[win7] Laptop schakelt zichzelf uit bij lage accuspanning

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-07 17:10
Ik ben eens opzoek geweest maar heb hier eigenlijk geen antwoord op kunnen vinden.
Als ik met mijn laptop werk en de accu is op 10% spanning aangekomen dan gaat hij meldingen geven dat ik de accu moet verwisselen, of moet opladen, waarna hij bij 5% gaat uitschakelen.

Weet iemand hoe ik dit kan weigeren? Of dat ik zeg dat hij pas mag uitschakelen bij 1% accutijd over.
10% accutijd is bij mij namelijk nog een uur, en dat hij zichzelf al gaat uitschakelen als hij nog een accutijd heeft van een halfuur vind ik best overdreven.

laptop: dell inspiron 6400

Hopelijk is er iemand die het antwoord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:57
Energiebeheer in het Configuratiescherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 09:37
Yeseterror schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 00:18:
Weet iemand hoe ik dit kan weigeren? Of dat ik zeg dat hij pas mag uitschakelen bij 1% accutijd over.
10% accutijd is bij mij namelijk nog een uur, en dat hij zichzelf al gaat uitschakelen als hij nog een accutijd heeft van een halfuur vind ik best overdreven.
Het is wel een lithium batterij, dus als je die heel ver leegtrekt dan is ie zo overleden. Maar zo te horen is het toch al een oudje? half uur is iid nog maar kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Hij bedoelt dat hij bij 10% nog een uur heeft, en bij 100% dus 10 uur..

En je kunt de uitschakelpercentages idd gewoon aanpassen. Verder zal die accu zichzelf niet te zwaar laten ontladen, dan schakelt ie gewoon uit, zit genoeg beschermelektronica in. Als TS hem dan maar niet maanden laat liggen zonder hem op te laden komt het prima goed :)

[ Voor 65% gewijzigd door BèR op 04-05-2010 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 09:37
BèR schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 09:07:
Hij bedoelt dat hij bij 10% nog een uur heeft, en bij 100% dus 10 uur..
Oh ja :z Zie het nut er dan niet zo van in, maar goed.. Het is mijn batterij niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
ThinkPadd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 00:20:
Energiebeheer in het Configuratiescherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt me voor de hand liggen dat je dat dan eerst in Energiebeheer gaat zoeken in plaats van direct op een forum ;)

Op deze manier is het een weinig discussiewaardig topic helaas - en een vraag die ook met een beetje handig google-werk prima op te lossen was geweest.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.