Recovery partitie onbruikbaar geworden

Pagina: 1
Acties:

• Jaspervanh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-10 23:51
Hallo tweakers,

Ik heb een Samsung NC10.
Ik heb er UNR (Ubuntu Netbook Remix) opgezet, maar dit beviel niet. Daarom wou ik graag terug naar de standaard Windows XP. Dit wou ik doen met de Recovery modus. (Recovery solution genaamd) Normaal gesproken kun je tijdens het POST screen op F4 drukken, en dan kom je in die recovery modus. Maar dit werkt dus niet meer. De recovery partitie is nog wel aanwezig. In de door ubuntu meegeleverde GRUB bootloader gaf hij de partitie zelfs aan. Hij gaf hem aan onder de naam "Vista (Loader)". Nu zou je denken dat ik hem daarom wel kan herstellen, maar als dat eenmaal gebeurd is, krijg ik tijdens het opstarten van de netbook een foutmelding van GRUB. Dit waarschijnlijk omdat de recovery solution de partitie waar eerst ubuntu op stond heeft overschreven. Dit werkt dus ook niet. Normaal zou je via de F4 knop in de recovery-modus moeten komen, maar dit werkt niet meer. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik heb al geprobeerd om met de xp cd de MBR te herstellen. Nu is GRUB er wel af, maar werkt de F4 toets niet. Hierdoor is het helemaal niet meer mogelijk om in de herstel partitie te komen.

Verwijderd

Je moet de recovery solution van Samsung eventjes branden op cd.
(iso-tje downloaden, branden naar cd)
Je computer booten van cd en in je 'recovery-os' dat je boot klik je dan restore aan en recover je van je partitie.

• Jaspervanh
Welke ISO dan? Ik kan op de website van Samsung alleen een programma vinden dat je moet installeren onder Windows XP.

Verwijderd

mischien gewoon een hele nieuwe install doen .?
? Die herstel partitie ben je voorgoed kwijt.(denk ik).
Dus als je via de xpcd FDISK start ,en dat ff doorlopen ,
dus formateren, aanwijzen ,activeren, e,c,t de hele procedure.
En dan een verse herinstalatie van xp.Heb je meteen meer schijfruimte.

Het is maar een idee,want het is mij niet geheel duidelijk ,wat je nu eigelijk wilt,en /of ik je goed begrijp.
;)

• Jaspervanh
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:04:
mischien gewoon een hele nieuwe install doen .?
? Die herstel partitie ben je voorgoed kwijt.(denk ik).
Dus als je via de xpcd FDISK start ,en dat ff doorlopen ,
dus formateren, aanwijzen ,activeren, e,c,t de hele procedure.
En dan een verse herinstalatie van xp.Heb je meteen meer schijfruimte.

Het is maar een idee,want het is mij niet geheel duidelijk ,wat je nu eigelijk wilt,en /of ik je goed begrijp.
;)
Mijn bedoeling is om de herstelpartitie heel te laten, en om de computer daarmee te herstellen.
Ik heb inmiddels even de Recovery solution geinstalleerd onder Windows XP. Het programma ziet de herstelgegevens wel, maar als ik hem dan wil herstellen, dan moet hij opnieuw opstarten, en vervolgens gebeurt er niks.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-12 19:33
Ik denk dat de Recovery solution gebruik maakt van de herstelpartitie van je HDD. Indien die beschadigd/verstoord is geraakt tijdens installatie van UNR zal de recovery solution niet werken. Wat het handigste is, is om de drivers van je netbook los te downloaden (andere machine) op een usb stick zetten en dan met je windows xp cd een verse xp installatie te doen (ik neem aan dat je een externe cd speler hiervoor gebruikt?) Vervolgens installeer je de drivers van usb stick en heb je weer een verse werkende xp installatie (zonder alle overbodige software die je bij oem fabrikanten vaak meegeïnstalleerd krijgt). Nu formatteer je de recovery partitie van de HDD (is immers alleen maar een xp iso met ingebouwde drivers) en gebruik je voor een volgende recovery gewoon weer de cd. Je kan die recovery partitie vervolgens gebruiken voor b.v. backups
Pagina: 1