portforwarden tussen modem en router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperkip
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-11-2024
Hallo mensen
Zelf denk ik alles geprobeerd te hebben dus ik dacht dat ik het nu maar eens hier moest vragen.
met de search functie heb ik niets gevonden maar als iemand een topic weet waarin mijn probleem als is uitgelegd hoor ik het graag.

Het probleem:

Wij hebben een draadloze modem/router in onze meterkast staan.
vanuit die meterkast loopt een kabel naar de draadloze router in mijn kamer.
We doen dat omdat er niet genoeg kabels uit alleen de modem kunnen voor de hoeveelheid PCs die wij hebben.
mijn internet kabel zit in de draadloze router op mijn kamer.
nu wil ik ports forwarden maar ik krijg het maar niet voor elkaar om ze zo open te zetten dat ik vanuit de draadloze router op mijn kamer een open port krijg.
Ik heb de draadloze modem al eens met succes geportforward maar omdat mijn nieuwe PC geen draadloos internet heeft heb ik dus nu een kabel in de draadloze router op mijn kamer zitten.

De vraag:

Kan iemand mij uitleggen hoe ik in godsnaam beide routers zo portforward dat mijn PC een open port heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Dubbel NAT is vaak geen succes. Probeer je 2e draadloze router eens als access point the configureren en DHCP uit te zetten, zodat je van de eerste router een IP adres krijgt. Dan zou het wel moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opperkip schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 07:54:
Hallo mensen
Zelf denk ik alles geprobeerd te hebben dus ik dacht dat ik het nu maar eens hier moest vragen.
met de search functie heb ik niets gevonden maar als iemand een topic weet waarin mijn probleem als is uitgelegd hoor ik het graag.
Knap staaltje zoekwerk dan.
http://gathering.tweakers...n]=AND&where=GoT#hitstart
router achter router (EB)
[Portforwarding] 2 "routers"

2x NAT werkt prima, meestal dan. Maar als je de basiskennis van het zoeken niet beheerst duurt het érg lang voor je ontdekt dat je vanaf router 1 naar router 2 moet forwarden voor de clients van router 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperkip
hey ik heb met deze [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point geprobeerd om mijn router als acces point in te stellen het is alleen niet gelukt.

Als ik het Ip adres van mijn router verander heb ik daarna geen verbinding meer.
ik denk dat ik alles zo goed heb ingesteld maar ik zal het even posten om het te laten zien.
Als ik iets fout doe of er meer ideeën zijn hoor ik het graag.

Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/1425/modemf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/6268/routerv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:48
Van de sitecom moet je de netwerkkabel vanaf het modem niet meer in de WAN poort stoppen, maar in één van de LAN poorten.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:14

lier

MikroTik nerd

Je hoeft je AP (Sitecom) niet meer te kunnen bereiken...let er wel op (voor zover je dat nog niet gedaan hebt) dat je de kabel in een LAN aansluiting doet en niet in de WAN aansluiting van je Sitecom.

Als je dat gedaan hebt (en het werkt nog steeds niet), post dan eens een IPCONFIG /ALL van je niet werkende pc.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

lsje het ip adres van je router wijzigt meot je zorgen dat die in dezelfde range zit als je pc. Als je router op 192.168.1.254 zit, moet je systeem ergens tussen de 192.168.1.1 en 192.168.1.253 zitten (er van ui gaande dat je subnet masker 255.255.255.0 is en je een klasse C netwerk hebt, en dat zie ik in je screenshot). Anders kun je niet met de router babbelen. Overigens mogen de 2 routers natuurlijk niet hetzelfde ip-adres hebben, dat werkt niet. Als je er niet uit komt zou ik even iemand er naar laten kijken die er meer kaas van gegeten heeft, DM me maar dan kan ik je wel wat info geven.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik weet dat je die 2e router al hebt, maar had je niet beter een switch kunnen kopen? Dan had je heel dit gezeur niet gehad. Misschien alsnog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperkip
Ik was inderdaad vergeten de kabel van de WAN naar een LAN poort te verplaatsen.
Helaas maakte dit het niet beter.

Er gebeurde eigenlijk nog steeds niets.
Toen heb ik mijn IP maar even static gemaakt naar 192.168.1.204 en toen kon ik weer bij mijn modem en router komen. Helaas had ik toen geen internet dus is er eigenlijk nog steeds niets opgelost.

