Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Internet valt weg ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nieuw hier dus ik hoop dat dit het goede forum is, en dat deze post niet bij internetprovdiers ed moest. Mocht dat wel zo zijn alvast sorry.

Ik heb wat oude posts gelezen hier maar de posts die ik tegenkwam schetste niet het probleem wat ik heb.

Ik heb voor een collega een pc gerepareerd. De pc is een Dell Optiplex GX260. Ik heb hier windows XP pro opgezet en alle update's geinstalleerd. Hier in mijn thuisnetwerk (ISP = Ziggo + SMC router) werkt alles naar behoren. Snelheid is goed en ondervind nergens problemen mee.

Vanavond naar mijn collega gegaan om de 'nieuwe pc' te brengen. De oude pc is traag maar werkt wel gewoon met (ziggo) internet. In dat netwerk zit geen router maar is de pc direct aangeloten op het modem. Kwestie van aansluiten en klaar, dacht ik.

De pc werkt alleen ik kan met geen mogelijkheid fatsoenlijk op internet. Internet deed het niet en uiteindelijk heb ik 2 wizzards voor thuisnetwerkjes doorlopen, de ethernetkaart opnieuw geinstalleerd met drivers en ik heb ook firefox gedownload en geprobeerd. Met beide browsers, IE8 en Firefox kan ik niet verder dan startpagina.nl
Wanneer ik dan op een link klik of ik wil in de zoekmachine wat zoeken wordt er een about:blank pagina geopend met onder in de taakbalk de melding gereed. Na een paar seconden komt dan ook de melding kan webpagina niet weergeven in beeld.

Ik heb de ziggo modem gereset en gecontroleerd of alle lampjes branden, dit was het geval. Ook met ipconfig in een dosprompt zie ik niets vreemd. Gewoon keurig een extern ip adres. (83.83.xxx.xxx)
Ook een commando ipconfig / renew of release werkt niet.

Wat bij mij opkwam was een kabel breuk in de utpkabel. Ik heb dus de oude pc weer aangesloten op het ziggo modem. Op de oude pc zit ook XP met IE7 (geloof ik) . Nu deed het internet het wel veilloos. Ik kon surfen watik maar wilde. Heb de nieuwere pc een paar keer opgestart, verbinding uitgeschakeld en hersteld maar het probleem dat ik niet verder kom dan startpagina blijft zich voor doen. Ook staat offline werken niet aangevinkt.

Aangezien ik op dat moment door mijn kruit heen was heb ik de pc maar weer meegenomen en ben afgedropen naar huis.. .Woest naar boven stormend en de pc nu ook direct op mijn modem aangesloten, dus buiten de SMC router om.. en wat blijkt? Draait met IE8 en Firefox als een speer!! Ik heb werkelijk waar nergens last van

Wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd?? Ik heb ondertussen niets veranderd wat belemmerend zou kunnen zijn voor een goedwerkende internetverbinding.Geen firewalls oid.
Zou er toch een kabelbreukje in die UTP kabel kunnen zitten? Mijns inziens niet, want dan zou het internet op die oudere pc ook niet kunnen werken.

Schiet mij maar in m'n pet. Ik weet het niet meer....

Misschien dat een van jullie knappe koppen mij kunnen helpen!! Ik hoop het in ieder geval..

Mochten jullie meer info willen hoor ik het graag, ik voel er weinig voor om m'n eerste post gelijk op slot te zien gaan :)

Alvast reuze bedankt!!

Verwijderd

Waarschijnlijk staat het MAC-adres in de modem van je collega nog op de oude PC. Ik geloof door het modem even uit te zetten en de nieuwe PC aan te sluiten en dan het modem weer aan, zou het weer kunnen werken. Zoek hier anders nog even op, had ik bij een vriend met UPC ook (is wel een tijdje geleden ondertussen)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:10:
Waarschijnlijk staat het MAC-adres in de modem van je collega nog op de oude PC. Ik geloof door het modem even uit te zetten en de nieuwe PC aan te sluiten en dan het modem weer aan, zou het weer kunnen werken. Zoek hier anders nog even op, had ik bij een vriend met UPC ook (is wel een tijdje geleden ondertussen)
Bedankt voor je reply.. Het modem onthoudt dus het mac adres van de oude pc?
Pc's uit.. modem uit.. nieuwe pc aan het modem koppelen en dan de modem weer aan doen ? Ben beniewd... ben van plan eer deze dagen ff weer daar naar toe te rijden want vanaf hier kan ik niets proberen ..

