Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Hey SS dude, waarom ben je er eigenlijk niet bij 26 juni?

Zootje camera's doet me denken aan de MTV Awards shootout..... http://www.mtv.com/photos/thumbnails.jhtml?fid=1611667

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 13:41

mux

99% efficient!

1) het is een doordeweekse dagzaterdag waarop ik me met m'n stage moet bezighouden
2) 's avonds moet ik 10.000 euro (niet echt voor mezelf helaas, meer voor een project waaraan ik een paar jaar heb meegewerkt) in ontvangst nemen.

@hieronder: nja, ik kan m'n tijd gewoon beter gebruiken voor m'n verplichtingen dan voor een footmeet. Dat, en het is niet zomaar even ergens naartoe, het is in Emmen, wat toch wel 6 uurtjes totale reistijd met zich meebrengt. En mijn laptop houdt het maar 3 uurtjes vol in de trein...

[ Voor 40% gewijzigd door mux op 23-05-2010 09:49 ]

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

26 juni is gewoon een zaterdag. Kom je nu wel?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Mocht die 10k € je niet in de weg staan, kan ik ook altijd nog wel een plekje voor je vrijmaken. Hoewel ik met DickCAH had afgesproken om mee te rijden is het geen probleem om zelf te rijden als je dan wél mee kan, haalt toch weer 50% van je reistijd af.

Hopen dat het rond die tijd net zulk weer is als nu. * NickH neemt nog een slok ijsthee van achter zijn laptop vanuit de tuin 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

ssj3gohan schreef op zondag 23 mei 2010 @ 09:04:
. En mijn laptop houdt het maar 3 uurtjes vol in de trein...
Anders rijd je gewoon in Donnie zijn skoda mee, als je dan je bivakmuts maar thuis laat, dat geeft zulke rare reacties op de snelweg :)

Afbeeldingslocatie: http://94.210.18.33/img/gohan.jpg

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-06 21:37
Ik heb het in de agenda gezet.... Lijkt me leuk en voorral leerzaam. Ik kom er geregeld. Het is maar half uurtje rijden en ik heb een abbo dus kan er zo in... Meestal als ik heen ga, gaat de rest van de fam ook mee en dan komt er van foto's maken niet veel terecht. Komen er ook mensen met een Alpha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Even weer die aanmeldlijst bekeken (sta nu aanwezig op 26ste)..... Gaat volgens mij weer weinig van foto's maken komen als ik het zo zie.... hoogstens spul van andere mensen proberen.... Heb er in ieder geval zin in :+

EDIT:

Ik kom trouwens met nog 2 andere waarvan 1 niet op GoT zit en de ander niet durft te praten ofso.... ik heb dus nog 1 plek vrij in de auto vanuit Den Haag tot aan Emmen, dus kan ook onderweg een korte omweg maken. Stuur even een DM of mail als je nog vervoer zoekt.

[ Voor 38% gewijzigd door G-Tus op 25-05-2010 09:56 ]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

leuk idee alleen jammer dat het de andere kant van nederland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:03

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Nederland is amper een land, eerder een grote provincie, en een provincietje doorscheuren moet geen probleem zijn toch?

Met de aanmeldlijst in het achterhoofd verwacht ik een gezellig bende :).
Ben blij dat zulke dingen organiseren weinig/geen werk is en zoveel gezelligheid bij elkaar brengt altijd.

*zin aan.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Zoals bij de DH en Rotjeknor-meet komt maar 50-70% opdagen, houd daar wel rekening mee met je vreugde :P

Het ziet er wel naar uit dat dit zo mogelijk nog een iets grotere meet wordt dan de vorige twee, daar zaten we net voor de meeting op ~35 aanmeldingen, met een man of 25 die daadwerkelijk kwamen. Nu zit je al op dit getal, met nog een maand te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
ssj3gohan schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:15:
Zoals bij de DH en Rotjeknor-meet komt maar 50-70% opdagen, houd daar wel rekening mee met je vreugde :P

Het ziet er wel naar uit dat dit zo mogelijk nog een iets grotere meet wordt dan de vorige twee, daar zaten we net voor de meeting op ~35 aanmeldingen, met een man of 25 die daadwerkelijk kwamen. Nu zit je al op dit getal, met nog een maand te gaan.
gelukkig loop ik al wat langer mee op got :).

15 gotters bij elkaar en je hebt het al gezellig, dus dat moet goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

:P oh, gezelligheid is gegarandeerd, zelfs met 2 GoTTers kun je je al meerdere avonden vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Komen er nog meer mensen uit de regio Noord Holland Noord?
Misschien kunnen we dan namelijk iets regelen met vervoer...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Mobyrick komt volgens mij ook en die woont in Haarlem.
Een dm naar hem is een idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Nomad schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:24:
Mobyrick komt volgens mij ook en die woont in Haarlem.
Een dm naar hem is een idee :)
Ik weet waar hij woont ;)
Ik zal hem eens een DM sturen maar heb meer de hoop dat er mensen uit het noorden van Noord Holland komen dat is meer bij langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Nomad schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:10:
Nederland is amper een land, eerder een grote provincie, en een provincietje doorscheuren moet geen probleem zijn toch?
QFT