Ik heb dit nog voor jullie ik weet niet of jullie er iets aan hebben maar toch.

Als het wel werkt
Afbeeldingslocatie: http://img40.imageshack.us/img40/766/internetwerkt.jpg

Als het niet werkt
Afbeeldingslocatie: http://img571.imageshack.us/img571/3566/internetfail.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je de sitecom als switch/accesspoint wilt gebruiken, in plaats van als router, dan moet je de sitecom dus een handmatig LAN IP geven dat je kan gebruiken voor de config. Het Internet IP en zo doet dan niet meer ter zake, de WAN verbinding gebruik je immers niet.

Dus:
Statisch LAN IP instellen in de sitecom die in hetzelfde subnet zit als wat ie nu van de modem/router krijgt (192.168.1.x dus) maar buiten het gebied waar de modem/router zijn adressen uitdeelt, om conflicten te voorkomen.
DHCP server op de sitecom uit.
Kabel tussen modem/router en de sitecom in een LAN poort van de sitecom.

En dan zou alles gewoon moeten werken, je PC zou dan een adres moeten krijgen van de modem/router.

Maar goed, dat stond ook allemaal al in de HOWTO die je gevonden had, en de instellingen die je laat zien in Opperkip in "protforwarden tussen modem en router" lijken ook gewoon te kloppen met dat verhaal.
Misschien is het handig als je nog eens duidelijk aangeeft hoe je een en ander nu precies hebt aangesloten en ingesteld. Dus wat zijn de instellingen van de modem/router, hoe staat de sitecom ingesteld, hoe staat je PC ingesteld, hoe zit alles op elkaar aangesloten.

[ Voor 24% gewijzigd door Orion84 op 04-05-2010 10:39 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Kan je misschien ook een tekening maken hoe je opstelling is ? gewoon even makkelijk in paint. Even een huisje maken en computers een zwart vierkantje ofzo, een vaste kabel moet een lijn zijn en een draadloze verbinding gestreept. Uiteraard loopt een draadloze verbinding altijd naar je accespoint. Je mag me nog steeds DM-en dan kan ik je beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

w4rguy schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:38:
Kan je misschien ook een tekening maken hoe je opstelling is ? gewoon even makkelijk in paint. Even een huisje maken en computers een zwart vierkantje ofzo, een vaste kabel moet een lijn zijn en een draadloze verbinding gestreept. Uiteraard loopt een draadloze verbinding altijd naar je accespoint. Je mag me nog steeds DM-en dan kan ik je beter helpen.
Een tekening zou inderdaad wel nuttig kunnen zijn.

En waarom DM? Liever gewoon hier in het topic, dan hebben anderen er ook wat aan :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperkip
Mijn werkende instellingen zijn als volgt:

Modem IP: 192.168.1.1 DHCP Range: 192.168.1.2 - 192.168.1.200 DHCP: Aan
Router IP: 192.168.0.1 DHCP Range: 192.168.0.100 - 192.168.0.200 DHCP: Aan

Kabel van de modem naar de WAN poort van de router.
Kabel van de Router naar mijn PC

De instellingen die zouden moeten werken maar dat niet doen:

Modem IP: 192.168.1.1 DHCP Range: 192.168.1.2 - 192.168.1.200 DHCP: Aan
Router IP: 192.168.1.254 DHCP Range: NVT DHCP: Uit

Kabel van modem naar een LAN poort van de router
Kabel van de router naar mijn PC

Dit is de opstelling
Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/5646/opstellingv.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Opperkip op 04-05-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

omdat ik het idee heb dat hij niet precies weet waar hij mee bezig is. Het helpt dan niet als 5 mensen door elkaar heen gaan lullen over hoe hij het op moet lossen en een persoonlijke aanpak dan beter is, ik spreek uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Modem DCHP range moet worden ; 192.168.1.3-192.168.1.200 DHCP AAN
Router ip moet worden; 192.168.1.2 DHCP UIT!
kabel van de modem naar de LAN poort van router (weet ik niet 100% zeker, ligt aan opstelling)

wat is in die situatie het IP adres van je computer ?