Maar nomaals bedankt voor je antwoord!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:10:
Ik heb even snel gegoogled en ben hier uitgekomen. Omdat ik niet aan het mac adres gedacht heb heb ik deze post niet gevonden, sorry voor mijn onwetendheid ;)

Nu ik dit typ bedenk ik me dat ik met de nieuwere aangesloten pc ook de modem heb gereset, dus het oude mac adres zou weg moeten zijn ??

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-01-2024
mac adres is alleen van toepassing op het modem zelf dus als de oude pc werkt zou de nieuwe ook moeeten werken. De kabel is ook in orde dus blijft de gx260 over. Ik zou beginnen met de netwerkkaart op een fixed snelheid te zetten. Misschien kan deze niet negiotaten met het modem....
bij de adapterinstellingen de snelheid vast op 100 Mb/s...

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik gedaan, de pc werkt bij mij prima, met dezelfde ISP configuratie als m'n collega.

Het is trouwens een Intel Pro/1000 MT ethernet kaart.

Ik kan nu natuurlijk niet zeggen of het werkt.. m'n collega woont verderop :)

Maar bedankt voor de reply!

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 22:41 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan kijken of het software-gerelateerd is. Start een linux live cd en kijk of internet dan wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:44:
Je kan kijken of het software-gerelateerd is. Start een linux live cd en kijk of internet dan wel werkt.
Dat gaat vooralnog boven mijn pet.. maar.. met google kom ik er wel uit.. bedankt voor je advies!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:05:

Vanavond naar mijn collega gegaan om de 'nieuwe pc' te brengen. De oude pc is traag maar werkt wel gewoon met (ziggo) internet. In dat netwerk zit geen router maar is de pc direct aangeloten op het modem. Kwestie van aansluiten en klaar, dacht ik.
De meeste kabelproviders werken met het uitdelen van IP adressen via DHCP maar zetten daarbij het macadres 'vast'. Ik denk dat de oude PC daar nog op het modem geregistreerd is als 'partner'.
Neem anders even contact op met de helpdesk van Ziggo en vraag het daar na?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees steeds meer op internet dat dit het probleem zou kunnen zijn. Ik zal de modem 10 minuten van de stroom halen en kijken hoe het dan gaat. Mocht het dan niet lukken zal ik Ziggo bellen.

Ik zal mijn bevindingen hier ook posten, misschien heeft een ander er dan nog wat aan.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:47:
Dat gaat vooralnog boven mijn pet.. maar.. met google kom ik er wel uit.. bedankt voor je advies!
Waarschijnlijk is bedoeld, dat er een besturingsprogramma is dat Ubuntu heet. Ubuntu is op Linux gebaseerd. Ubuntu is gratis beschikbaar op internet. Het besturingsprogramma kan op een cd gezet worden. Ubuntu kan op twee manieren gebruikt worden. Het besturingsprogramma kan vanaf de cd draaien. Dit wordt een live-cd genoemd. Ubuntu kan ook op de computer ge'i'nstalleerd worden.

Met Ubuntu kan uitgezocht worden of het probleem met Windows samenhangt. Als internet met Ubuntu wel werkt is dat een aanwijzing, dat er mogelijk iets mis is met de instellingen of de drivers van Windows.

Andere aanvullende opties zijn om het cmos te reinigen en Windows XP opnieuw te installeren terwijl de computer op het modem is aangesloten. Ook kan de internetverbinding getest worden door Windows 7 te installeren.

Wat zijn de specificaties van de computer?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 12:45 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

^^ Mooi helpdesk antwoord, maar niet echt van toepassing.
De PC inclusief installatie heeft al naar behoren gewerkt op een andere internet aansluiting.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Nou.. t werkt allemaal...
Ik heb op aanraden de ziggo modem een kwartier van de stroom gehaald. Deze onhield inderdaad het mac adres van de oude pc.

Pc aangesloten en opgestart en toen pas de stroom in het modem gedaan... en... t werkt allemaal als een speer!

Bedankt voor alle hulp.. en.. wat mij betreft kan er een slotje op!

Groetjes,

Jan-Herog
Pagina: 1