Toetsenbord en muis probleem oud laptopje (Asus L8400)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:11
alvorens het topic hier neer te zetten, heb ik op het forum gezocht naar hetzelfde probleem, ik heb dat niet kunnen vinden.
Lees aub ook goed wat er in het topic staat. Op een ander forum, is er 7 keer gereageerd met 'oplossingen' die ik in de topicstart al heb staan. Dank U wel.
.

Hallo mensen,

Ik heb hier een oud laptopje staan, was van mijn moeder. Het betreft een Anus L8400.
Hier staat nog een werkende versie van XP Profi op. Deze werkt wel goed, alles wordt nagenoeg direct herkend.

Echter, het toetsenbord niet. De muis enigszins.

Bij de startup reageert het toetsenbord niet op mijn commando's, bijvoorbeeld om in de bios te komen.
In Windows reageert Windows op sommige letters op het toetsenbord.
Als ik in een textveld (notepad) bijvoorbeeld in het witte vlak een letter type, dan krijg ik met bijvoorbeeld de letter 'H' ineens het help-menu te zien.

Als ik op het bureaublad dubbelklik (met OF de trackpadmuis OF de externe (draadloze) muis) op een icoon, dan start deze niet maar krijg ik de eigenschappen te zien. Druk ik op beide knoppen van de externe muis, dan kan ik WEL via bijvoorbeeld 'DEZE COMPUTER' deze openen.

Wanneer ik een PS/2 toetsenbord (jahaa, op deze laptop kan dat nog) of een USB-toetsenbord (in dit geval een G15 v1) aansluit, dan ook werkt het niet en krijg ik hetzelfde als hierboven vermeld.

Ik wilde Windows XP maar eens opnieuw installeren. In DOS, wanneer er gevraagd wordt om op een toets te klikken om de installatie te starten, wordt het tobo wel enigszins herkend, maar als ik dan een partitie moet kiezen of een partitie wil verwijderen, dan kom ik niet verder. Ik kan dan enkel op F3 klikken om de installatie af te breken.

Door wat te spelen met 'knippen en plakken', heb ik CMD kunnen opstarten in de huidige Windows installatie. Dan werken de toetsen ineens wel, en kan ik bijvoorbeeld IPCONFIG invoeren. Echter, dan werkt de ENTER-toets niet. Wanneer ik daar op druk, dan krijg ik het CMD-scherm in fullscreen-modus te zien.

Ik heb wat gezocht op internet, maar met de meeste tips kom ik niet verder. Ik heb al heel wat drivers ge- en herinstalleerd. Ik heb ook een 'tip' gezien om de batterij te verwijderen waardoor het wel zou moeten werken. Ook dit lost niets op.

Wie o wie weet wat ik hiermee verder kom zonder een nieuw toetsenbord te kopen voor het ding ?

Ik wil het beestje als mini-server gebruiken voor kleine dingen zoals Teamspeak en Ventrilo.

Alvast hartelijk dank.

[edit]
De Fn-methode heb ik ook al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

als eerste: Anus L8400? (lolz?)

dan vraag ik mij af, heb je al een linux live cd geprobeerd en kijken of je tobo/muis het dan wel doet? En even gecheckt of de aansluiting van het toetsenbord wel goed er in zit ?

Met vriendelijke groet,
Gerrit Kortlever

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
Zo da's snel.

Ja, die verdomde spellingscontrole :S (whoops).

De aansluiting van het toetsenbord in de laptop zelf zit goed, hier is ook niets verkeerds aan af te zien (ik heb jarenlang laptops geassembleerd, ik weet wel het een en ander er vanaf. Ik zal eens even een Linux Live-CD proberen.
Stel dat dit wel werkt, wat zou dan het probleem kunnen zijn ? Want dan snap ik het niet meer, gezien dit probleem niet alleen in Windows zit, maar ook in dos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Dan weet ik het ook niet maar dan weet je in ieder geval dat het geen hardwarematig probleem is en kunnen we altijd nog verder kijken. Niet gelijk beginnen met het moielijkste. Als je band lek is koop je toch ook niet meteen een nieuwe auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -OPTICAL-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:39
Ik heb wel eens een soortgelijk probleem meegemaakt met een laptop van Asus. Toen was het i/o chipje dat keyboard/muis-verkeer regelt defect. Oplossing destijds: Nieuw moederbord.
Toch lijkt dit probleem meer bij de ALT toets weg te komen.... alt-enter in cmd = fullscreen, alt-h = help enzovoort. Probeer het toetsenbord eens los te koppelen van de notebook (2x schroef met letter K, als ik me niet vergis, toetsenbord lichten en flatcable loshalen). Hoe reageert de machine nu op externe invoerapparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
Ik ben nu bezig met die Live-CD van Ubuntu .. althans, hij is aan het laden.
Als dat niet werkt, dan zal ik de flatcable loshalen.

Ik meld mij wel weer. Ik werk toch thuis vandaag, dus dat zal niet te lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
Nou, ik heb de Live-CD van Ubuntu draaien.
Deze werkt hier heel goed.
Toetsenbord wordt perfect herkend.
Voor het draadloze netwerk kan ik gewoon het wachtwoord intikken.

Iemand dan een idee wat het zou kunnen zijn ?

In Mandriva Linux (welke ik op mijn iMac G3 heb staan) gebruik ik de ALT-knop nog wel eens, voor een shortkey-combination. Ik weet niet hoe dit in Ubuntu gaat. Maar het lijkt mij, dat als de ALT-knop vast zou zitten, het hier ook niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

met de ALT key kun je toch van terminal wisselen in linux ? (ALT + Fx toets). Alt+F7 bijvoorbeeld. Dan kom je in TTY7. Kijk eens wat hij doet als je op f7 drukt?

**edit**
het is CTRL+ALT+Fx, dus druk eens CTRL + Fx in?

[ Voor 15% gewijzigd door w4rguy op 04-05-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
gebeurt niets. werkt dat wel in de 'live-cd'-omgeving ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

in ubuntu voor zover ik weet wel, die gebruik ik altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
Nou, ik heb de flatcable losgehaald -> probleem blijft met eigen EN ext.-tobo.
Daarna beide alt-knoppen losgehaald, connecties 'gesloten' --> probleem blijft.

Iemand nog een ander zinnig idee ?

Ik snap hier geen hout van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

al sla je me dood ... dit gaat mij ook te ver...

Pagina: 1