Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb terwijl ik in Illustrator aan het werk was iets gedaan met de toolbox waardoor ik niet meer de meerdere opties krijg als ik bijvoorbeeld op de Line segment tool klik. Deze heeft zon klein driehoekje rechts onderin het knopje maar ik kan nu alleen rechte lijnen tekenen en kan de arctool die erachter verborgen zit niet meer gebruiken.

Kort samengevat.

Bij tools in de toolbox met een klein driehoekje kan je normaal gesproken andere tools selecteren door er met de rechtermuisknop op te klikken. Dat lukt bij mij niet meer (Hij geeft geen foutmelding niks, er gebeurd gewoon niks bij het klikken).

Wie weet wat ik kan doen om dit weer hersteld te krijgen?
In de andere CS 4 applicaties zoals Photoshop en Indesign lukt dit nog wel.

Alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 20:13

Pompiedom

Don't panic

Probeer eens de 'workspace' te resetten naar een andere preset. Heb illustrator even niet bij de hand maar onder windows of views zit een submenu genaamd "workspaces" en daar kan je wisselen en zelf nieuwe workspaces aanmaken.

We create our own reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pompiedom schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:14:
Probeer eens de 'workspace' te resetten naar een andere preset. Heb illustrator even niet bij de hand maar onder windows of views zit een submenu genaamd "workspaces" en daar kan je wisselen en zelf nieuwe workspaces aanmaken.
Bedankt voor je reactie.
Helaas heeft dit niet geholpen.
Heb zelfs enkel Illustrator al opnieuw geinstalleerd maar ook dit heeft niet geholpen.
Het zal ergens in een instelling zitten maar een andere werkruimte selecteren heeft helaas niet geholpen.

Heeft iemand nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat het aan je instellingen ligt, uninstaller wist volgens mij je persoonlijke instellingen niet en dat is de reden waarom het na een schone installatie nog steeds niet gefixed is. Probeer hieronderstaande link eens uit. In photoshop weet ik dat je een prompt krijgt door CTRL + ALT + SHIFT ingedrukt te houden en photoshop te openen. Hier vraagt ie of je de instellingen wil wissen/resetten. Anyway hier is de link, suc6:

http://designorati.com/ar...resetting-preferences.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:49:
Het lijkt erop dat het aan je instellingen ligt, uninstaller wist volgens mij je persoonlijke instellingen niet en dat is de reden waarom het na een schone installatie nog steeds niet gefixed is. Probeer hieronderstaande link eens uit. In photoshop weet ik dat je een prompt krijgt door CTRL + ALT + SHIFT ingedrukt te houden en photoshop te openen. Hier vraagt ie of je de instellingen wil wissen/resetten. Anyway hier is de link, suc6:

http://designorati.com/ar...resetting-preferences.php
Dank voor het helpen.
Die crtl alt shift methode werkt helaas niet.
Die methode van die site zou ik graag proberen alleen is de application data folder ontoegankelijk in Windows 7. Ook als ik als Administrator ingelogd ben.
Ik ga Illustrator denk ik maar gewoon op een vista pc zetten want dit gaat niet werken denk ik.
Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:01:
Ik ga Illustrator denk ik maar gewoon op een vista pc zetten want dit gaat niet werken denk ik.
8)7 In plaats van dat je je heel even een paar minuten verdiept in je probleem ga je Illustrator op een vista pc zetten?
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:01:
Die methode van die site zou ik graag proberen alleen is de application data folder ontoegankelijk in Windows 7. Ook als ik als Administrator ingelogd ben.
Als je nou je verkenner eens opent als administrator ;) Rechtsklik -> Als Administrator uitvoeren. En mocht je de map niet zien, zet dan verborgen mappen tonen aan.

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 04-05-2010 17:12 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:11:
[...]

8)7 In plaats van dat je je heel even een paar minuten verdiept in je probleem ga je Illustrator op een vista pc zetten?

[...]

Als je nou je verkenner eens opent als administrator ;) Rechtsklik -> Als Administrator uitvoeren. En mocht je de map niet zien, zet dan verborgen mappen tonen aan.
Hij geeft nog steeds de toegang geweigerd fout ook al voer ik de verkenner als administrator uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:49:
[...]

