• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 12:56
Ben al een poos op zoek naar documentatie die uitlegt hoe je een 2e server (server 2003 r2 standard) toevoegt als DC aan een sbs2003 domein.

De sbs2003 machine is ondertussen aangepast volgens deze documentatie :

http://www.smallbizserver...R2-Domain-Controller.aspx

tot nu toe dit uitgevoerd

(sbs2003) --> add server onder server management
(server 2003 r2 standard) --> http://SBSServerName/ConnectComputer
(sbs2003) --> tijdklok laten synchroniseren met de internet tijd klok

Is het nu een kwestie van DCPROMO ?

De uiteindelijke bedoeling is , dat de server 2003 standard word ingesteld als global catalog server om daarna sql op deze server te installeren voor het boekhoudpakket snelstart.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Niks anders te doen dan dcpromo. Let wel op, bij SBS MOETEN de FSMO rollen alle vijf op de SBS blijven, wat je ook doet. Ook moet deze global catalog blijven!

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 12:56
sanfranjake schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 19:18:
Niks anders te doen dan dcpromo. Let wel op, bij SBS MOETEN de FSMO rollen alle vijf op de SBS blijven, wat je ook doet. Ook moet deze global catalog blijven!
Dus de volgorde is goed? inc ADPREP? lees op sommige sites dat dit niet altijd nodig is?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
adprep moet je inderdaad ook doen als de SBS niet R2 is ja :)

Mijn spoorwegfotografie

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
marc181982 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 18:54:

De uiteindelijke bedoeling is , dat de server 2003 standard word ingesteld als global catalog server om daarna sql op deze server te installeren voor het boekhoudpakket snelstart.
Misschien weet ik iets niet, maar waarom die machine DC met gc maken? Je kan toch ook prima sql installeren zonder dat?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Oogje schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 09:17:
[...]

Misschien weet ik iets niet, maar waarom die machine DC met gc maken? Je kan toch ook prima sql installeren zonder dat?
Waarom zou je dat niet doen? Het zorgt ook gelijk voor enige redundantie. Je gebruikers kunnen dan als er met de SBS iets gebeurt ten minste nog voor een deel werken :)

Mijn spoorwegfotografie

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, ben zelf ook niet helemaal gelukkig met de wensen van de topicstarter maar het zal ongetwijfeld beargumenteerd kunnen worden met voor- en nadelen. SQL op een DC/GC vind ik niet de meest briljante oplossing maar het is inderdaad een stuk redundancy.

Verder vraag ik me af of Standard wel de meest handige oplossing is voor SQL; voor zover ik me kan herinneren wordt er max. 4GB RAM ondersteund en hoewel dat voor veel boekhoud-instances voldoende is, kan ik me ook voorstellen dat de performance voor/van DC/GC hierdoor wordt beinvloed en dat alsnog de SBS veel requests afhandelt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
sanfranjake schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 10:13:
[...]

Waarom zou je dat niet doen? Het zorgt ook gelijk voor enige redundantie. Je gebruikers kunnen dan als er met de SBS iets gebeurt ten minste nog voor een deel werken :)
Klopt, alleen de laatste alinea van de TS doet me vermoeden dat het daar niet om gaat.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Pagina: 1