Logitech Z-560 probleem

Pagina: 1
Acties:

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02-2025

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

Topicstarter
Beste tweakers,

een tijdje geleden is mijn stekkertje dat naar je soundcard (de groene niet de zwarte) denk ik defect.
wanneer ik de stekker in mijn soundcard plug dan krijg ik geen sound uit alle speakers...zodra ik het beetje ga twisten en aandrukken dan krijg deze wel verbinding met de linkerspeaker.
ik krijg maar voor geen mogelijkheid om deze op beide front speakers tegelijk te laten draaien. Ik heb zo'n vermoeden dat hij geen goed connectie meer kan maken met de soundcard (en ja ik heb een andere 2.1 speakerset erop aangesloten en de soundcard werkt prima...dus die is niet kapot) of draad is stuk in de stekker??

Afijn stekkertje kapot Vervangen die handel :P maar Ho dat gaat niet zomaar...
al zou je die willen vervangen deze kabel zit vast aan het Soundtouch control center van de Logitech Z-560. dus vervangen kan dus helemaal niet -O- ...aangezien ik ook het setje (wat nog prima doet!) al meer als 3 jaar heb is mijn garantie ook allang vervallen. Soms als ik dus weer geen geluid heb dan moet ik weer beetje twisten om er dan geluid uit te krijgen echt vreselijk irritant.

Mijn vraag is: heeft er iemand ervaring met het fixen van zulke groene stekkertjes? het is gewoon dezelfde stekkertjes als je ziet bij een Headset zeg maar...of weet iemand waar ik dat kan fixen?I'm kind of running out of ideas..

Vind het namelijk zonde om voor een kapot stekkertje een compleet nieuw Speakerset te gaan aanschaffen... -O- .

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het zou ook aan de geluidskaart kunnen liggen, dat je de contactjes even wat verder moet laten uitsteken (dat ze wat harder op het stekkertje drukken).

Als het toch het stekkertje is, kan je die afknippen en er een nieuwe op zetten. Maar dan moet je wel een beetje handig zijn met een soldeerbout. Het stekkertje is waarschijnlijk een stereo 3,5mm jackplug.

• Lostson

Lostson

Topicstarter
hey bedankt voor het reageren had niet meer verwacht dat er iemand zou reageren ;(
Er is niks mis met de soundcard, want die GigaByte GA-790FXTA-UD5 Moederbord is net nieuw. Mijn speakersetje heb ik al een tijdje alleen door veelvuldig in en uitprikken van de stekker maakt die wss niet zo goed contact meer.

ik heb zelf een beetje zitten googlen en volgens mij moet je meestal 3 draadjes solderen ofzo een zwarte, wit en rood. Eentje is dan voor massa en de andere 2 zal dan wss voor links en rechts zijn 8)7
Ik heb er eigenlijk geen verstand van :F (heb ook geen soldeerbout) maybe toch maar door iemand laten maken dan?...kzal eens kijken bij een elektrozaakje ofzo

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-02 19:44

@r!k

It is I, Leclerq

Lostson schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:38:
hey bedankt voor het reageren had niet meer verwacht dat er iemand zou reageren ;(
Er is niks mis met de soundcard, want die GigaByte GA-790FXTA-UD5 Moederbord is net nieuw. Mijn speakersetje heb ik al een tijdje alleen door veelvuldig in en uitprikken van de stekker maakt die wss niet zo goed contact meer.

ik heb zelf een beetje zitten googlen en volgens mij moet je meestal 3 draadjes solderen ofzo een zwarte, wit en rood. Eentje is dan voor massa en de andere 2 zal dan wss voor links en rechts zijn 8)7
Ik heb er eigenlijk geen verstand van :F (heb ook geen soldeerbout) maybe toch maar door iemand laten maken dan?...kzal eens kijken bij een elektrozaakje ofzo
Dat je moederbord net nieuw is wil niet zeggen dat er niet iets mis zou kunnen zijn? Sluit er eens een koptelefoon of andere speakerset op aan en kijk of dat verschil maakt.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• hansieb112
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-02 20:15
Heb zelf ook een Z560 logitech set en gebruik hem al enkele jaren.

Al even getest met bijv een MP3 speler op alleen de "groene" jackplug? Op je control center dan natuurlijk wel even M3D knop aanzetten. Zo kan je in ieder geval uitsluiten dat het of je set is of de geluidskaart

Enige probleem wat ik met de set heb is dat de bas knop niet lekker meer reageert op de control center. Moet maar eens een beetje contactspray tussen :)

• Lostson

Lostson

Topicstarter
ik heb mijn headset erop aan geplugd. hij doet het gewoon via mijn headsetje het ligt dus echt aan de stekker.
ik neem mijn Soundtouch control pod een keer naar de elektro zaak en vraag of het stekkertje vervangen kan worden. die zullen vast dat stereo 3,5mm jackplug kunnen vervangen.

ohh dat op een MP3 speler heb ik nog niet geprobeerd ik ga het vanavond even testen. als die het dan ook niet doet dan ligt het aan het draadje.
Pagina: 1