Hij geeft nog steeds de toegang geweigerd fout ook al voer ik de verkenner als administrator uit.
Het is gelukt die settings file verwijderen maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.
Iemand nog een idee of zal ik hem dan maar op een andere pc installeren?
Wel raar dat het niet werkt want bij de hele Master collection lukt het wel alleen bij de illustrator heb ik deze fout.

Ik kan ook nof gormatteren maarja of in het register gaan sleutelen.
Weet iemand welke keys ik allemaal moet verwijderen om ervoor te zorgen dat hij niks meer weet van ilustrator?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wazig, je kan die tools nog steeds wel accessen via short keys. Dus als je via keyboard een tool selecteert krijg je de eerste desbetreffende tool als je vervolgens shift + keyboard shortcut(tool) tool drukt krijg je de tool die je normaal enkel via het pijltje kan bereiken. Het lost je probleem niet volledig op maar it does the job ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 18:08:
Wazig, je kan die tools nog steeds wel accessen via short keys. Dus als je via keyboard een tool selecteert krijg je de eerste desbetreffende tool als je vervolgens shift + keyboard shortcut(tool) tool drukt krijg je de tool die je normaal enkel via het pijltje kan bereiken. Het lost je probleem niet volledig op maar it does the job ;)
Nee via het Keyboard kan ik het ook niet veranderen :(
Ik kan alleen maar rechte lijnen tekenen.
zowel als ik \ command op het keyboard gebruik. Als ik daar shift bij doe gebeurd er helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben weer een stukkie verder gekomen.
Ik krijg dat uitrolmenu wel als ik op de tools ga staan en de muisknop lang indruk.
Maar ik wil dit graag herstellen dat dit met de rechtermuisknop gebeurrrt.
ken iemand me helpe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
tukker_321,

Als eerste gebruik de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop om gewoon met nieuwe feiten je laatste post aan te vullen. Daarnaast zou het voor sommigen duidelijker zijn als je er wat screendumps bij plaatst. Probeer verder even een lijstje te maken met wat je allemaal al geprobeerd hebt, zodat je niet nog eens x keer dezelfde tip krijgt.

Wat hierboven al aangedragen is is wel zo'n beetje alles wat je kan doen. De bestanden in C:>Documents and Settings > User >Application Data > Adobe > Adobe Illustrator CS4 Settings kun je allemaal weggooien (let op, alleen de losse bestanden), dus niet alleen je AIPrefs. Als zelfs dat niet helpt zou ik een herinstallatie proberen (kies voor herstel of opnieuw installeren).

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol. Ik dacht dat je dat wel door had. Ik doe het ook alleen maar op die manier. Lang indrukken dus ;-) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 19:14:
Lol. Ik dacht dat je dat wel door had. Ik doe het ook alleen maar op die manier. Lang indrukken dus ;-) 8)7
Oke sorry voor de verwarring.
Maar het kan dus niet op de manier van fotoshop dat je gewoon met de rechtermuisknop opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat denk ik niet. In illustrator kan je op sommige tools dubbelklikken voor meerdere opties. Als je dat lang indrukken te omslachtig vindt kan je het volgende proberen: als je je muis op zo'n tool lang ingedrukt houdt krijg je aan het einde van het menu dat er tevoorschijn komt ook een pijltje te zien. Wanneer je hierop klikt gaat de gehele tool van je toolbar loskomen. Persoonlijk maak ik hier veel gebruik van. Vooral bij de pentool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Naar mijn weten gaat het benaderen van die extra tools al jaren met een lange links-klik, en niet met een rechtsklik. Weet je zeker dat je je niet vergist hebt?

Photoshop reageert trouwens op rechts én links. Illustrator alleen op links. Ik denk echt dat er niets mis is met je instellingen, maar dat je gewoon een inconsistentie in de twee pakketten hebt gevonden :)

Installeren op een ander platform lijkt me overkill. Je moet jezelf gewoon één standaard aanleren, zoals lang linksklikken. Dat werkt zowel in Photoshop, Illustrator als InDesign. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1