Toon posts:

grijs beeld tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heei,

Ik heb sinds kort een oude tv op mijn kamer staan die ik nu ook heb aangesloten op de tv-out van mijn videokaart. Nu is er het probleem dat ik grijze kleuren heb bij de tv. Wat ik ook probeer aan te passen aan instellingen in het control panel, het heeft weinig effect.

Ik heb een Dell XPS 420, Windows Vista 32Bit, Nvidia GF8800GT 512MB.

instellingen TV bij Nvidia control panel:
aansluiting: S-Video - sd televisie
resolutie: 480i, 1024x768
Tv-formaat: M/NTSC
refreshrate: 29Hz
kleurdiepte: 32-bit

Ik maak verder gebruik van deze kabel om de tv op de pc aan te sluiten. Hierbij maak ik geen gebruik van de gele (RCA) stekker aangezien ik deze aansluiting niet om mijn pc heb :|

Verder heb ik twee profielen gemaakt binnen het control panel, een voor met de tv, en een voor de gewone instellingen met mijn 2 schermen. Nu valt me ook iets op als ik even het tv-profiel heb gebruikt, en dus daarna weer gewoon mijn twee pc-schermen gebruik: Het scherm wat ik eerst voor de tv had vervangen geeft nu de kleurinstellingen helemaal verneukt heeft.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:32

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Volgens mij hoef je inderdaad ook niet de RCA te gebruiken, het is óf SVHS, óf RCA. Neem De grote tv-out FAQ eens door. Weet je zeker dat je de juiste kabel gebruikt en of alles ondersteund wordt door je apparatuur?

Rail Away!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06-2025
Probeer eerst NTSC eens te veranderen in PAL B/G.

Het kan ook zijn dat je SD TV 2 scart ingangen heeft, waarvan er maar één Svideo snapt. Je hebt dan 2 keer het kanaal EXT2. Eentje heet dan EXT2 en de ander iets van EXT2 Y/S. Die laatste is voor Svideo signalen.

je kunt ook proberen het break-out kabeltje van je videokaart gebruiken om toch die gele (composite) stekker aan te sluiten. Dat signaal snapt elke TV.

Als laatste redmiddel kun je met een heel klein stukje ijzerdraad pinnetjes 1 en 2 van de Svideo stekker "kortsluiten" , waardoor het kleur/luminantie signaal wordt samengevoegd en dus in principe weer composite signaal hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Purn0 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:52:
Probeer eerst NTSC eens te veranderen in PAL B/G.
Werkt niet, er is geen verandering zichtbaar. ("PAL B/G" staat er niet tussen, wel PAL, of een aantal andere opties. Geen van deze geven kleur.)
Het kan ook zijn dat je SD TV 2 scart ingangen heeft, waarvan er maar één Svideo snapt. Je hebt dan 2 keer het kanaal EXT2. Eentje heet dan EXT2 en de ander iets van EXT2 Y/S. Die laatste is voor Svideo signalen.
De tv komt uit de tijd dat scart hypermodern was, en deze heeft er maar eentje. ps: De tv laat gewone zenders natuurlijk wel een fatsoenlijke kleur zien.
je kunt ook proberen het break-out kabeltje van je videokaart gebruiken om toch die gele (composite) stekker aan te sluiten. Dat signaal snapt elke TV.
break-out kabeltje?? wat is dat?
Als laatste redmiddel kun je met een heel klein stukje ijzerdraad pinnetjes 1 en 2 van de Svideo stekker "kortsluiten" , waardoor het kleur/luminantie signaal wordt samengevoegd en dus in principe weer composite signaal hebt.
Zal later proberen als het niet op een andere manier lukt.
Mad Marty schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:47:
Volgens mij hoef je inderdaad ook niet de RCA te gebruiken, het is óf SVHS, óf RCA. Neem De grote tv-out FAQ eens door. Weet je zeker dat je de juiste kabel gebruikt en of alles ondersteund wordt door je apparatuur?
Mijn video-kaart heeft een tv-out en zou het denk ik moeten kunnen. Verder is de tv zo oud dat er geen relevante informatie meer te vinden is op internet. Als je meer wil weten over de tv zie dan dit oude topic van mij

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06-2025
Ik weet niet of ik het goed benoemde, dat break-out kabeltje, maar bij elke videokaart met TV out zit normaal gesproken een verloopstekkertje. Zoiets
Volgens mij levert DELL zulke
De connector achter op je 8800GT kaart lijkt op een standaard Svideo, maar heeft meer pinnen zoals je hier ziet. Vaak leveren ze daarom zo'n verloopstuk mee. Een normale Svideo kabel past soms wel gewoon. Svideo gebruikt 2 aders om kleurinformatie en luminantie (donker / licht) gescheiden te transporteren, In je TV wordt dat dan pas samengevoegd tot één beeld. Jouw TV ontvangt echter alleen maar informatie op één pin en mist daarmee alle kleurinformatie, waardoor je beeld zwart/wit is.
Je hebt dus zo'n verloopkabel als hierboven beschreven nodig, of een verloopje zoals dit of dit
Ik garandeer niks, maar weet bijna zeker dat je hiermee geholpen zult zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Purn0 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:11:
Ik weet niet of ik het goed benoemde, dat break-out kabeltje, maar bij elke videokaart met TV out zit normaal gesproken een verloopstekkertje. Zoiets
Volgens mij levert DELL zulke
De connector achter op je 8800GT kaart lijkt op een standaard Svideo, maar heeft meer pinnen zoals je hier ziet. Vaak leveren ze daarom zo'n verloopstuk mee. Een normale Svideo kabel past soms wel gewoon. Svideo gebruikt 2 aders om kleurinformatie en luminantie (donker / licht) gescheiden te transporteren, In je TV wordt dat dan pas samengevoegd tot één beeld. Jouw TV ontvangt echter alleen maar informatie op één pin en mist daarmee alle kleurinformatie, waardoor je beeld zwart/wit is.
Ik garandeer niks, maar weet bijna zeker dat je hiermee geholpen zult zijn.
Heel erg bedankt, dit zal inderdaad het gene zijn dat ik moet hebben, dat break-out kabeltje. Ik wist helemaal niet dat die dingen bestonden :P

Ik zal dit bericht bijwerken als dit het probleem oplost!

EDIT: hierbij is dit ook de oplossing! Door zowel de composietkabel als de s-video kabel te kunnen aansluiten is er nu beeld. Indien ik een vd twee loshaal verlies ik kleur.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 00:18 ]

Pagina: 1