Toon posts:

Mandrake verwijderen en the grub houden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag Mandrake willen verwijderen van mijn computer om te vervangen door redhat 5.1 (een opudere versie van linux op mijn computer want die nieuwe versie crasht na gemiddeld 3 minuten).

Ik vroeg mij af of ik redhat gewoon op de mandrakepartities kan installeren en the grub daarna goed werkt (Lilo geeft problemen met mijn hd-programma).

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Dat gaat wsch alleen werken als je /boot een aparte partitie is... Dan zou je er voor kunnen kiezen om 'm niet te fomatteren tijdens de installatie.
Je kunt ook gewoon RedHat (waarom 5.1 en niet 6.2?) installeren en daarna Grub (www.gnu.org/software/grub/

Leander

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

Als het niet werkt kun je beter een NIEUWERE versie gebruiken. Die ondersteunt namelijk meer.

Je kunt ook proberen te achterhalen WAAROM hij crasht. start een anders op.
Door bijvoorbeeld in text-mode op te starten kun je kijken of het aan je grafische schil ligt. Door een Gnome te gebruiken in plaats van KDE kun je kijken of het ligt aan KDE. Door je processor niet over te klokken kun je kijken of het niet aan je hardware ligt ( en als het in windows wel werkt wil dat nog niet zeggen dat je hardware O.K. is. Het wil dan zeggen dat windows die features niet gebruikt.)

Probeer dus eens te debuggen i.p.v. "iets anders te proberen". Zo wordt je nooit een goeie Linux-gebruiker.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 maart 2001 14:53 schreef Valium het volgende:
Als het niet werkt kun je beter een NIEUWERE versie gebruiken. Die ondersteunt namelijk meer.

Je kunt ook proberen te achterhalen WAAROM hij crasht. start een anders op.
Door bijvoorbeeld in text-mode op te starten kun je kijken of het aan je grafische schil ligt. Door een Gnome te gebruiken in plaats van KDE kun je kijken of het ligt aan KDE. Door je processor niet over te klokken kun je kijken of het niet aan je hardware ligt ( en als het in windows wel werkt wil dat nog niet zeggen dat je hardware O.K. is. Het wil dan zeggen dat windows die features niet gebruikt.)

Probeer dus eens te debuggen i.p.v. "iets anders te proberen". Zo wordt je nooit een goeie Linux-gebruiker.
Onder alle X-varianten crashed hij. (gnome, icewm, ...)
De oorzaak is volgens mij de te nieuwe versie voor mijn computer -> daarom wil ik een oudere versie installeren.
Je installeert ook geen win2k op een 386.
Nog steeds geen fouten gevonden met debug, echt niet...
Ik krijg mijn kabelmodem ook niet aan de praat hoewel mijn netwerkkaart ogenschijnlijk goed geinstalleerd is.