Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Aangezien ik mijn manier van bellen en internet geheel aan het veranderen ben wil ik direct wat nieuwe zaken proberen.

Als ik in huis ben wil ik graag dat mijn GSM als een huistelefoon werkt. Dus dat hij reageert als er naar mijn huis telefoonnummer gebeld wordt. En dat als ik via mijn mobiele telefoon bel (in huis) dit via mijn voip centrale gebeurd.

Voorbeeld situatie:

FRITZ!Box 7270 is aangemeld bij voip xs4all
Nokia E52 maakt verbinding in huis via WiFi en belt daardoor via voip

Mogelijk?

Wat mij onduidelijk is geworden aan voip is of het mogelijk is om zowel de frit!box als de gsm via internet tegelijk contact te laten maken met xs4all. Het lijkt mij logischer dat de gsm verbinding maakt met de fritzbox die op zijn beurt weer verbinding maakt met xs4all..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-08 13:10
mogelijk zeker (hebben wij ook op werk voip en nokia e75)
hoe? geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
soheilmd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:56:
mogelijk zeker (hebben wij ook op werk voip en nokia e75)
hoe? geen idee
Zou het bij jou op het werk niet werken d.m.v. een VoIP GSM gateway..?

tegelijk een subtiel kickje aangezien ik toch wel benieuwd ben hoe dit werkend te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Het idee is je GSM te voorzien van een 'softclient', welke zich aanmeldt bij een PBX (geen idee of de Fritzbox dit kan). Ik heb ook geen idee of er veel softclients zijn voor Nokia(/Symbian?).

Met 2 tellen googlen zie ik http://www.topshareware.c...nokia-e71/downloads/1.htm
dat is een softclient voor de E71.

Hier http://groups.google.nl/g...d/thread/2ce5a4bb59dc64c6 wordt een stukje gemeld over iemand die hetzelfde zou moeten doen :) Telefoon aan laten melden op de Fritzbox;

'Ben eruit: in fritz box een nieuwe 'Telephony device toevoegen'. Het
nummer met wachtwoord invullen in de voip app (softtphone) en fritz box
als proxy instellen. Geweldig!
Frank'

Succes :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Super bedankt! Moest duidelijk even de juiste termen hebben om op de goede uitleg te komen.

Die staat overigens gewoon op got zelfs Fuzzillogic in "Fritz!Box Fon"