Firefox browser heeft ruzie met een google adsense server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

de laatste tijden had ik het idee dat internet pagina's minder snel laadde. Omdat het me ging irriteren vond ik het tijd om te kijken waar het aan lag. Rechtsonderin bij firefox zegt de browser "verbinden met 74.55.39.45". Dat duurt bij elke pagina met Google Ads lang :(

Gegoogled op het probleem, AdBlockerPlus zou het probleem verlichten... nou niet dus...

Bij andere browsers komt het probleem niet voor.

- Firefox versie 3.6.3.
- Windows XP SP3 fully updated

Link met extra informatie over mijn probleem;
http://www.memorysieve.co...45-pauses-in-firefox.html

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT.

Iets zegt me dat ik informatie mis over de instellingen die je wel/niet hebt staan in je AdBlocker; mogelijk een vinkje verkeerd of een wildcard-domein ingesteld ofzo?

Zou helpen als je in je startpost in ieder geval vermeld wat je hebt gedaan (en getest) en niet verwijst naar externe sites; is zo lastig lezen zonder alle info op 1 pagina. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hehe helaas het zit niet in AddBlocker Plus, omdat ik het probleem al voor de installatie van die add-on had.

Kleine samenvatting van wat die site meld over 74.55.39.45;

Sites laadden langzaam en wachten op antwoord van 74.55.39.45. De schrijver heeft er allerlei viruscanners op los gelaten (inc MalwareBytes). Hij heeft alle Add-ons uitgeschakeld en gekeken of het probleem er nog was (dit heb ik ook gedaan). Hostfile heeft hij bekeken en daar zit het probleem ook niet. Daarnaast heeft de schrijver en ik soortgelijke problemen met IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad een schadelijke software. Prevx heeft het gevonden. In mijn geval was het spiral.dll (112 Kb) in de map Spiral in App Data/Local, maar schijnbaar heeft het bestand vele namen. In de eigenschappen van het bestand stond alleen "Application Extension" en verder niets.
De gratisversie van Prevx verwijdert het bestand niet en corrigeert de registratie ook niet, maar dat is gemakkelijk zelf te doen.
Het probleem is daarmee opgelost en AdSense advertenties verschijnen gewoon weer (niet dat ik DAAR nou zo gek op was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bshadowb
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-07-2023
Ik had het probleem ook.
Prev 3.0 evaluatie geïnstalleerd.
Kwam bij mij dat dvdmenusimpleeobject.dll besmet is
c:\program files\common files\dvdmenusimple4\dvdmenusimple4object.dll
Standaard geladen dus even autoruns van sysinternals(Microsoft) gedownload
Vinkje uitgezet bij betreffende DLL. Onderin toont autorun ook de regkey.
Met regedit de key weggegooid, vervolgens gereboot en de dll wegegooid.
Firefox opgestart en...... geen probleem meer.

mvgr
BshadowB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Pagina: 1