Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11 09:37
Goeie morgen,

Ik heb sinds kort gratis een I900 gekregen en ik zou ook graag emails en mijn calander daar op synchroniseren.
Na veel foutmeldingen op mijn telefoon gehad is het mij toch uiteindelijk gelukt om emails te synchroniseren.
Maar wat blijkt nu hij neemt mijn calender niet mee. Ik krijg op mijn telefoon ook geen foutmelding of niks.

Wanneer ik mijn gegevens in de telefoon heb ingevuld vraagt hij of ik de veiligheidsbeleid wilt toepassen op mijn telefoon. Ik had alleen maar een keuze tussen ok of anuleren. Maar nu ik eenmaal op ok heb gedrukt en de telefoon valt in standby mode, dan moet ik telkens mijn wachtwoord opgegeven als ik de telefoon uit de standy mode haal.

De telefoon gebruikt windows mobile 6.1 met activesync.
De email server bestaat uit windows sbs 2k3 met exchange sp2.

Ik heb al meerde zoekopdrachten in google uit geprobeerd maar tot geen resultaat.
Ik hoop dat iemand weet hoe ik de policy kan veranderen voor mijn telefoon en of ik ergens een vinkje mis omdat hij geen calendar witl mee synchroniseren.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Policy komt van de exchange server. Blijkbaar vind je werkgever dat als je email op je toestel staat, dat deze gelocked moet worden. Dit -is- te omzeilen, maar dat is uiteraard niet de bedoeling.

Calender zou met de standaard instellingen ook meegenomen moeten worden, maar als dit niet zo is, moet je eens kijken bij:
active sync > menu > opties > agenda (vinkje) > instelling (details)

Strava

• Killertjuh
Prulleman schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:35:
Policy komt van de exchange server. Blijkbaar vind je werkgever dat als je email op je toestel staat, dat deze gelocked moet worden. Dit -is- te omzeilen, maar dat is uiteraard niet de bedoeling.

Calender zou met de standaard instellingen ook meegenomen moeten worden, maar als dit niet zo is, moet je eens kijken bij:
active sync > menu > opties > agenda (vinkje) > instelling (details)
Ik weet dat het inderdaad niet de manier is maar de mensen heb altijd zonder policy gewerkt en dat willen ze ook graag terug hebben. Ik heb wel een website gevonden hoe je hem uit kunt zetten via het register. Maar naar een nieuwe activsync gaat hij weer aan.
http://social.microsoft.c...52-4508-94e5-8adcb29a0643

De instellingen op dit moment neemt alles mee behalve de contacten en als nog wordt de calander niet mee gesynchroniseerd

• Prulleman
  • Nu online
je kan deze proberen:
http://journal.zenyee.com...-goes-20-after-two-years/

voor je halve synchronisatie zou ik eens bij systeembeheer kijken, of instellingen van een collega ernaast leggen waarbij het wel werkt.

Strava

• Killertjuh
Het probleem dat de telefoon steeds op lock valt is momenteel op gelost..

Maar de calander wilt nog steeds niet mee synchroniseren. Dit hebben we getest onder 3 verschillende telefoons. Kan het zijn dat er ergens een vinkje op de server/outlook ingesteld moet staan ?

• Prulleman
  • Nu online
Kunnen andere gebruikers het wel? heb je dit al met de beheerder van de exchange server opgenomen? Niet erg om hier vragen te posten, maar voor sommige problemen zijn er betere oplossingen dan op een forum vragen... (maw, ga naar de beheerder!)

Strava

• Killertjuh
Prulleman schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:30:
Kunnen andere gebruikers het wel? heb je dit al met de beheerder van de exchange server opgenomen? Niet erg om hier vragen te posten, maar voor sommige problemen zijn er betere oplossingen dan op een forum vragen... (maw, ga naar de beheerder!)
Bijdeze ik ben de beheerder :)

Het rare is namelijk ben ik vandaag ook achter gekomen. Als ik in de telefoon een nieuwe agenda item aan maak wordt hij wel gesynct met outlook. Alleen de outlook calander wordt niet overgenomen naar de telefoon.

Dit is tevens de enige gebruiker die dit probleem heeft. Alle andere gebruikers hebben hier geen last van.

• Killertjuh
schopje

• Killertjuh
oplossing:
1. Cached mode uit zetten in outlook.
2. 30min wachten
3. Als goed is werkt hij nu :)
Pagina: 1