Vraag over RIP (router information protocol)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donster
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-07 17:54
Ik ben bezig met instellingen doorlopen van mijn Firewall en daar kom ik RIP tegen .. -
> Routing Information Protocol.

Wikipedia zegt: Waarmee routers aan elkaar doorgeven welke routes voorhanden zijn.

Ik heb ergens gelezen dat je als RIP aanstaat vrij makkelijk gehacked kan worden doordat een hacker zich voor kan doen als andere router ( of rip 'iets')

Nu is oplossing 1 -> Uitzetten , echter wanneer ik dat doe zet mijn router hem automatisch weer AAN..

Oplossing 2 -> RIP versie 2 gebruiken en wachtwoord gebruiken ..

Mijn vraag = Hoef ik alleen in de router een RIP wachtwoord te plaatsen , of is het (zoals ik denk) de bedoeling dat in een andere router óok hetzelfde wachtwoord komt en dat het bedoeld is voor onderlinge communicatie?

PS: Ik heb een modem en daarna een router , dus volgens mij hoor ik hem gewoon uit te kunnen zetten ... maar als dat niet gaat... :9

Wie helpt me uit het zwarte gat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hij kan gewoon uitblijven, voor thuis ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donster
Mijn router zet hem zelf steeds weer aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 23:14
Waarschijnlijk staat hij geen updates via de wan interface toe. Hacken kan in die zin dan ook geen kwaad. Is voor als je intern meerdere routers hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donster
Oke goed om dat te weten ...

ik wil er een NAS achter hangen namelijk ( met webserver naar buiten) , vandaar dat ik eerst alle instellingen van de firewall aan het doorlopen ben. (mbt tot gewone pc's)

Volgende stap is om de NAS zelf te beveiligen ;-) , heb daar al een topic over in het "beveiligings forum" hehe

Bedankt voor reply's!

[ Voor 3% gewijzigd door Donster op 04-05-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 23:14
Succes er mee!

Vermeld de volgende keer ook even het type router, wellicht is het net een uitzondering op de regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

GH45T schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 19:15:
Waarschijnlijk staat hij geen updates via de wan interface toe. Hacken kan in die zin dan ook geen kwaad. Is voor als je intern meerdere routers hebt.
Zelfs al doet'ie dat wel, dan is de kans dat een RIP-packet (dat gebroad- of multicast wordt) daadwerkelijk aankomt vrij klein.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donster
Ik weet genoeg , mijn dank is groot! _/-\o_
Pagina: 1