[Win 7] Sharing probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:19
Hallo,

Ik zit nu al een tijdje met het volgende probleem. Ik heb 2 computers staan, beide met Windows 7. Op allebei de computers staan films (.mkv's) die ik af en toe wel eens op de andere computer wil bekijken. Ik heb op allebei de pc's het delen van bestanden naar mijn idee helemaal goed gezet.

Ik kan dan ook van allebei de kanten de pc's benaderen en ook een film afspelen. Echter na een aantal minuten verliest de computer waar de film op staat (de andere computer dus dan waar ik op dat moment mijn film op aan het kijken ben) zijn verbinding. Als ik dan ga kijken naar de andere computer dan geeft Windows ook netjes aan dat ik geen verbinding heb (geel driehoekje, geen rood kruis) en ook internet doet het dan niet meer. ik moet dan de lanverbinding uit en inschakelen en dan werkt ie weer.

Ik heb dit probleem niet alleen met mijn computers, ook mijn WD TV Live is op dezelfde router aangesloten en geeft hetzelfde probleem; na een aantal minuten stopt het spelen van de film en verliest de computer waar de film op staat zijn verbinding.

Alle apparatuur is via draad verbonden met een Sitecom WL-351 router. Iemand enig idee of dit een software matig probleem is, of heb ik iets verkeerd in mijn router ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-08 18:16

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Op je router gebruik je waarschijnlijk alleen de switch funtionaliteit. Het zou kunnen zijn dat het continu belasten van de lijn door de router niet fijn gevonden wordt. Als het ding daaral van over de zeik raakt zou ik hem persoonlijk de kliko in gooien, maar wacht daar nog heel even mee :)

Controleer eens wat er gebeurt als je een MKV kopieert van remote naar lokaal of vise versa. Ben je dan ook plots je LAN verbinding kwijt, of gaat dat wel goed.

Edit: Volgens http://www.sitecom.com/support-product/productid/756 is er een 1.3 versie van de firmware. Welke versie draai jij :?

[ Voor 12% gewijzigd door Equator op 04-05-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:19
Ik hoop niet dat ie daar al van over de zeik raakt, aangezien het niet de goedkoopste router was op het moment van aanschaf :P.

Anyway, ik heb nooit eigenlijk aan firmware upgraden gedacht, en hij liep dus nog op versie 1.0 O-) . Heb hem nu net geupgrade naar 1.3. Ga straks ff kijken of dit wat heeft verholpen.

files van de ene naar de andere computer kopieren over lan gaat trouwens wel altijd goed, of het nou .mkv's zijn of wat dan ook.