Ca. 2 jaar geleden heb ik een bij friesland-computers.nl een Zotac 9800GX2 gekocht. Deze webshop is inmiddels een tijdje failliet. Zotac biedt een optie om na aanschaf de fabrieksgarantie met 3 jaar te verlengen (totaal dus 5 jaar garantie), hiervoor moet je na aanschaf de kaart op hun site registreren. Dit had ik destijds ook gedaan. Sinds enkele weken blijkt de kaart defect te zijn, na installatie van de Nvidia driver krijg ik rare strepen/stippels en PC loopt regelmatig vast onder WinXP/7. Kan niet aan de voeding liggen, een Corsair TX750 en een Enhance 420w server voeding geprobeerd. Teven in een geheel ander PC met andere mobo geprobeerd. Verder ziet de koeler van de kaart er zeer netjes uit, nagenoeg geen stof. Zoals tweakers weten, dit is gewoon een heethoofd, niets aan te doen. Temp is altijd hoog geweest maar altijd binnen de grenzen.
Nu heb ik Zotac gemaild om te informeren hoe fabrieksgarantie hun loopt, situatie hierboven heb ik al uitgelegd. Ze kunnen zien dat ik destijds heb geregistreerd voor 5 jaar garantie. Ik heb het probleem zelfs binnen 2 jaar gemeld dus binnen wettelijke 2 jaar garantie periode. Nu vertelt Zotac mij doodleuk dat ik de kaart naar Verenigd Koninkrijk kan opsturen en dat ze £25.85 "handling fee" rekenen. Ik ben dus incl. verzenden ca. 50 euro kwijt. De TNTpost verzekendkosten begrijp ik, Zotac kan niet zomaar in elk land een service punt plaatsen. Maar 30 euro handling fee? Ik heb ze duidelijk aangegeven dat ik geen keus heb, webshop bestaat niet meer.
Is er nog een andere manier om deze kaart ter reparatie aan te bieden? Zo niet...langs deze weg wil ik tweakers hierop attenderen. Je hebt vrij weinig aan zo een service/garantie afhandeling.
Nu heb ik Zotac gemaild om te informeren hoe fabrieksgarantie hun loopt, situatie hierboven heb ik al uitgelegd. Ze kunnen zien dat ik destijds heb geregistreerd voor 5 jaar garantie. Ik heb het probleem zelfs binnen 2 jaar gemeld dus binnen wettelijke 2 jaar garantie periode. Nu vertelt Zotac mij doodleuk dat ik de kaart naar Verenigd Koninkrijk kan opsturen en dat ze £25.85 "handling fee" rekenen. Ik ben dus incl. verzenden ca. 50 euro kwijt. De TNTpost verzekendkosten begrijp ik, Zotac kan niet zomaar in elk land een service punt plaatsen. Maar 30 euro handling fee? Ik heb ze duidelijk aangegeven dat ik geen keus heb, webshop bestaat niet meer.
Is er nog een andere manier om deze kaart ter reparatie aan te bieden? Zo niet...langs deze weg wil ik tweakers hierop attenderen. Je hebt vrij weinig aan zo een service/garantie afhandeling.