Toon posts:

Juiste graphics instellingen bij gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

eerder heb ik op fora gelezen dat je, afhankelijk van je videokaart, CPU en RAM, juist wel of niet hoge resolutie, Vsync, etc moet instellen bij een spel. Ik vind het echter erg lastig om op basis van deze losse threads voor mijn eigen systeem te bepalen wat nu de meest optimale instellingen zijn.

Ik heb straks staan:

CPU: Intel E8200, 2,66Ghz @ 3.2Ghz
RAM: Kingston 4gb, 800Mhz
Videokaart: ATI Sapphire HD5770 Vapor-X -- 1GB GDDR5 -- 128 bit bus -- Klok:860Mhz -- Geheugen:1200Mhz (welke nog flink wat overgeclockt gaat worden, de geheugensnelheid kan makkelijk naar 1450 Mhz met DDR5 wat de 128-bit bus compenseert).

BFBC2 geeft de volgende keuze opties:

- Resolutie
- Detail
- Texture detail
- Effects
- Antialiasing
- Anisotropic filtering
- Vsync

Gegeven mijn systeem: welk van de bovenstaande items zou je op max, gemiddeld, of minimaal moeten zetten om 'de beste presaties' uit mijn systeem te halen( afgezien van voorkeuren voor b.v. hoge resolutie etc)?

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:05
Stel het zo in dat je het zelf fijn vindt spelen ;)
Gewoon proberen dus.

[ Voor 17% gewijzigd door Bobmeister op 04-05-2010 17:10 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja, gewoon proberen. Resolutie zet ik altijd wel native, als het even kan (en dat is het geval bij een HD5770). Voor de rest, als je het belangrijk vindt om optimale settings te hebben met goede performance is de enige manier om het goed te doen door wat met de instellingen te gaan klooien en kijken wat er wel en wat er niet mooi uitziet.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Gewoon op maximale settings beginnen. Haal je 60 fps steady laten staan. Haal je 60 met drops naar 30 oid. Als eerste moet je dan de antialiasing terug schroeven.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 15:38
Hier staan een aantal dingen uitgelegd:

http://www.gamefaqs.com/b...ard=957944&topic=53863964

Welke reso draai je ten eerste? 1680x1050 of 1920x1200? Dan zou ik zelf gewoon fraps installeren, alles op medium gooien en kijken hoe het draait. Zit je altijd ruim boven de 40fps en loopt 't lekker? Dan kun je misschien hier en daar een instelling verhogen...

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

je hebt gewoon 2 dingen. Opslag (video RAM) en Rekenkracht (samenstelling van processor, pixel pipelines). De shaders zijn er alleen om bepaalde effecten MOGELIJK te maken.

Resolutie = rekenkracht en opslag (rekenkracht want je moet meer pixels uitrekenen en opslag omdat er meer pixels weergegeven moeten worden en die moeten ergens gestald worden)

detail = rekenkracht en opslag omdat de "plaatjes" van hogere kwaliteit zijn en de effecten moeten meer berekend worden

texture detail = vooral oplag, hogere kwaliteit dus meer bitjes

effects = rekenkracht, dit moet een kaart snel kunnen berekenen, dit wordt maar heel even in het geheugen ingeladen

antialiasing = wegwerken van lijntjes tussen textures, dit is vooral rekentechnisch dus
anisotropic filtering = volgensmij ook processor maar weet ik niet de details van

vsyn = het tegelijk laten tekenen van verticale lijnen. dit zorgt voor een mooier effect maar is dus ook rekentechnisch.

Wat heeft je graka, en wat wil je zelf graag. Nu moet je zelf een balans vinden. Sommige mensen willen graag alles lelijk en 2500 FPS hebben want dat zou beter spelen. Ze vergeten alleen dat een oog niet meer dan 25 FPS waarneemt. Hoe hoger de FPS hoe "zachter" het beeld voor je oog wordt. Daarom wordt in een gemiddelde bioscoop op 100Hz (100 keer wordt elke horizontale lijn per seconde berekend) weergegeven, dan krijg je minder snel hoofdpijn.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:37

MsG

Forumzwerver

Uiteindelijk verschilt dit heel erg per game.

Je wilt eigenlijk het liefst:
Resolutie op schermresolutie
en de rest maxxed out, alles high, maximum anti alias. Echter de videokaart (meestal) trekt het dan niet meer en dan moet je consessies doen. Het laatste wat ik naar beneden gooi zelf is de resolutie, aangezien dat de meeste visuele impact heeft (lelijke upscale blurry). Terwijl dingen van high naar medium zetten vaak alleen zichtbaar zijn bij echte live vergelijking en opzich meestal niet uitmaken.

Dingen als Anti-alias zijn ook erg zwaar, omdat hij realtime zoveel x per seconde dat moet berekenen. Ik neem die kartels vaak wel voor lief.

[ Voor 12% gewijzigd door MsG op 04-05-2010 17:19 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1