Lijst met CSS probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:00
Hoi,

ik ben bezig met een wordpress aan te passen. Nu heb ik een script gevonden waarmee ik mijn menu wil laten verschijnen. Ik heb geprobeerd script met CSS aan te passen zodat het mooi onder elkaar komt met andere eigenschappen dan een normale list (dus zonder bullets).

De bullets wegkrijgen lukt me wel. Maar ik krijg de ruimte voor de verschillende pagina's (waar normaal een bullet staat) maar niet weg. Kan iemand me misschien een heel klein opzetje geven. Zodat ik iig de ruimte wegkrijg? De rest lukt me wel :)

Alvast bedankt!

het script van de lijst met pagina's is: overbodig

[ Voor 69% gewijzigd door MueR op 04-05-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De PHP-code is totaal oninteressant voor het probleem. Essentieel is hoe de gegenereerde HTML eruit ziet en welke CSS regels daarbij horen, en die toon je niet.

Lege ruimte = margins en padding. Zet die eens op 0 in je CSS (iig voor de li-elementen binnen je subnavigatie).

[ Voor 28% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 04-05-2010 13:24 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:07

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Probeer het eens opnieuw, met alleen de relevante html en css. Ik hoef niet je hele PHP code te zien, enkel relevant spul.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
hoho sorry van de overbodige script, bdoelde het goed!

heb het idd al geprobeerd met de li margin op nul te zetten. Ik zal het goede script er vanavond even bij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
BasZer schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:31:
hoho sorry van de overbodige script, bdoelde het goed!
MueR bedoelde het nét zo goed; maar we zitten hier niet om ons blind te staren op enorme lappen code/html/css. Wat we hier willen zien, en wat MueR dus zegt, is enkel de relevante delen uit de html/css/code. Dus strip alles weg wat er niets mee te maken heeft, en liever nog, maak een test-case die enkel en alleen bestaat uit code om je probleem te demonstreren. Een bijkomend voordeel van zo'n test-case is dat je voor jezelf ook overzichtelijk hebt wat er gaande is en je kunt het stukken makkelijker aanpassen/werkend krijgen zoals je wil. Heb je je test-case gefixed dan kun je die opgedane kennis weer toepassen in je eigenlijke project. Het is dus sowieso een goed gebruik, ook voor jezelf, even alles weg te strippen (en als je wat verder gevorderd bent "weg te denken") en je te beperken tot de hoofdzaak. Dat zoekt stukken makkelijker naar een oorzaak van je probleem. En daarmee zien we meteen ook dat je zelf moeite hebt gedaan en dus niet zomaar de hele meuk opgepakt hebt en hier neer gemikkerd hebt ;)

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 04-05-2010 13:38 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
nou ik heb de code uit het html, en erg kort ;)

ik zie dat het script een hele rare class aanmaakt. Zal hier het probleem door komen?

code:
1
class="page_item page-item-9"

of maakt dat niets uit?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<div id="navigatie">
<div class="box">
<h3>Head2</h3>
<ul class="subnavigation">
<li class="page_item page-item-9"><a href="url" title="Subpage2">Subpage2</a></li>
<li class="page_item page-item-7"><a href="url" title="subpage3">subpage3</a></li>
</ul>
</div>
</div>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:01

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

BasZer schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:16:
ik zie dat het script een hele rare class aanmaakt. Zal hier het probleem door komen?
Zo raar is dat niet, die li's hebben gewoon 2 aparte classes, 'page_item' en 'page-item-#'. Met die numerieke class kun je weer afzonderlijke li's in je menu stijlen, apart kleurtje, icoontje etc. mocht dat nodig zijn.

Maar post nu eens de css die je op die ul class="subnavigation" en li class="page_item" hebt staan.

Met een margin: 0 op ul.subnavigation en een padding: 0 op li.page_item moet je al een heel eind kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireBug https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/1843
Verdiep je wat in Wordpress: http://digwp.com/
Of hier http://wordpress.org/
Misschien dit: http://css-tricks.com/

* gedraag je dan gewoon *

[ Voor 17% gewijzigd door MueR op 10-05-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
Het stijlen van een unordered list tot een leuk menu is niet echt een "truukje" of iets wat we hier kunnen uitleggen. Het gaat meer om algemene vaardigheden in CSS. Het is niet slim om een specifiek probleem of een enkele situatie aan te kaarten en op te lossen, als je niet de basisvaardigheden hebt. Dan loop je met het volgende "probleem" weer tegen net iets anders aan, en ben je terug bij af.

Als je echter vanuit de basis begint met CSS, bijvoorbeeld door een boek of een goede site te raadplegen, heb je de basisvaardigheden om het zelf uit te vogelen. Zonder dat, kom je uiteindelijk nergens namelijk. Sorry als dat lullig overkomt :D

Bijvoorbeeld hier een leuke introductie tot het werken met web-standaarden, een flink hoofdstuk over CSS maar ook alles daarbuiten (HTML enz.).
Pagina: 1