn veilingen en aanbiedingen niet bindend (zelf tot een overeenkomst komen onderling) en zo nog wat dingen.

Maar, zeg nooit nooit, alleen zie ik dit in ieder geval niet zitten op dit moment. Wel bedankt voor het meedenken natuurlijk: ideeën zijn altijd welkom! :)