Toon posts:

Geen juiste resolutie met Intel GMA 3150

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Gisteren heb ik een mini-itx pctje gebouwd voor een familielid.
Het moederbord betreft : Zotac NM10-ITX WiFi die een Intel GMA 3150 onboard heeft met HDMI uitgang.
Nu is het probleem dat na het installeren van windows en de videokaart blijkt dat de juiste resolutie niet in het lijstje staat bij beeldschermresoluties waardoor het bureaublad als het ware een stukje groter is dan het scherm. De zijkanten van het bureaublad vallen dus buiten het scherm. De maximale resolutie (waar het nu op staat) is ''1280x720 (aanbevolen)''.
Hij heeft de computer via een HDMI-kabel aangesloten op een philips 107 cm full hd LCD-scherm.

Hiervoor had hij een laptop via HDMI op de lcd-tv aangesloten en toen klopte het beeld wel en toen ik op de laptop kijk bij beeldresolutie zie ik dat het op een resolutie van ''1280x800(aanbevolen)'' werkt.

Heb behoorlijk doorgezocht op het internet naar een eventuele oplossing maar ik kom er echt niet uit..
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Verwijderd

Je laptop ondersteunt de resolutie niet, je laptop heeft geen 1:1 pixelmapping, je hebt een verkeerde resolutie ingesteld die niet door je TV ondersteunt wordt. Probeer eens wat uit en forceer resoluties met Powerstrip.

Verwijderd

Topicstarter
de laptop ondersteunt het juist wel want met als de laptop via HDMI aangesloten is, dan is eht beeld wel goed en is die resolutie wel te selecteren.

Maar met de mini pc met Intel GMA 3150 is er dus sprake van overscan, daar zijn dan ook maar 3 resoluties te selecteren met als hoogste 1280x720 waar hij nu op staat en de laagste 800x600. de middelste weet ik zo niet meer maar die werkte ook niet goed.

Ik zal het met powerstrip proberen, maar ik dacht dat powerstrip niet functioneerde met Intel GMA grafische chips? of werken zulke functies zoals resoluties aanpassen weer wel?