XBMC: auto install keuze van radio/TV stream plugins

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benwake
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-08-2022
Hello,

Indien er mensen zijn die audio en video streams willen bekijken met XBMC, ik heb een paar sites afgeschuimd en er het beste uitgehaald.

Afbeeldingslocatie: http://www.benwake.net/wp-content/gallery/cache/675__x_xbmc-logo.png

De howto en de nodige links + info vind je op mijn website:

http://www.benwake.net/so...ns-automatic-install.html

Wat je kan verwachten:

1.1 Plugins - music
De muziek plugins die ik gekozen heb zijn de Belgische en Nederlandse streaming radio’s.
In de franstalige zenders vinden we onder andere Vivacité, RTBF, NRJ, Bel RTL, ...
In de Nederlandstalige zenders vinden we Klara, MNM, Nostalgie, Qmusic, Radio1, ...
Om het compleet te maken heb ik ook de Nederlandse zenders toegevoegd.
In totaal zijn er ongeveer 150 radio zenders.

1.2 Plugins - pictures
Als picture plugin heb ik een live streaming van een cartoonsite uitgeplukt. De cartoons van Your favorite comics like Get Fuzzy, Pearls Before Swine, Luann, Frazz, 9 Chickweed Lane and more. kunnen live bekeken worden.
Wanneer je de plugin opent, krijg je een waslijst van cartoons. Wanneer je er een selecteerd zijn die gerangschikt op datum en kan je ze daar bekijken

1.3 Plugins – programs
Hier zijn de automatische script/plugin zoekers te vinden, zowel SVN installer als Zone installer. Daarbij koos ik ook voor een web browser.
Let wel op dat je in de skin settings de “show programs in main menu” geactiveerd hebt
Het is ook mogelijk om favorieten van internet explorer of mozilla firefox in deze browser te integreren.

1.4 Plugins – video
Voor de video plugins, heb ik er heel veel gevonden en daaruit 19 geselecteerd. Voor ieder wat wils. Gaande van TV programma’s, documentaires tot film en games trailers. Muziekvideo is er ook in terug te vinden.
Een handige plugin om via xbmc video’s van youtube op te zoeken zit er ook bij.
Bande annonce Allocine
Film trailer website in het frans

Channelsurfing
Bevat een groot aantal videostreams zoals south park, poker channel, sky sports, ...

ESPN Video
Bevat allerlei streams over sport

Gametrailers
Bevat streamings over videogames, onder andere nieuwe releases, tests, ...

National Geographic
Beval allerlei episodes die uitgezonden worden op National Geographic

Navi-x
Dit is een speciale plugin, aangezien het een mediaportaal is op zijn eigen. Het belangrijste daarin in de “Audio en video podcast” en de “winamp internet radio”.
Het is mogelijk om via een genrekeuze muziek en films te selecteren.

NBC Universal
Hier is het mogelijk om allerlei NBC episodes te streamen

Opensubtitle
Hier kan je een bestaande film van je browsen en hij zoekt er automatisch een ondertitel voor.

The real news network
Dit is een minder bekende plugin over wereldnieuws

TMZ
De celebrity news plugin

Top40
De meestverkochte 40 liedjes met clip

Trailer addict
De meeste en bekendste film trailers en muziekclips. Inclusief zoekmogelijkheid

Winamp TV
Alle streams die ook op winamp te vinden zijn

Yahoo movie trailers HD
Alle film trailers die op yahoo te vinden zijn in HD kwaliteit

Youtube
Plugin om alle youtube videos af te gaan. Enorm veel handige opties

1.5 Scripts
Hardware.info
Hardware.info is een website met het laatste nieuws over multimedia en speciefieker over computer hardware

Shoutcast video X
Shoucast video X is dezelfde video streaming die je op winamp vind

TWC
The weather channel is een plezant scriptje om het weer ergens in de wereld te weten.

Indien er vragen zijn, of er commentaar is, shoot!

Grtz,
Benwake

www.benwake.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobels
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-12-2024
Mooie post. Helaas krijg ik bij NBC universail steeds de melding script failed bummer. Des al niet te min goede info.