nieuwe htpc of nieuwe game pc.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.825 views

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:27
Hallo iedereen,

Ik had laatst mijn vraag al gesteld over mijn HTPC, deze kan geen HD afspelen en nu heb ik een budget voor een nieuwe HTPC uit te zoeken, maar ik bedacht me net er is misschien een mogelijkheid om met systemen te ruilen of een pc voor HTPC te gebruiken en een nieuwe pc aan te schaffen.

Systeem 1 'Game-Systeem':
Moederbord: MSI P31 Neo.
Processor : Intel Core 2 Quad Q6600
Geheugen : 2 x 2 GB DDR2-667
Videokaart : ATI Radeon HD 3870 X2 1GB
Opslag : 1 x 500 GB, 1 keer 1 TB.
Besturingssysteem: Windows 7
1 tv kaart weet niet precies welke dit is.

Systeem 2: 'Huis/tuin/keuken-Systeem'
Moederbord: ECS nForce4M-A
Processor : Dual Core AMD Athlon 64 X2 4200+
Geheugen : 2 x 1 GB DDR2-800
Videokaart : Nvidia GeForce 7600GT 265 MB
Opslag : 1 x 400 GB
Besturingssysteem: Windows 7
1 tv kaart weet niet precies welke dit is.

Systeem 3: 'htpc' (Niet krachtig genoeg om hd af te spelen)
Moederbord: Foxconn A690GM2MA of Foxconn A690VM2MA (een van de twee, zal wel niet veel verschil uitmaken)
Processor : Dual core AMD Athlon 4050e
Geheugen : 2 x 1 GB DDR2-667
Videokaart : ATI Radeon X1200 (Moederbord chip, geen echte videokaart)
Opslag : 1 x 300 GB
Besturingssysteem : Vista home premium
1 tv kaart en ook bij deze weet ik niet precies welke.

Systeem 4: 'Server' (Word momenteel nietgebruikt)
Processor : Athlon(tm) XP 2800+
Geheugen 1 x 512 MB en 1 x 1 GB
Opslag: 1 x 120 GB 1 x 500 GB
Moederbord onbekend, er staat geen besturingssysteem op dus kan het niet uitlezen.

Ik wil dus 1 HTPC, 1 Game pc en 1 internet pc en 1 server

Vraag 1: Kan ik mijn huidige game pc als HTPC gebruiken en een betere kopen voor een budget van 700 euro?
Vraag 2: Welke pc kan ik het beste als server gebruiken?(Deze wil ik in de meterkast kwijt,zou iemand mij hier een behuizing voor aan kunnen raden?

Er kan ook in onderdelen worden gewisseld als dit nodig zou zijn, in de HTPC behuizing past geen videokaart meer omdat deze in een Silverstone ML02 zit.

Ik wou eerst de HTPC kopen van deze maand Best Buy Guide maar misschien kan ik dus een ander systeem als HTPC gebruiken en een nieuwe Game pc kopen voor dit geld.
Ideeën zijn altijd welkom.

[ Voor 7% gewijzigd door Gangster93 op 04-05-2010 15:03 ]

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:39
Er kan ook in onderdelen worden gewisseld als dit nodig zou zijn, in de HTPC behuizing past geen videokaart meer omdat deze in een Silverstone ML02 zit.
Een low-profile kaart zou toch nog wel moeten passen?

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:43
Gamepc updaten en hardware doorschuiven naar HTPC. Dan heb je eengoede Game-pc en een prima presterende HTPC.

Zo doe ik het teminste altijd.

• Gangster93
consolefreak schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:12:
[...]

Een low-profile kaart zou toch nog wel moeten passen?
In de ML02 van Silverstone past geen low-profile kaart, hier zit al 1 Tv-kaart in en de hele behuizing zit vol.
Gamepc updaten en hardware doorschuiven naar HTPC. Dan heb je eengoede Game-pc en een prima presterende HTPC.

Zo doe ik het teminste altijd.
Wat zou ik dan moeten updaten een hele nieuwe pc samenstellen en de huidige game pc als HTPC gebruiken?

edit: nieuwe HTPC behuizing kopen daar de hardware van de huidige Game pc in installeren en een nieuwe game pc aanschaffen?

[ Voor 10% gewijzigd door Gangster93 op 04-05-2010 14:22 ]

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:43
Ik zou op MP een leuke HTPC kast aanschaffen. Ik heb voor 50 euro een splinternieuwe thermaltake DH101 op de kop getikt.

Lekker je gamepc updaten zoals jij het wilt hebben (Budget - HTPC kast) en dan je huidige gamepc als HTPC inzetten. Misschien de videokaart vervangen door een kaart zonder ventilator.

In de BBG staan genoeg ideeën voor je gamepc.

• Gangster93
Lumics schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:45:
Ik zou op MP een leuke HTPC kast aanschaffen. Ik heb voor 50 euro een splinternieuwe thermaltake DH101 op de kop getikt.

Lekker je gamepc updaten zoals jij het wilt hebben (Budget - HTPC kast) en dan je huidige gamepc als HTPC inzetten. Misschien de videokaart vervangen door een kaart zonder ventilator.

In de BBG staan genoeg ideeën voor je gamepc.
Als ik net zoals jou een thermaltake DH101 op de kop kon slaan voor dat geld had ik dat zeker al gedaan!

Er zijn weinig HTPC kasten die het formaat van mijn moeder van mijn Game pc ondersteunen.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica