Torrents abnormaal lage downloadsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Hallo,

Ik ben bij de provider Belgacom en heb een datalimiet van 95GB per maand. Van deze 95GB schoot niets meer over vorige maand maar sinds 1 mei heb ik terug een nieuwe limiet. M.a.w. zou ik nu normaal gezien op goede snelheid moeten kunnen downloaden.

Dat was even terzijde. Nu mijn probleem:
als ik met torrents download (legale torrents van Mininova wel te verstaan) haal ik maar een zeer lage downloadsnelheid. Mijn client is µtorrent 2.01 . Ik download torrents met een goede seeder-leacher verhouding maar toch gaat hij niet boven de 20 kbs. Bij iets slechter geseede downloads gaat hij al niet boven de 2kbs.

Mijn instellingen van µtorrent staan op onberperkte downloadsnelheid en seeden staat op 2kbs (wij Belgen zijn op dit moment niet in staat om veel te seeden, datalimieten enz. mijn excuses hiervoor). Met deze instellingen download is in andere maanden tegen hoge snelheden tot 470 kbs.
Ik heb een µtorrent-test gedaan en dat is ook allemaal in orde.

Het vreemde is dat ik daarjuist software downloade van msdnaa en haalde ik 259 mb binnen in 10-15 minuten (kan iets langer/korter zijn). Dus redelijk normaal lijkt me.
Mijn internet is ook op normale snelheid: kan probleemloos filmpjes bekijken op YouTube bijvoorbeeld dus denk ik dat het probleem bij µtorrent moet liggen.

Heb de hele avond van alles geprobeerd maar zonder resultaat. Misschien is dit probleem bekend bij sommigen onder jullie.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:03
Probeer eens terug te gaan naar versie client versie 1.8.5.
2.0.1. geeft bij veel mensen snelheidsproblemen :)

[ Voor 6% gewijzigd door asfaloth_arwen op 03-05-2010 21:43 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
asfaloth_arwen schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:43:
Probeer eens terug te gaan naar versie client versie 1.8.5.
2.0.1. geeft bij veel mensen snelheidsproblemen :)
Geen resultaat :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:16
Hoeveel connecties maakt je client per seconde? En zijn de poorten wel goed geforward? Daarbij kan het zijn dat de tracker jou gewoon een leecher vind vanwege de lage upload. Blijft p2p natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
Andros schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 01:35:
Hoeveel connecties maakt je client per seconde? En zijn de poorten wel goed geforward? Daarbij kan het zijn dat de tracker jou gewoon een leecher vind vanwege de lage upload. Blijft p2p natuurlijk...
Het is opgelost. Had op het groene vinkje geklikt, amsterdam #1 i.p.v van amsterdam #2 als bandbreedte gekozen en dan een test uitgevoerd. Heb nu weer goeie snelheden.

Thanks voor de mensen die geholpen hebben =)