**edit**

sorry van dubbelpost

[ Voor 6% gewijzigd door w4rguy op 04-05-2010 10:48 . Reden: verontschuldiging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperkip
Het IP adres van mijn PC met de werkende opstelling is 192.168.0.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

@w4rguy: Wat maakt het uit of je .254 of .2 gebruikt voor de router :?

Zo lang het maar buiten de DHCP pool van het modem ligt is er niks aan de hand toch?

@opperkip: vreemd dat dat niet werkt. Heb je de verschillende apparaten ook opnieuw opgestart na het aanpassen van de instellingen en zo?

* Orion84 bedenkt zich trouwens iets. Een kabel van LAN@Modem naar LAN@Router moet cross zijn, tenzij modem en/of router daar zelf voor corrigeren. Dat is misschien wel iets om even te checken :)

Als test: kan je eens een PC direct aansluiten op de kabel die vanaf het modem komt, om te testen of die DHCP wel gewoon netjes werkt en zo?

offtopic:
Helpen per DM is misschien directer en geeft wat meer mogelijkheden tot meedenken, maar op het forum heb je het voordeel dat er verschillende mensen naar kijken, 10 zien immers meer dan 1 en bovendien is het dan ook zeker dat de aangedragen oplossingen beschikbaar zijn voor andere gebruikers, in plaats van dat alles achter de schermen verdwijnt :)

[ Voor 22% gewijzigd door Orion84 op 04-05-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Modem DCHP range moet worden ; 192.168.1.3-192.168.1.200 DHCP AAN
Router ip moet worden; 192.168.1.2 DHCP UIT!
kabel van de modem naar de LAN poort van router (weet ik niet 100% zeker, ligt aan opstelling)

maak die opstelling eens en geef je pc het statische ip adres 192.168.1.3
werkt het dan? zo niet, prik dan de netwerkkabel van de modem in je WAN poort, dan testen..
werkt ie dan nog niet ? prik dan de netwerkkabel van de modem in je LAN poort en dan proberen in bridge modus te zetten (ik ga even wat documentatie voor je zoeken)

**EDIT**

let erop dat je, om deze opstelling te testen, wel de draadloze verbinding test! als je de modem in de LAN aansluiting prikt en je pc ook, dan werkt het sowieso want dan gaat ie switchen, en niet routeren. Dat wil je ook, alleen je wilt dat hij WLAN gaan switchen want dat is het probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door w4rguy op 04-05-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperkip
@Orion 84: Als ik de kabel van mijn modem rechtstreeks in mijn PC stop dan Heb ik gewoon internet.

@w4rguy: Ik zal het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Bridgemodus lijkt me eerder van toepassing als de kabel in de WAN poort zit, dan creëer je als het ware een 5 poorts switch, die opstelling heb ik hier thuis een poosje gehad met een edimax routertje. Dat zou eventueel wel een oplossing kunnen zijn voor het probleem van een verkeerde kabel :)

.3 statisch instellen, terwijl daar ook de DHCP scope begint lijkt me niet handig, voor je het weet zit je met conflicten.
Opperkip schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:56:
@Orion 84: Als ik de kabel van mijn modem rechtstreeks in mijn PC stop dan Heb ik gewoon internet.

@w4rguy: Ik zal het eens proberen.
OK, dan werkt de DHCP server in je modem dus prima en wordt die ook netjes herkend en zo door je PC. Schijnbaar gaat het dus mis zodra je je router er als switch tussenhangt. Dan zou ik in eerste instantie toch denken aan een kabelprobleem. Branden de lampjes op je modem en router wel zoals het hoort, bij de betreffende poortjes?

[ Voor 52% gewijzigd door Orion84 op 04-05-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

[b][message=33937701,noline]

.3 statisch instellen, terwijl daar ook de DHCP scope begint lijkt me niet handig, voor je het weet zit je met conflicten.
puur voor het testen. Als je dan een dynamisch ip aangeeft krijgt hij hem toch vanzelf uit de DHCP range. Tijdens het testen wil je zo min mogelijk gebruik maken van geautomatiseerde gegevens en zelf weten wat er gebeurd. Anders moet je constant met ipconfig gaan checken of je wel een goed ip van de range hebt gekregen. Als je statisch ip gebruikt, heb je geen last van DHCP wat msischien Kortom Uitermate Treurig doet.

**edit**

reactie op orion.

