Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik binnenkort ga verhuizen heb ik voor mijn nieuwe woning alvast Internet besteld.
Dit heb ik gedaan bij Concepts ICT, waar ik glasvezel internet met digitale televisie heb genomen.
Bij Concepts krijg je standaard de Amino110M decoder voor je digitale televisie, maar omdat ik nogal wat wensen heb met het oog op de toekomst ben ik opzoek naar een vervanger.

Mijn wensen wat betreft de decoder:
- HD kwaliteit weergeven. (HDMI aansluiting)
- Opnemen van programma's en films (in HD)
- Live TV kunnen pauzeren
- Tijdens Live TV een herhaling direct kunnen terughalen

Is er voor dit wensen pakket een decorder te vinden en zoja welke kun je me dan aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-08 09:17

JerNL

I said goodday!

Laat ik is reageren met wat wedervragen die ik ook vaak krijg :)

welke decoders ben je zelf al tegen gekomen?
Welke voldoen aan jouw criteria en wat zijn volgens jou de voor- en nadelen?

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30
Ben uberhaupt benieuwd of je bij IPTV er zo een andere decoder dan die van je provider aan kunt hangen, naast dat er nog niet echt een uitgebreid aanbod is van deze decoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JerNL schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:54:
Laat ik is reageren met wat wedervragen die ik ook vaak krijg :)

welke decoders ben je zelf al tegen gekomen?
Welke voldoen aan jouw criteria en wat zijn volgens jou de voor- en nadelen?
Eigenlijk heb ik nog niet veel tegengekomen, maar deze vond ik zelf wel aardig:
Humax IHDR-5050C (Plasma Discounter)

Ik ben bang dat ik te weinig verstand hiervan heb om te zeggen of deze nou goed of fout is.
Echt veel nadelen heb ik nog niet ontdekt, behalve dan dat ik nergens lees of deze direct herhalingen kan afspelen.

Een echt voordeel is het niet, maar ik ben thuis opgegroeid met humax satteliet ontvangers en deze deden het altijd prima, nooit problemen mee gehad, dus als ik het een voordeel kan noemen vind ik humax een goeie naam hebben (puur uit eigen ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-08 09:17

JerNL

I said goodday!

Mijn zwager heeft de Humax IHDR-5050C en die is daar zeer te spreken over en die kan alles wat jij volgens mij wil... maar ik weet inderdaad niet of dat ook kan met IPTV?

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JerNL schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:12:
Mijn zwager heeft de Humax IHDR-5050C en die is daar zeer te spreken over en die kan alles wat jij volgens mij wil... maar ik weet inderdaad niet of dat ook kan met IPTV?
Dat ga ik zo ook maar eens uitzoeken dan, wel een belangrijk punt, laat mijn bevindingen nog wel weten.
Jammer dat het aanbod er nog niet naar is, wellicht dat ik er nog een tijdje mee moet wachten.
Het zou maar wat mooi zijn als ik volgend seizoen met vrienden de wedstrijden van mijn club kan terug kijken om dan vervolgens te constantere dat het wel degelijk een panna was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via glasvezel wordt doorgaans een apart protocol gebruikt om tv uit te zenden. dit wijkt af van het DVB-C verhaal dat oa door Ziggo gebruikt wordt.
Bij enkele aanbieders van glasvezel wordt er echter wel een beperkt aantal zenders ook nog in DVB-C doorgestuurd zodat de overige tv's in het huishouden via die methode ook voorzien kunnen worden van digitale tv ipv analoge tv. Dit scheelt de glasvezel boer namelijk weer bandbreedte doordat ze dan geen analoog hoeven te voeren.

Ik verwacht dat in dit geval je de Humax 5050c die dus voor het Ziggo / Delta / Caiway gebied bedoelt is niet zult kunnen gebruiken.
Je bent "overgeleverd" aan de decoder die Concepts ICT je aanbiedt. Daarbij komt dus dat je bij de meeste glasvezelboeren maar een tv kunt aansluiten en bij een enkeling soms een tweede (tegen meer prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, was net van plan Concepts te gaan bellen.
Mooi balen is dat! Verwacht je dat dit in de toekomst wel te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover mij dus bekend is maken ze bij glasvezel gebruik van IPTV. Dit is dus net als IP telefonie televisie doorvoer via internet protocol.
Het voordeel hiervan is dat er op elk gegeven moment er maar een tv stream op de kabel is waardoor je voor tv niet veel bandbreedte kwijt bent.
Je houdt hierdoor veel ruimte over voor hoge internet snelheden en eventuele andere diensten.
Vervolgens kun je op de server die alle streams naar de klanten aanvoert een enorm zender pakket realiseren tegen relatief geringe kosten (ivt kabel tv, zowel analoog als DVB-C, waarbij continu alle aangeboden zenders op de kabel aanwezig zijn).
Het zender aanbod kan bij glasvezel dus extreem groot zijn ivt DVB-C. Omdat de server natuurlijk wel moet weten welke zender naar jou moet komen dient er twee weg communicatie te zijn tussen je decoder en de server. Je decoder beschikt dus over een eigen modem (of je modem is direct ook decorder).
Bij DVB-C zijn er ook soortgelijke decoders maar die kunnen dus naast het DVB-C verhaal ook een deel on-demand verwerken maar die kun je dus niet zomaar op een ander type gebruiken.

Het voordeel, maar een zender over de kabel, is ook meteen zijn nadeel. Wil je in huis een tweede ontvanger tegelijkertijd gebruiken betekend het dus meteen een tweede zender over de kabel en dus flink inleveren op bandbreedte. Dit wordt dus door de sommige glasvezelboeren niet gedaan omdat men dan niet meer de opgegeven internet snelheid en ander diensten volledig waar kan maken. Bij 2 ligt overigens zover ik weet wel de grens. De rest van de tv's zal via het "analoge" aanbod van de glasvezel boer aangesloten moeten worden.

Ik meen dat er een aanbieder is die een decoder met harddisk heeft maar zeker weten doe ik dit niet.

Of de glasvezel boeren op termijn een andere decoder mogelijkheid gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aha, wederom dank voor uw uitleg, begin het een beetje te snappen, toch voor de zekerheid maar even bellen met de ISP. Wellicht dat ze er ervaring mee hebben en me kunnen helpen met mijn wensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:19:
Ik meen dat er een aanbieder is die een decoder met harddisk heeft maar zeker weten doe ik dit niet.
KPN Interactieve TV en Tele2 hebben dat in ieder geval. De decoders van Tele2 zijn zelfs ook Amino's.

[ Voor 3% gewijzigd door asmi op 04-05-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
asmi schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:14:
[...]

KPN Interactieve TV en Tele2 hebben dat in ieder geval. De decoders van Tele2 zijn zelfs ook Amino's.
Overigens gaat het daar wel om IPTV aanbieders. ICT Concepts, XMS, Tweak, Plinq e.d. hebben allen nog geen recorder in hun pakket (mij bekend). Erg vreemd dat deze bedrijven dan niet dezelfde Amino A532 gebruiken die Tele2 recent in gebruik heeft genomen. Ik denk toch dat het met IPTV/Glasvezel techniek verschillen te maken heeft. Iemand uitleg?

Tele2 gebruikt de Amino A532 (HD+PVR) en de Amino A132 (alleen HD zonder DVR). Zie ook het oude bericht op Tweakers.
Pagina: 1