Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VS 2008/2010] Many-to-many relations en MS reporting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem in zowel VS 2008 als in VS 2010. Zodra je in MS Reporting een dataset gebruikt waarin een many-to-many relation voorkomt gaat VS onderuit. Volgens mij komt VS in een endless-loop terecht omdat er continu nieuwe "objecten" worden gevonden.

Ik genereer mijn dataaccess en entity code met behulp van LLBLGen Pro 2.6, op zich gaat dit prima en werkt dat naar behoren. Bovenstaand probleem kan ik oplossen door entity-classes te genereren waarbij ik alle m:n relaties eruit knikker en dus gewoon simpele platte dataclasses overhoud. Wanneer ik vervolgens deze classes gebruik in m'n reports gaat alles prima.

Ik heb dus wel een oplossing voor m'n probleem, maar ik vindt het niet handig om voor alles wat ik in een rapport wil gebruiken een speciale aparte class in het leven moet roepen omdat VS crasht bij gebruik van m:n relaties.

Meer mensen met dit probleem en eventueel een oplossing? Uiteraard heb ik onze vriend google reeds gebruikt maar er is vrij weinig over te vinden. Na veel zoeken ben ik erachter gekomen dat het door de m:n relaties veroorzaakt wordt en heb zodoende een "oplossing" kunnen vinden. Ik vind deze werkwijze echter niet optimaal en ben dan ook benieuwd of er een betere oplossing, of een alternatief beschikbaar is.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels dezelfde vraag ook neergelegd op het forum van LLBLGen Pro:

http://www.llblgen.com/ti...8&StartAtMessage=0&#99800