Probleem met installeren van Windows 7, No device drivers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het installeren van Windows 7 op me computer. ik start de installatie op vanaf de installatie cd alles gaat prima ik selecteer het besturingssysteem dat ik wil, Windows 7 ultimate 64x. nadat ik de partitie heb geselecteerd waar ik Windows op wil installeren komt een melding....:

"To install the device driver needed to acces your hard drive, insert the installation media containing the drivers files, and then click OK.

Note: The installation media can be a floppy disk, CD, DVD, or USB flash drive."

dan krijg je de optie Browse, Ok, Cancel

-> ik klik "Ok"
krijg je een foutmelding:

"No signed device drivers were found. Make sure that the installation media contains the correct drivers, and then click OK."

dan krijg je de optie "OK"

en dan kom je in schermpje uit waar je kan browsen dan naar drivers?! ik heb alles geprobeerd wat ik me kon bedenken ik heb de drivers cd van het moederbord erin gehad. met de drivers van Windows vista want toen ik het moederbord aanschafte bestond Windows 7 niet. als ik in het schermpje de installatie cd of de driver cd selecteer blijft hij die 2e melding geven.

momenteel heb ik weer Windows Xp erop staan, die installeert hij wel probleemloos. en nog iets bizars met die zelfde installatie cd heb ik op die zelfde computer al eens Windows 7 installeert als werkte perfect. maar ik wou de C: partitie groter maken vandaar dat ik Windows 7 opnieuw moet installeren. :?

ik heb al driftig gezocht naar een oplossing maar zie door de bomen het bos niet meer. op sommige forums hebben ze het over dat het image bestand dat niet compleet zou zijn maar dat kan bij mij niet het geval zijn.
daarom heb ik me vandaag aangemeld bij dit forum. het leek me een goede plek om duidelijk antwoord te krijgen.

alvast bedankt! ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maak alsjeblieft die plaatjes wat kleiner, 2048xnogwat is echt nogal overdreven om dat zo op een forum neer te zetten.

En heb je je HD als primary bootdevice ingesteld staan of de DVD?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry van de afbeeldingen ik ben pas nieuw hier op dit forum dus ben nog aan het uizoeken hoe alles werkt.

De DVD staat als primary bootdevice ingesteld geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zet je HD dan als primary - een beetje modern moederbord heeft tegenwoordig de optie om éénmalig een ander bootdevice te selecteren zonder dat je daarvoor je BIOS in hoeft te duiken.

Ik heb al vaker gezien dat die melding die je krijgt daardoor veroorzaakt wordt :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg hem anders echt niet opgestart van de CD....
En die melding blijft ook als je HDD op primary staat en ik start de installatie vanuit windows.
ik heb een MSI P31 neo moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Site van MSI opsnorren of de CD die bij je mobo zit.
Drivers voor de controller opsnorren waar de HDD aanhangt.
Even het zipje bekijken; 9 van de 10 keer is er een mapje INF of iets dergelijks.
Dat snor je naar de root van je USB-stick.
Next, Next, Finish, even wachten: Windows 7 geinstalleerd.

/edit: http://global.msi.eu/inde...c=driverfile&dno=8572&i=0
Even opslaan, uitpakken, mapje WIN7 zoeken, openen, inhoud daarvan op USB trappen en klaar?

[ Voor 21% gewijzigd door MAX3400 op 04-05-2010 18:44 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet eens nodig, de Windows 7 DVD heeft alle benodigde drivers voor een P3x series chipset gewoon aan boord.
Nu gebruik ik wel een niet via een NG verspreide versie maar gewoon een bog-standard x64 DVD image van Technet, dat wel ;)

Pagina: 1