Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DVD rippen naar XviD

Pagina: 1
Acties:

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Ik wil vanwege m'n mediacenter wat DVD films rippen naar XviD (dit is makkelijker omdat je maar 1 bestand hebt, en niet allemaal .vob. .ifo e.d.)

Maar hoe doe ik dat nou het beste? Ik rip de film eerst naar m'n HDD met DVD Shrink, en daarna open ik 1 vd .vob bestanden met avi.net

Maar bij veel films heb je meerdere .vob bestanden, allemaal ongeveer een halfuur ofzo. Het moet toch anders kunnen? Anders krijg ik namelijk meerdere avi bestanden en moet ik dat weer aan elkaar plakken enzo :O

Hoe doen de 'professionals' dat eigenlijk (de mensen die DVD's rippen en op nieuwsgroepen/torrentsites zetten) ?

Welke programma's gebruiken zij hiervoor? Want dat ziet er vaak net zo goed uit als de DVD, terwijl het maar een bestand van 1,2GB ofzo is (heel wat anders dan 4,5GB aan VIDEO_TS meuk)

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Vreemd dat avi.net niet automatisch alle bijhorende vobs ook meepakt. Andere programma's doen dat vaak wel.

Maar aan de andere kant moet je sowieso eerst de DVD naar je HD rippen om de kopieerbeveiliging te verwijderen. Ik doe dat nog steeds met DVD decrypter (oud!), of als dat niet werkt, DVDfab.

Daarna gebruik ik AutoMKV om de film comprimeren naar h.264 in mkv container (maar xvid in avi is ook mogelijk met dit programma).
Andere optie is AutoGK, wat iets makkelijker is dan Automkv, maar deze ondersteund geen h.264.

Persoonlijk kies ik voor een 1pass (Constant Quality) encode, omdat het 2 keer zo snel als 2pass is :p en je constante kwaliteit/resolutie krijgt. Enige nadeel is dat de uiteindelijke grootte niet te voorspellen is, maar dat maakt niet uit als je toch niet op cd/dvd gaat branden (wie doet dit nu nog??).

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ThinkPadd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:37:
Ik wil vanwege m'n mediacenter wat DVD films rippen naar XviD (dit is makkelijker omdat je maar 1 bestand hebt, en niet allemaal .vob. .ifo e.d.)
Is je idee hierover "ik wil ruimte besparen" of "de DVD's zijn niet van mij maar ik wil een backup"? Want een gemiddeld mediacenter leest ook de ISO uit maar dan hou je wel de DVD-kwaliteit en alle ingebouwde menu's. Plus dat de conversie van DVD naar ISO minstens net zo snel is als alleen al je eerste stap.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:03

N0 0B

cxb1=N#

Vroeger heb ik gordian knot gebruikt. Later kwam Auto gordian knot welke alles automatisch deed. Het koste even wat tijd om het in te stellen maar het resultaat zag er zeker goed uit, zelfs voor 700mb.

meuk: Auto Gordian Knot 2.55

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

• ThinkPad
MAX3400 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:08:
[...]

Is je idee hierover "ik wil ruimte besparen" of "de DVD's zijn niet van mij maar ik wil een backup"? Want een gemiddeld mediacenter leest ook de ISO uit maar dan hou je wel de DVD-kwaliteit en alle ingebouwde menu's. Plus dat de conversie van DVD naar ISO minstens net zo snel is als alleen al je eerste stap.
Het gaat mij om het ruimte besparen ja, want voor de kwaliteit maakt het niet zo bijster veel uit, DVDrip ziet er voor mij ook goed genoeg uit.

En menu is voor mij niet nodig, als ik gewoon de ondertiteling en AC3 / DTS mee rip :)

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-11 08:47
Als je een simpel recht-toe-recht-aan programma zoekt zonder toeters en bellen om een DVD om te zetten naar AVI of MP4 waarbij je kunt kiezen tussen H264 of MPEG4 als compressieformaat, dan kun je ook dit programma overwegen:

http://www.dvdvideosoft.c...e-DVD-Video-Converter.htm

• ThinkPad
Haay schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:20:
Als je een simpel recht-toe-recht-aan programma zoekt zonder toeters en bellen om een DVD om te zetten naar AVI of MP4 waarbij je kunt kiezen tussen H264 of MPEG4 als compressieformaat, dan kun je ook dit programma overwegen:

http://www.dvdvideosoft.c...e-DVD-Video-Converter.htm
Die werkt opzich wel aardig, maar hij pakt geen beveiligde DVD's :')

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

N0 0B schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:13:
Vroeger heb ik gordian knot gebruikt. Later kwam Auto gordian knot welke alles automatisch deed. Het koste even wat tijd om het in te stellen maar het resultaat zag er zeker goed uit, zelfs voor 700mb.

meuk: Auto Gordian Knot 2.55
Dat, en good old DVDDecrypter.
En het resultaat met een goeie XviD codec + 2-pass @ 90% levert je een avi van 1,5-2GB op die er best strak uitziet.
Maar eerlijk gezegd: hier moet toch genoeg over te vinden zijn? Het is nou niet bepaald zo dat een DVD'tje rippen echte rocket science is - dat was het vijf jaar terug al niet.

[ Voor 25% gewijzigd door alt-92 op 04-05-2010 20:31 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-11 06:11
Omdat ik ook liever alls lekker compact op HDD heb staan ben ik ook benieuwd naar optimale omzetting van dvd (al geript naar vobs etc want dat lukt altijd prima) naar divx.
Ik gebruik nu een poosje auto gordian knot maar wordt een beetje moedeloos van alle problemen. Subtitles die niet worden gepakt of een audiospoor wat gezellig zo'n 20 seconden asynchroon loopt. Als iemand goede ervaringen heeft met bepaalde software vergeleken met autogk, svp!

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

HansIH, extract je de .VOB van de DVD dan wel goed? als het bronmateriaal al niet synchroon loopt zal dat na de conversie naar DivX ook niet goed zitten.

Ik demux alles handmatig met pgcdemux, controleer of dit goed is gegaan en zet dan de aflevering of hoofdfilm met AutoGK om.

Eventueel is met MeGUI de boel naar een nette x264 mp4 of mkv om te zetten en kun je met mkvtoolnix je audiosporen, subtitles etc. synchen, toevoegen of wijzigen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Pagina: 1