Ik heb zojuist vanuit Hong Kong een schitterende LCD controller ontvangen voor een aankomend mod projectje (details daargelaten
). Het paneel werkte meteen... met een felle zaklamp.
Klein probleempje: het bedrijf kon niet voorzien in een inverter voor mijn paneel, en ik weet even niet zo snel hoe ik de inverter die bij het paneel hoort ga aansluiten...
Specs
- Sharp LQ170M1LA04 17" 1920 x 1200 WUXGA LCD paneel met dual CCFL backlight (specs)
- NEC/TOKIN D2028-B001-P1-0 dual tube CCFL inverter (specs)
- R.RM5451 LCD Controller Board (specs)
Paneel en inverter afkomstig uit een Sony Vaio VGN-A170.
LCD controller

Met - aan de rechter kant - 6 pins connector.
Inverter van paneel

Met (veel kleinere) 7 pins connector.
Aan de andere zijde worden twee 2-pins connectors aangesloten van de CCFL's.
Het 7-pins kabeltje naar de inverter zat oorspronkelijk verwoven in dezelfde (LVDS) kabel van het paneel, en werd met één ik meen 30-pins plugje op het mobo aangesloten. Nu is het dus zo dat op de LCD controller de LVDS kabel en inverter apart aangesloten dienen te worden. Mijn oude LVDS kabel is dus onbruikbaar.
Kortom: gaat dit werken? Kan ik met een soldeerbout aan de slag? Of moet ik de CCFL's vervangen en een andere inverter nemen? Halp!
Ik wacht nog even op een reactie vanuit het oosten voor een specsheet / pinout van het controller bordje. Wellicht dat dit kan helpen.
Edit: Zie ook mijn reactie hieronder.
Klein probleempje: het bedrijf kon niet voorzien in een inverter voor mijn paneel, en ik weet even niet zo snel hoe ik de inverter die bij het paneel hoort ga aansluiten...
Specs
- Sharp LQ170M1LA04 17" 1920 x 1200 WUXGA LCD paneel met dual CCFL backlight (specs)
- NEC/TOKIN D2028-B001-P1-0 dual tube CCFL inverter (specs)
- R.RM5451 LCD Controller Board (specs)
Paneel en inverter afkomstig uit een Sony Vaio VGN-A170.
LCD controller

Met - aan de rechter kant - 6 pins connector.
Inverter van paneel

Met (veel kleinere) 7 pins connector.
Aan de andere zijde worden twee 2-pins connectors aangesloten van de CCFL's.
Het 7-pins kabeltje naar de inverter zat oorspronkelijk verwoven in dezelfde (LVDS) kabel van het paneel, en werd met één ik meen 30-pins plugje op het mobo aangesloten. Nu is het dus zo dat op de LCD controller de LVDS kabel en inverter apart aangesloten dienen te worden. Mijn oude LVDS kabel is dus onbruikbaar.
Kortom: gaat dit werken? Kan ik met een soldeerbout aan de slag? Of moet ik de CCFL's vervangen en een andere inverter nemen? Halp!
Ik wacht nog even op een reactie vanuit het oosten voor een specsheet / pinout van het controller bordje. Wellicht dat dit kan helpen.
Edit: Zie ook mijn reactie hieronder.
[ Voor 3% gewijzigd door Bounc3 op 05-05-2010 18:55 ]