PC naar Samsung LE40B550 verbinden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Beste mensen,

Ik zit met een probleem en deze is als volgt. Ik heb gisteren kabels gekocht om mijn pc te verbinden met mijn Samsung LE40B550 tv. Ik zelf heb de Nvidia GTX260 kaart. De beeldverbinding heb ik gemaakt met een kabel DVI-HDMI en deze werkt op output nr.3 van de tv. Verder heb ik ook een 3.5mm Jack Male plugged kabel die ik dan via mijn geluidskaart aan de tv audio input nr.3 steek.

Ik krijg hierbij perfect 1080P beeld maar geluid wordt niet overgebracht. Ik heb de audiokabel getest door de plug in mijn geluidskaart te steken en daarna in mijn 2.1 setje en dan werkt die gewoon en dus werkt de kabel.

Ik heb echt geen idee waarom de tv geen geluid weergeeft en vandaar dat ik mij naar jullie wijze mensen toewendt. Als je meer informatie nodig hebt, vraag het aub, dan plaats ik het meteen.

Remmetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt hem aan de output van de TV gehangen terwijl je geluid uit je TV wilt? Dat gaat niet. Zoek naar een input voor geluid op je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
Nee je begrijpt me hierbij verkeerd. Bij de tv heb je bij output nr.3 een HDMI ingang en een audio ingang. Deze heb ik respectievelijk ook met de Hdmi en audiokabels verbonden. Het zijn dus alle 2 input en geen output van de tv waaraan ik ze verbonden heb.

Ik heb gekeken en er staat letterlijk "DVI AUDIO IN"

[ Voor 9% gewijzigd door Remmetje op 04-05-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Aangezien je geen problemen hebt met beeld, maar met geluid uit je pc op je tv krijg je van mij een schop naar LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
Oke dank je.

Ik heb ook even een foto gemaakt van de achterkant. Wat je rechtboven ziet is de Hdmi input en Audio input 3 (als ik het goed heb).

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/uxxkj.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Remmetje op 04-05-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
Ik heb zelf echt alles geprobeerd om ervoor te zorgen dat het werkt. Ik heb het idee dat de plug geen goede verbinding ofzoiets maakt waardoor het gewoonweg niet werkt. Op de PC heb ik echt alle instellingen geprobeerd die ik maar kan proberen.

Als iemand meer weet over dit probleem hoor ik het echt graag.

Ps. Samsung helpdesk heeft op dit moment een storing dus daar kan ik op dit moment ook niet terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 08:09
Ik kan mij voorstellen dat je in tv moet instellen dat het beeld via HDMI binnenkomt, en het geluid via de tulpjes.
Lijkt mij logisch dat hij standaard geluid via HDMI pakt. En tja, DVI-HDMI geeft geen geluid door.

Is een videokaart met HDMI aansluiting (en geluid pass trough) geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
Het zal wel een optie zijn maar dat heb ik niet en dus zullen we het met de middelen moeten doen die ik beschikbaar heb. De Samsung TV gebruikt HDMI/DVI 3 om je PC te verbinden via je dvi en sound maar hij doet het gewoonweg niet. Verder kan ik nergens vinden of lezen dat de tv het geluid van die plug moet nemen.

En ik weet dat DVI geen geluid meegeeft, ik had anders ook niet verteld over dat de TV niet het geluid neemt van de geluidskabel (3.5mm male plug).

Het instellen van de uitgang gaat bij de Samsung heel makkelijk, zoals je dat vroeger ook met de AV-channels deed.

Edit: Ik heb met Samsung gebeld en ondanks de zeer slechte service (verwezen steeds naar de handleiding waar ik allang duidelijk had gemaakt dat het daar niet in stond) komt er een monteur die het hopelijk kan fixen. Ik moest wel lachen toen ik vroeg welke audio plug er nu eigenlijk gebruikt moest worden en dat deze vraag niet door de medewerker beantwoord kon worden. Is wel slecht dat ze een optie installeren en niet weten hoe het gebruikt dient te worden.

[ Voor 39% gewijzigd door Remmetje op 04-05-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net hetzelfde probleem, ik heb de tv van vandaag is.... Heeft iemand hiervoor een oplossing?? Alvast bedankt
Pagina: 1