Ik heb een filmcollectie op m'n pc, in de map "Films". In deze map staan submappen die de naam hebben van de film, en in die mappen wéér een submap, "VIDEO_TS". In die map staan dan de filmbestanden.
Voorbeeldje:
Films/16 Blocks/VIDEO_TS/VIDEO_TS.IFO
Nu wil ik alle filmbestanden uit de VIDEO_TS map verplaatsen naar de map met de filmnaam, en de VIDEO_TS map verwijderen. Na wat zoeken op internet het volgende gevonden:
Dit scriptje pakt dus de geselecteerde folder (in dit geval de filmfolder, 16 Blocks), en doet precies wat ik wil. Aangezien ik 300+ films heb waarmee ik dit wil doen, wil ik het liever automatisch laten gaan. Hier even wat aanpassingen die 't geheel duidelijker moeten maken:
Hier klopt natuurlijk niks van, vooral op regel 8. Ik ben (zoals waarschijnlijk duidelijk is) geen AppleScript kenner, maar het lijkt me dat EachSubDir een algemeen "commando" is, en geen variable. Ik heb 't er alleen neergezet zodat duidelijk is wat ik wil.
De enige foutmelding die ik op dit moment krijg is een fout afkomstig van Finder: Verwachtte een verwijzing.
In google is deze fout niet terug te vinden, ook niet als ik deze vertaal naar het engelstalige Expected (a) alias.
Iemand die me kan helpen?
Voorbeeldje:
Films/16 Blocks/VIDEO_TS/VIDEO_TS.IFO
Nu wil ik alle filmbestanden uit de VIDEO_TS map verplaatsen naar de map met de filmnaam, en de VIDEO_TS map verwijderen. Na wat zoeken op internet het volgende gevonden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| tell application "Finder" activate set theTopFolder to (selection as alias) --display dialog (theTopFolder as text) repeat with EachSubDir in (get every folder of folder theTopFolder) try --display dialog (EachSubDir as text) repeat with Eachfile in (get every file of folder (EachSubDir as alias)) try move Eachfile to theTopFolder end try end repeat delete folder (EachSubDir as alias) end try end repeat end tell |
Dit scriptje pakt dus de geselecteerde folder (in dit geval de filmfolder, 16 Blocks), en doet precies wat ik wil. Aangezien ik 300+ films heb waarmee ik dit wil doen, wil ik het liever automatisch laten gaan. Hier even wat aanpassingen die 't geheel duidelijker moeten maken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| tell application "Finder" activate set Films to (selection as alias) --display dialog (Films as text) repeat with EachSubDir in Films repeat with EachSubDir in (get every folder of (EachSubDir as alias)) repeat with EachSubDir in (get EachSubDir of folder Films) try --display dialog (EachSubDir as text) repeat with Eachfile in (get every file of folder (EachSubDir as alias)) try move Eachfile to Films end try end repeat delete folder (EachSubDir as alias) end try end repeat end repeat end repeat end tell |
Hier klopt natuurlijk niks van, vooral op regel 8. Ik ben (zoals waarschijnlijk duidelijk is) geen AppleScript kenner, maar het lijkt me dat EachSubDir een algemeen "commando" is, en geen variable. Ik heb 't er alleen neergezet zodat duidelijk is wat ik wil.
De enige foutmelding die ik op dit moment krijg is een fout afkomstig van Finder: Verwachtte een verwijzing.
In google is deze fout niet terug te vinden, ook niet als ik deze vertaal naar het engelstalige Expected (a) alias.
Iemand die me kan helpen?
[ Voor 12% gewijzigd door endness op 04-05-2010 01:52 ]