iPhone of Android voor app ontwikkeling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Goedendag,

Ik had even een vraagje.
- Ik heb een windows laptop ( ben niet van plan om een ibook te kopen vanwege specifieke windows apps )
- Ik wil een IPad kopen als die uitkomt in NL ( Nog geen concurrent gezien die er aan kan tippen )
- Ik heb een IPod voor muziek ( Itunes op windows vind ik dus wel goed werken )
- Ik wil ook mobile apps kunnen maken in de toekomst

Nu ben ik op zoek naar een telefoon en nu zit ik te twijfelen tussen of een iphone of een htc-desire.

Mijn twijfel wordt voornamelijk veroorzaakt door het feit dat ik mobile apps wil kunnen maken, afaik kan dat niet op een windows pc voor een Iphone.
Maar, omgekeerd heb ik wel weer zoiets van : als ik een iphone app zou maken dan werkt deze direct (enigszins) zonder aanpassingen op een toekomstige Ipad, terwijl ik met een android app hier niets aan heb op de Ipad.

Als ik nu een Iphone zou nemen, is er dan een redelijke manier om apps te maken of moet ik daar echt een ibook oid voor hebben?
Waardoor ik dus alsnog geen mobile apps voor iphone + ipad kan maken en ik dus beter voor android kan kiezen zodat ik in ieder geval mobile apps kan maken.

Oftewel, wat zeggen de apple-fans van de keuze tussen android of iphone als je een windows-pc hebt en wilt ontwikkelen?

P.s. hackintosh / vmware oplossingen om apps in te bouwen vind ik persoonlijk geen redelijke manier. Ik kies bewust voor een windows pc, daar wens ik dus ook een behoorlijke ontwikkelomgeving op te hebben geen hacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je een app wilt schrijven voor de iPad, zul je een Mac moeten hebben omdat Apple's programmeeromgeving Xcode alleen onder Mac OS X werkt. Mogelijk dat met wat kunst en vliegwerk het ook onder Windows te doen is, maar dat is uiteraard een niet ondersteunde optie.

offtopic:
iBooks worden trouwens al ruim 5 jaar niet meer gemaakt en zijn ook niet te gebruiken voor iPhone app development, aangezien je daar een Intel Mac voor nodig hebt :P

[ Voor 13% gewijzigd door Daedalus op 04-05-2010 00:16 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de restricties die Apple op de AppStore zet kan je niet zonder Xcode omgeving apps maken en deze op de store zetten omdat Apple alleen Objective C en andere C varianten die door Xcode ondersteund worden zal toelaten.

Je kan er wel vanuit gaan dat lokaal er frameworks zullen zijn die op een (gejailbreakte) iPod/phone/pad vanaf Linux/Windows zullen werken, maar deze zullen lastiger zijn te distribueren via de gebruikelijke kanalen.

Je kan prima voor android gaan ontwikkelen, daar zijn ook al een paar tablet oplossingen voor aangekondigd, maar ik denk dat het minder leuk is.