Het probleem zit hem in ht routeren. De draadloze router wil gaan routeren maar dat mag hij niet. Als je 2 routers achter elkaar zit wordt port forwarding veel te ingewikkeld en dat is nergens voor nodig. De router moet puur als AP gaan dienen en stomme switch, niet routeren.

definitie router:
Het koppelen van 2 netwerken
uitleg:
je hebt maar 1 netwerk, dus waarom zou je gaan routeren?

definitie switch:
koppeling leggen tussen computersystemen
uitleg:
meerdere computers die aan elkaar aangesloten zijn noemen we een netwerk.

[ Voor 32% gewijzigd door w4rguy op 04-05-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

w4rguy schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:59:
[...]

puur voor het testen. Als je dan een dynamisch ip aangeeft krijgt hij hem toch vanzelf uit de DHCP range. Tijdens het testen wil je zo min mogelijk gebruik maken van geautomatiseerde gegevens en zelf weten wat er gebeurd. Anders moet je constant met ipconfig gaan checken of je wel een goed ip van de range hebt gekregen. Als je statisch ip gebruikt, heb je geen last van DHCP wat msischien Kortom Uitermate Treurig doet.
Statisch instellen als test is prima, maar doe dat dan buiten de DHCP scope. Er staan daar nog meer PC's voor je het weet verneuk je de test door conflicten :)
Het probleem zit hem in ht routeren. De draadloze router wil gaan routeren maar dat mag hij niet.
*knip* lang verhaal *knip*
Dat hoef je mij echt allemaal niet uit te leggen. Het probleem zit hem volgens mij helemaal niet in een apparaat dat "wil gaan routeren". Als je van dat ding alleen de LAN poorten gebruikt kan ie dat hoogstwaarschijnlijk niet eens. Die dingen zijn niets meer als een 4 poorts switch, met een extra WAN poort, die middels een NAT router component verbonden is met de switch. Zo lang je alleen die LAN poorten gebruikt is het dus gewoon een domme switch, alleen wel een met een DHCP server ingebouwd, die je dus even uit moet zetten.

De instellingen zoals TS ze had lijken gewoon in orde, schijnbaar is er geen verbinding tussen de router en het modem. * Orion84 vermoed dat dat een fysiek probleem is (straight kabel tussen twee switchpoorten) en niet een probleem van instellingen of een router/switch met een eigen wil.

@TS: branden de lampjes zoals het hoort?

Mocht het daar inderdaad aan liggen, dan zijn er twee opties:
-kabel aanpassen/vervangen
-toch de WAN poort gebruiken, met router in bridge mode, indien mogelijk

[ Voor 21% gewijzigd door Orion84 op 04-05-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperkip
Ik wil inderdaad dat hij gewoon als switch dient. We hebben een draadloze router omdat onze vorige modem geen draadloze verbinding had.

Ik heb de tests gedaan en helaas geeft geen van elk positief resultaat.

Mijn IP static: 192.168.1.3
Router IP: 192.168.1.2
Modem IP: 192.168.168.1

Kabel van modem in WAN poort router: geen internet en geen verbinding naar de modem
Kabel van modem in LAN poort router: Geen internet maar wel verbinding met de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

dan is het inderdaad een domme switch maar je wil niet dat hij fysiek gaat switchen, maar draadloos. Ik ben het met je eens over je opmerking buiten de dHCP scope, ip 201 was dan handiger geweest. *shakes hand*. Ik denk alleen niet dat het een straight cable is, waar koop je die nog tegenwoordig ? Ben benieuwd naar de resultaten.

**edit**

ah de resultaten zijn nu binnen. Ik kan nu alleen niet verder voor je zoeken. De router moet, naar mijn mening gezien de resultaten, echt in bridge modus gezet worden. Echter zit ik nu op stage en kan ik dus niet de handleiding van je router erbij pakken. Vanavond zal ik nog even checken hoe het er voor staat.

misschien nog een kleine test:
Als je een statische ip aangeeft, stel dan ook eens je gateway in op het IP adres van je modem en kijk of hij dan internet heeft.

