C# Statische Console Ouput

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 22:00
Ik ben al een aardige tijd bezig met een console app in C# ( nee geen gui nodig :P )
In de console laat ik alle dingen waar die mee bezig is voor bij komen.
Nu ken ik een groot aantal programma's dat werkt met een statische console gui.
Hiermee bedoel ik dat bijv op regel 3 altijd het aantal items dat is verwerkt staat, regel 4 de nog te verwerken items, etc.

Op het moment doe ik telkens een writeline naar de console met een update, oftewel er racen honderde lines per minuut over mijn console schermpje.

Mijn vraag is hoe kan ik in C# een statische console gui bouwen ? Google leverde mij niets op ( ik wist ook niet precies waar ik op moest zoeken )
Het enige waar ik op kan komen is kijken hoeveel lines de console app hoog is en dan telkes als er een update is zoveel writelines over het scherm proppen dat het net lijkt ofdat alleen de data verranderd. Maar dit lijkt mij een erg omslachtige manier.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:15

RedFox

Heb je een OV ofzo?

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:13

Haan

dotnetter

Bedenk dat je nu eigenlijk stiekem gewoon wél een GUI aan het bouwen bent, maar dan onhandig in je Console venster :P Dan kan je net zo goed een simpel WinForms schermpje bouwen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 22:00
Ah danku :)

Ja eigenlijk is dat wel zo alleen ik heb er in het begin voor gekozen om geen gui in te gaan bouwen.

Mag opslot btw

[ Voor 7% gewijzigd door Sc0tTy op 04-05-2010 15:03 ]

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een slotje is niet nodig op een topic als je je oplossing hebt. Zie daarvoor ook onze faq betreffende topiceinde.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij