Toon posts:

Playstation 3+ X360 op Home cinema set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PS3 en een X360 en wil deze aansluiten op een Home cinema set, het liefst dezehttp://www.redcoon.nl/ind...cid/5006/SAMSUNG_HT_C350/. Deze set heeft een Optical in dus kan ik met een optical kabel vanuit mijn PS3 naar de set, en met mijn xbox 360 de rode en witte tulpjes in de set doen want ik heb een Full HD tv. Is dit juist?

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 04-05-2010 17:36 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Wat hebben de rode en witte tulpjes in hemelsnaam te maken met dat je een Full HD TV hebt? Die tulpjes zijn voor analoge audio en hebben dus niets te maken met het wel of niet Full HD zijn van een tv. Overigens kan je de PS3 én de XBox 360 aansluiten via de optische uitgang die deze consoles hebben. Beide sturen dan gewoon Dolby Digital en DTS uit, een stuk beter dan het 2.0 stereo geluid wat je met de rode en witte RCA aansluitingen zou halen. Ik zou dus eerder voor een extra tien euro een optische splitter/switch kopen. Dan kan je de PS3 en de XBox 360 beide op de digitale ingang van de Samsung HTC350 aansluiten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoopdat je doorhebt dat ik dus een full hd tv heb en een Xbox360 6 tulpjes heeft, 3 digitale die ik dan gebruik waardoor ik wit en rood overhoudt. Die kunnen dan in de set, een Xdoos heeft geen optisch out, een PS3 wel en koop dus een optisch kabel.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wellicht is het dan voor de volgende keer handig om te melden dat je een oudere XBox hebt die alleen nog over component beschikt en niet over HDMI. Want "twee tulpjes" zeggen niets. Sterker nog: component video is eigenlijk alleen drie maal RCA, die twee extra voor de audio horen er in theorie niet eens bij. Ook "drie digitale" klopt niet, want component is een analoog signaal. Verder heeft de XBox 360 zeker wel een optische uitgang, lees de manual maar eens door, dan zal je zien dat je die hebt. De uitgang zit op dezelfde stekker als de component zoals hier te zien is.

Verwijderd

Topicstarter
Ok,en met die splitter kan ik dus 2 stekkers, dus van de PS3 en Xdoos in 1 optisch in doen?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ja.

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb ik een tekening hoe ik het zou willen zonder die splitter.
http://s361.photobucket.c...ent=naamloos.jpg&newest=1
EN nooit geweten dat een optical out voor de Xbox op die plek zat. Kan ik ook deze kabel kopenhttps://www.koopjeskampio...bels/audio/hq-hqss462315/

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 19:14 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De manier die je nu getekend hebt zal werken, maar dan heb je dus maar 2.0 geluid vanaf de XBox 360. Terwijl als je de XBox met een optische kabel verbindt je gewoon Dolby Digital en DTS 5.1 door kan sturen (net als met de PS3). Dus je verliest dan best veel qua audio-opties en mogelijkheden aangezien je je XBox dan niet vol benut. Dus waarom zo aansluiten als je ook met een simpele switch kan werken?

De kabel waar je naar linkt is gewoon een normale optische kabel en zal dus op de XBox en de PS3 werken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je normaal van goed of zijn er nog betere kabels?

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-02 13:01
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 19:59:
Bedoel je normaal van goed of zijn er nog betere kabels?
kom op... het kan nog beter als je een versterker hebt.
optisch zal sowieso beter zijn dan rood/wit tulp.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik stuur het dus door een optical kabel naar de home cinema set zonder versterker maar wel met bass en wat boxen.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

In die home cinema zit toch een versterker, waar moet anders het vermogen vandaan komen om de speakers (en de subwoofer, indien passief) aan te sturen?

Verwijderd

Topicstarter
Ok dank, ga hem in de loop v/d week dan bestellen en dan een optical kabel er bij nemen en hou jullie op de hoogte.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mag toch hopen twee optische kabels en een optische switch? Je gaat me toch niet vertellen dat je je XBox toch aan gaat sluiten met de rode en witte RCA stekker...

Verwijderd

Topicstarter
Nee tuurlijk niet :P , maar anders wordt het een duur grapje met die splitter en dan nog verzendkosten, koop 2 van die optical kabels en dan er 1 uithalen steeds. Ik ben niet echt weg van die splitter, omdat je dan altijd ietje verlies hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 23:22 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verzendkosten zijn soms inderdaad niet echt in verhouding tot hetgeen wat je besteld. Wel apart om te zien dat er mensen zijn die een kabeltje van €2,95 bestellen en dan €6,95 aan verzendkosten uitgeven. Wat jij wilt met telkens de kabel er uit halen kan gewoon. Zou dan inderdaad wel gaan voor een iets beter dan gemiddelde kabel. Optisch is en blijft een enkele glasvezelkern en die kunnen op den duur wel eens gaan lijden als je deze vaak in- en uitplugt. Overigens ga je met een dergelijke switch geen merkbaar verlies hebben, het signaal is en blijft digitaal en zal dus gewoon worden doorgezonden.

Verwijderd

Topicstarter
Verzendkosten zijn ook klote dus ga nu kijken bij de media markt. Kabels heb ik al gekocht, nu alleen nog de set bestellen na het weekend en dan met hemelsvaart in dag te hebben.
Edit: set besteld en gelijk €170 lichter, €19 verzendkosten vraag niet hoe maar goed.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 13:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb de set al een tijdje binnen en er komt dus geweldig geluid uit!
Pagina: 1