Vraag modem met sim card

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny2008
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-06 02:18
Hoi Allemaal,

Vraagje:

Bestaat er een modem waar direct een usb sim dongle in gestopt kan worden, of is er een modem die gebruik maakt van een sim kaart zonder tussenkomst van laptop.
Ik wil beveiligings camera's installeren op een locatie waar geen vaste telefoonlijn is en wil geen computer permanent laten draaien om een internet verbinding in stand te houden.
Ik zoek dus een modem met een mogelijkheid om een sim kaart te gebruiken voor internet verbinding die ik dan via netwerk aansluiting aan mijn PVR kan koppelen zodat ik op afstand de boel in de gaten kan houden.
Ik denk dat ik met een goedkoop abbo wegkom omdat ik bijna niet zal downloaden, er zullen meer beelden worden geupload door deze unit maar het systeem moet wel 24/7 online zijn.

Vaste lijn is helaas geen optie.

Bedankt en Groeten,
Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Al eens gezocht op GPRS routers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-06 20:35
http://www.option.com/en/...ess-routers/globesurfer3/

Deze gebruiken wij in 165 monteursbussen en bevallen prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Het antwoord heb je dus al: Het bestaat. Maar hoeveel bandbreedte heb je nodig? GPRS is nu niet echt snel.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 19:07
lees 't linkje van Neo_TPG en je had 't antwoord kunnen weten.

•High-speed: Upload 5.76Mbps, Download 7.2Mbps

Ofwel HSPDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Laatst online: 29-06 20:35
De prestaties zijn afhankelijk van de dekking van de gekozen provider.. En die is in de echte buitengebieden en natuurgebieden nooit echt super..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny2008
Neo,

Thx, helemaal goed en nog wireless network ook zodat ik deze modem apart kan verstoppen. Mijn PVR heeft wireless network ingebouwd.
Snelheid moet meer dan genoeg zijn.

Nogmaals bedankt. Ik had deze nooit zelf gevonden.

gr, danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Laatst online: 06:36

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Even on a sidenote:
3G, HSDPA is leuk, maar door de - met regelmaat voorkomende - latancies zeer ongeschikt voor videostreaming. Probeer het eerst een goed uit, voordat je het als oplossing verkoopt.

* Equator heeft ooit een UMTS router verkocht aan iemand die er remote een bouwterrein mee wlde bekijken. Later bleek dat hij hem ook ingezet had als streaming video oplossing voor meerdere mensen op een festival. Dat werkt dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny2008
Nog even een vraag voor Neo,

Kan je deze unit ook laten slapen (standby), dus geen internet verbinding en dan wekken met telefoon zodat hij een internet verbinding gaat maken zodat je vanaf je computer daarna toegang hebt tot netwerk aangesloten apparaten. (PVR)
De abbo's voor permanent mobiel zijn belachelijk in prijs. Het is beter voor mij om toegang te zoeken tot de pvr nadat ik een melding heb gehad van mijn alarm systeem (ook via GSM) . Zodat ik een goedkoper abbo kan nemen met hoge upload snelheid.

Gr, danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06 15:50
Verschillende merken hebben hier oplossingen voor; Cisco, Linksys, uSyscom.

Verder heb je voor €90 incl BTW een KPN abo met vast IP, en FUP ipv datalimiet.
Als het echt veilig moet zijn, kan dat het probleem niet zijn ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1