Netbook met internal DVD player

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-08 15:44
Ben op zoek naar een netbook van ongeveer 11 a 12 inch, goede kwaliteit maar eigenlijk wel met een DVD player ingebouwd en dan eigenlijk ook nog lichtgewicht.

Standaard zit er geen dvd player in, maar ik neem aan dat er ook zijn die dat wel hebben.

Zoek er alles naar af maar eigenlijk nog niks kunnen vinden wat ook een beetje goed uit de bus komt.

Ik wil hem voornamelijk voor reizen gebruiken en mijn foto's / films meteen op DVD branden tevens ishet makkelijk als je een keer een film wilt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je gaat geen netbook vinden die dat kan. Als het lichtgewicht moet zijn, kun je bij de zakelijke merknotebooks (Toshiba, Sony) kijken, maar dan betaal je flink extra. Gebruik de pricewatch en ga selecteren.

Maar om eerlijk te zijn: waarom zo moeilijk doen? Koop een externe harde schijf of een externe DVD-brander, en brand het als je weer thuis bent. Beetje zinloos om het op reis al op DVD te gaan branden, moet je ook nog schijfjes meeslepen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Aub

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er nog nieuwe netbooks aankomen die een dvd player hebben ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een van de eigenschappen van netbooks is volgens mij dat ze allemaal geen dvd-player hebben. Laptops zijn gewoon lichte laptops (in specs en gewicht) voor erbij. Als je meer functionaliteit of rekenkracht nodig hebt zijn er ook "gewone" 12" laptops. Of je koopt een externe DVD-brander/speler.

Ik kan me voor mezelf trouwens niet herrinneren wanneer ik voor het laatst mijn dvddrive nodig heb gehad voor mezelf (wel heb ik een paar keer voor anderen een dvdtje gebrand, maar zelf heb ik dat dit jaar nog niet nodig gehad).

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 07-05-2010 14:00 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snifrrr
Vanwege verblijf in het buitenland afhankelijk van een laptopje. Moet hem dagelijk mee sleuren dus gewicht is belangrijk. DVD drive zou erg fijn zijn, voor het backuppen van films / foto's etc en naar Nederland te kunnen sturen, maar tevens als dubbel functie om af en toe eens een dvd te kunnen bekijken.

Ik hoopte dat er wel een paar netbooks waren met een dvd drive, helaas zijn ze eigenlijk niet te vinden, tenminste die een beetje gerenomeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

snifrrr schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:45:
Vanwege verblijf in het buitenland afhankelijk van een laptopje. Moet hem dagelijk mee sleuren dus gewicht is belangrijk. DVD drive zou erg fijn zijn, voor het backuppen van films / foto's etc en naar Nederland te kunnen sturen, maar tevens als dubbel functie om af en toe eens een dvd te kunnen bekijken.

Ik hoopte dat er wel een paar netbooks waren met een dvd drive, helaas zijn ze eigenlijk niet te vinden, tenminste die een beetje gerenomeerd zijn.
Wat denk je dat het verschil is met een wat langzamere 12" laptop?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snifrrr
netbooks zijn vaak licht van gewicht, laptops zijn toch zwaar.

heb je voorbeelden van goed presterende laptop 12 inch met dvd speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nou ja, wat voorbeelden, in de pricewatch staat een laptop tot 12,1" met DVD drive:
pricewatch: Lenovo Thinkpad X201 (NUUHMMH)

Met een externe dvddrive zijn er meer, maar dan kun je eigenlijk weer elke netbook gebruiken.

Persoonlijk zou ik dvd's gewoon op de harddisk zetten ook als ik wel een dvddrive had. Veel gemakkelijker in de vakantie. Voor backups kun je ook USB sticks gebruiken, al is de laptop eigenlijk al de backup want het staat op de camera en op je laptop.

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 07-05-2010 15:53 ]

/▌

Pagina: 1