Canon MP640 scanner instellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen de Canon MP640 in bezit. Mooie printer, alleen krijg ik met geen mogelijkheid de scanner zodanig ingesteld dat ik vanaf de printer de scan kan pushen naar mijn iMAC (OSX 10.6.3).
Ik heb de printer via WiFi aan mijn netwerk hangen (Siemens Gigaset SE551).

Wat dus werkt:
- printen
- scannen via de iMac (via systeemvoorkeuren, Afdrukken en faxen, scanner kiezen (bonjour op printer uitgezet), Open scanner (en net ook gelukt om het via Canon MP Navigator 3.0 te scannen, bij instellingen zijn 2 optie, waarbij 1 network, die moet je dus hebben).

Bij het kiezen op de Canon: Scannen --> PC krijg je alleen de optie USB te zien, en daar hangt hij dus niet aan. Waar moet ik nog een instelling veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb dat geinstalleerd, maar daarmee kan je toch niet de instellingen op de printer veranderen.
Ik kan scannen vanaf de mac, maar niet rechtstreeks vanaf de printer naar de mac.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Daar moet je volgens mij die tool voor gebruiken, daarmee kan je de netwerkinstellingen e.d. aanpassen, logischerwijs ook waar de printer scans naartoe moet sturen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie niet waar je dat dan zou kunnen instellen. Bij het uitvoeren van de installatie van de bijgeleverde software (CD-ROM) was er ook een stap waar naar de printer werd gezocht. Ook hier werd hij niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 07:34:
Zie niet waar je dat dan zou kunnen instellen. Bij het uitvoeren van de installatie van de bijgeleverde software (CD-ROM) was er ook een stap waar naar de printer werd gezocht. Ook hier werd hij niet gevonden.
Ik heb zelf geen Mac, maar een vergelijkbare tool bestaat er ook voor windows en daarmee kan je mappen toewijzen e.d. voor de scans. Als de printer sowieso niet in het netwerk wordt gevonden, dan zou ik eens beginnen met het nakijken van je router instellingen, ik denk dat daar iets niet goed zit.
Pagina: 1