Toon posts:

Hebben mollen gevoel voor richting ?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet hoe het in de rest van het land is, maar langs mijn dagelijkse route lijkt wel een mollen invasie aan de gang te zijn.

Een wirwar van hopen aanschouwende vroeg ik me af of die beesten enig gevoel voor richting hebben.

Is iemand zich bewust van onderzoek op dat gebied ?
URL's ?

C

Verwijderd

Ligt eraan wat je onder richtingsgevoel verstaat. Ze kunnen zich op 1 bepaalde geur richten, dus zou je kunnen zeggen dat ze richtingsgevoel hebben. Maar als je bedoelt of ze Noord van Zuid weten te onderscheiden; geen idee.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Mollen voelen ook trillingen in de grond, zo zoeken ze ook voedsel, tesamen met hun uitstekende reukzin en hun zeer gevoelige snorharen.Een mol kan dus wel navigeren onder de grond.Misschien gebruikt hij het magnetisch veld van de Aarde ook wel, net als bijv. postduiven.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 09 maart 2001 22:21 schreef blobber het volgende:
Misschien gebruikt hij het magnetisch veld van de Aarde ook wel, net als bijv. postduiven.
En de hamerhaaien die in cirkels rond één plek in het water zwemmen!

(ook al weet ik niet of hamerhaaien dan ook slechte ogen hebben...weet iemand dit?)

Verwijderd

IK weet wel dat mollen niet al te beste ogen hebben. In elke strip die ik lees (donald duck vooral)(mischien een niet al te beste bron) worden mollen altijd met een zwarte bril afgebeeld; oftewel ze zijn blind. :'( Dat betekent dus dat ze ieder geval niet kunnen zien waar ze heen graven.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 19:04
Op zaterdag 10 maart 2001 13:52 schreef Jiprexico het volgende:
IK weet wel dat mollen niet al te beste ogen hebben. In elke strip die ik lees (donald duck vooral)(mischien een niet al te beste bron) worden mollen altijd met een zwarte bril afgebeeld; oftewel ze zijn blind. :'( Dat betekent dus dat ze ieder geval niet kunnen zien waar ze heen graven.
uiteraard, tis een beetje donker onder de grond he? :P

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

hahaha! Geweldig, wat een topic!

kuch ... maargoed. Geen idee eigenlijk. Boven/onder lukt ze wel...

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Pagina: 1