Kubuntu Boot en Shutdown scherm lage resolutie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimichurri
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 20:46
Ik draai sinds enkele dagen Kubuntu Lucid Lynx 10.04 64 bit.
Op zich best tevreden, het enige probleem dat ik nu heb is dat het boot en shutdownscherm van Kubuntu (De Kubuntu schermen met de progress bar tijdens het bopstarten en afsluiten) de schermen een lage resolutie hebben en maar in 16 kleuren getoond worden.

Dit was na de installatie niet zo, toen was alles perfect, Maar opeens na een reboot doet zich nu het probleem voor.
Weet iemand waar ik de resolutie kan instellen van deze schermen? Of welke andere oplossing er is om dit storende probleem op te lossen?

De desktop zelf ziet er goed uit, met de juiste resolutie. Ik draai de Nvidia Drivers die binnen Kubuntu geinstalleerd kunnen worden.

Edit:
Allen bedankt voor zover voor jullie reacties en in het speciaal WernerL, jouw oplossing was ook mijn oplossing.

De Splashscreen wordt nu in de juiste resolutie getoond (1920x1080)

Maar helaas wordt de Splashscreen niet full screen getoond, er blijft een storend zwartkader omheen zitten.
Is er misschien een instelling mogelijk in usplash.conf die er voor zorgt dat de splashscreen full screen getoond wordt? Of een andere mogelijkheid om de splashscreen full screen te tonen?

Mijn monitor is middels een DVI kabel aangesloten.

Edit:
Ik zal voor de overzichtelijkheid een nieuw topic openen met het laatste probleem.
Dit topic kan gesloten worden. Allen bedankt voor jullie bijdrage:-)

[ Voor 33% gewijzigd door Chimichurri op 06-05-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:15

Yucko

One clown to rule them all !

Ik heb zoiets wanneer ik in Ubuntu de proprietary drivers installeer voor mijn Ati kaart. Met de standaard 2D drivers heb ik gewoon een hoge resolutie boot en shutdown scherm.

En zoals ik het lees heb jij de soortgelijke nvidia drivers geinstalleerd.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je boot/splash screen resolutie kun je bepalen door je bootloader settings aan te passen of in ieder geval een vga setting toe te voegen.Hierover zijn veel topics te vinden op internet zoals http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=258484

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps... te snel gepost ... mocht de eerdere link niet werken dan kun je altijd deze nog proberen:
http://linux.dipin.info/2...screen-resolution-in.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Het probleem zit hem in Plymouth gok ik. Kubuntu gebruikt dat sinds deze release om tijdens het booten die splash screen te weergeven.

Hier staat een manier om het te fixen: http://counsell.wordpress...oprietary-nvidia-drivers/

Ik zit met exact hetzelfde probleem dus ik zal het ook eens gaan testen. :-)

//edit
Ja dit loste het voor mij op, dan moet het voor jouw ook werken.
Grub heeft nu enkel ook een nogal grote resolutie, ik ben door de jaren heen gewend geraakt aan grub op een lage resolutie. :P Maarja, ach.

[ Voor 22% gewijzigd door WernerL op 04-05-2010 11:37 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.