Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Hallo,

Ik ben bezig met een bedrijfsnetwerk.

op locatie hebben wij diverse Draytek routers liggen en gebruiken wij het vaakst type 2820.
Over deze router heb ik een vraag.

Ik heb gehoord dat deze router een probleem heeft met de Fail-over.
Deze router kan als 2 verbindingen hebt dat als er dan één wegvalt pakt de ander hem over.
Dit schijnt goed te werken. Maar wanneer 1 verbinding niet helemaal wegvalt maar alleen maar pakketjes verliest schijnt het te zijn dat de andere verbinding hem dan niet correct overneemt.

zijn er mensen die mij kunnen vertellen of dit klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Ik heb ervaring met de 2910, daarbij ging het als volgt;

Failover werkte alleen wanneer de verbinding aan van één van de WAN poorten werd verbroken. D.w.z. wanneer de WAN poort geen IP adres meer had. Wanneer deze nog wel een IP adres had, maar de verbinding naar buiten niet werkte om de één of andere reden, dan werkte failover niet... Wanneer ik vervolgend de UTP kabel van de niet werkende verbinding eruit trok, dan schakelde hij automatisch over op de tweede verbinding, omdat hij op dat moment constateerde dat er op de eerste verbinding geen IP adres meer werd verkregen.

Ik ga er vanuit dat dit bij de 2820 (vrijwel) hetzelfde werkt. Wil je een zeker antwoord op je vraag, neem dan gewoon contact op met Draytek support. Over het algemeen mailen zij zeer snel terug.