[ Voor 42% gewijzigd door w4rguy op 04-05-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

w4rguy schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:14:
dan is het inderdaad een domme switch maar je wil niet dat hij fysiek gaat switchen, maar draadloos.
Maakt geen verschil, het draadloze gedeelte is gewoon een access point component die aan die switch hangt. En sowieso heeft TS zijn PC met een kabel aangesloten.
Ik ben het met je eens over je opmerking buiten de dHCP scope, ip 201 was dan handiger geweest. *shakes hand*.
Check :)
Ik denk alleen niet dat het een straight cable is, waar koop je die nog tegenwoordig ? Ben benieuwd naar de resultaten.
Kabels zijn juist meestal straight ;)
De vraag is of de apparatuur van de TS wel of niet automatisch detecteert wat voor kabel er is en eventueel omschakelt.

Daarom dus ook de vraag: check de specs van de router en het modem op Auto MDI-X functionaliteit en kijk of de lampjes wel correct branden bij aansluiten op de LAN poort.

[ Voor 56% gewijzigd door Orion84 op 04-05-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Orion84 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:18:
[...]

Kabels zijn juist meestal straight ;)
De vraag is of de apparatuur van de TS wel of niet automatisch detecteert wat voor kabel er is en eventueel omschakelt.
sorry, ben niet al te fit en vergiste mij in de straight en twisted cables. Het is zo dat de AP gewoon een component is van de router, maar die moet wel weten wat ie moet doorswitchen.

wat mij op het idee terugbrengt van de gateway... maar dat zou goed moeten staan in de DHCP instellingen neem ik aan .. daarvoor die laatste vraag dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Kabel van modem in LAN poort router: Geen internet maar wel verbinding met de modem.
In dat geval ligt het dus niet aan die kabel. Probeer inderdaad zoals w4rguy aangeeft ook even de default gateway op je PC in te stellen op het IP van je modem (waar je een typfoutje hebt gemaakt denk ik, 2x 168?).

Waarom het dan met de kabel direct in je PC wel dynamisch werkt en met de kabel via de switch van de router alleen statisch (alleen geen internet, maar dat is mogelijk een default gateway verhaal) is me even een raadsel moet ik zeggen.

Kan je eens even de resultaten van ipconfig op je PC geven, in de situatie waar je de boel op je PC dynamisch hebt staan, met het modem aan de LAN poort van de router? Dus de situatie zoals die wenselijk is, maar niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperkip
juist eh mensen ik heb geen flauw idee waarom maar het werkt nu.

Zoals het nu is:

Modem ip: 192.168.1.1
Router ip: 192.168.1.2
Mijn ip dynamic: 192.168.1.9

Kabel van modem naar LAN poort in de Router
Kabel van Router rechtstreeks naar mijn PC

Geen flauw idee waarom het nu wel werkt maar ik hoop dat het blijft werken. :D

Bedank voor alle hulp mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

werkt je draadloos nu ook en heb je die voldoende beveiligd ? en heb je de DHCP ranges wel aangepast dat ze pas gaan tellen bij 192.168.1.3 ?

[ Voor 39% gewijzigd door w4rguy op 04-05-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperkip
DHCP range van modem: 192.168.1.3 - 192.168.1.200
Ja mijn draadloos werkt ook en heb ik weer beveiligd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Mooi om te horen :)

Ik gok dat het gewoon een kwestie is geweest van te veel goochelen met allerlei mogelijke instellingen en manieren van aansluiten, waardoor het nooit echt helemaal klopte of zo. Dat verklaart in elk geval het beste de nogal wisselende en verwarrende symptomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Opperkip schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:32:
DHCP range van modem: 192.168.1.3 - 192.168.1.200
Ja mijn draadloos werkt ook en heb ik weer beveiligd :D
HOE beveiligd ? wel WPA2 hoop ik? als je het WEP hebt raad ik het je hard af. Iemand met goede apparatuur (wat je zo voor 3 tientjes kan kopen in elke winkel) kan je wachtwoord binnen 10 minuten kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperkip
ja ik heb een WPA2 beveiliging :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Oke.

Veel plezier met je nieuwe netwerk.

overigens, als je port wilt forwarden moet je dat dus nu in je modem(192.168.1.1) doen, en niet in je router (die draadloze sitecom). Gewoon om zeker te zijn.

En je hebt ook de default login passwords van beide apparaten gewijzigd ga ik gemakshalve van uit ?
Groetjes,
Gerrit Kortlever

Pagina: 1