Ik kom toch ook voor een meeting naar NL? :+

Deze is me alleen te ver. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:23

Deathchant

Don't intend. Do!

zelfs IK denk eraan om vanuit Z-Limburg te komen! :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Gutteguttegut schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:20:
[...]
Ik weet waar hij woont ;)
Ik zal hem eens een DM sturen maar heb meer de hoop dat er mensen uit het noorden van Noord Holland komen dat is meer bij langs.
Lijkt me top als je ook komt kerel, was erg gezellig met je op de DH meet ;) gaan we weer lekkere vivid landscape pics maken :) (met dieren erbij haha)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deathchant schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:13:
zelfs IK denk eraan om vanuit Z-Limburg te komen! :)
dan zeg ik niks meer. noord limburg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

-Sander-

///M Powerrrrrr

Waartoe verplicht het aanmelden mij ?
Het lijkt me namelijk wel leuk om te komen, maar kan dan nog niet helemaal in de planning kijken.

Kom uit Groningen misschien kan ik of mensen met mij carpoolen ?

[ Voor 19% gewijzigd door -Sander- op 25-05-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-06 18:05

the mod man

iets van beeldmaker

Groningen stad? Nomad, z'n vriendin, ik en nog een tweaker gaan met nomad's auto naar emmen. Moet je hem even DM'en of er nog plek is.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
heb nog een vijfde plekje in de auto vrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 17:01
Probeer het nog een keertje,iemand in de buurt van berghem (brabant) bij oss?
Zou graag mijn nieuwe 7D willen testen die ik vandaag heb aangeschaft na verkoop 500D.
Uiteraard lappen benzine geen probleem.
Denk namelijk dat dit wel eens zeer leerzaam kan zijn voor mij,aangezien ik niet zo pro ben als de meeste hier.
Gegroet,Martijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-06 22:27
Jeuj ik kon m'n werk verplaatsen dus ik ben erbij :) . Nomad, zou jij me op groen kunnen zetten?

EDIT: Zelf al gefixed O-) :Y) .

[ Voor 16% gewijzigd door TheJVH op 26-05-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Rottjeknor meeting was volgens mij een opkomst van meer dan 75%. AWD meet was een opkomst van 100%

Die 50-70% regel gaat niet altijd helemaal op....

Ik vind dat mijn auto wel vol zit. Tenzij we nog een kleine tweaker op moeten pikken... Maar mijn omgeving naar Emmen duurt bijna twee uur. Drie man op de achterbank is te doen, maar over dergelijke afstanden toch minder.

Dickiedick heeft er ook weer zin in. Nu nog eens nadenken over wat ik wil lenen en wat er mee gaat.

n.b. Ik ben niet zo vaak in het dierenpark te vinden, dus een paar vragen heb ik nog wel:
- Kan ik zonder statief? (Laatste keer geen VR, dus toen ging de monopod nog mee.
- Kan ik zonder flitser? (Volgens mij schrikken die beesten er toch maar van.)

Oh, ja: Nomad wat was je geplande eindtijd? (ivm reis huiswaarts en de inwendige mens... Gezamenlijk een hapje eten is ook gezellig, maar dan worden de flitsers ineens wel gemist is mijn ervaring....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Anoniem: 176826 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:32:
Rottjeknor meeting was volgens mij een opkomst van meer dan 75%. AWD meet was een opkomst van 100%

Die 50-70% regel gaat niet altijd helemaal op....
wel als je het grote afmelden de anderhalve week van tevoren meetelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Anoniem: 176826 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:32:
n.b. Ik ben niet zo vaak in het dierenpark te vinden, dus een paar vragen heb ik nog wel:
- Kan ik zonder statief? (Laatste keer geen VR, dus toen ging de monopod nog mee.
- Kan ik zonder flitser? (Volgens mij schrikken die beesten er toch maar van.)
Ik kom "regelmatig" in dierentuinen, neem nooit een statief mee en flits soms bij reptielen/insecten. Vlinders vinden de hitte van een flitser niet zo fijn, meestal klappen ze door de pre-flash de vleugels al dicht. Dus moet er je ervoor zorgen dat je meer tijd tussen pre-flash en flash krijgt waardoor ze tijd krijgen om de vleugels weer te open (kan bij Canon bv door de * toets te gebruiken, echter is een statief dan misschien wel gewenst).

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
@-Sander- je kan jezelf aanmelden maar niet op groen of rood zetten, dat betekend "misschien". Dan kan je jezelf later alsnog op groen of rood zetten :)

* NickH moet op jacht naar een nieuwe tas en, indien een statief handig lijkt, een nieuw statief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
statief zou ik inderdaad niet meenemen.
Sowieso jongens, het is naast fotografie ook een sociaal evenement. Al je spul meenemen wordt je veelal alleen ongelukkig van met sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Ja dat dacht ik ook op DH meet.... na 10 minuten was ik zo goed als alles kwijt....

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Misschien neem ik wel alleen de 12-24 en 35/1.8 mee. In de trant van: dieren kan altijd nog, ik wil wilde tweakerts schieten! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:29

sapphire

Die-hard pruts0r

Bij de natuur meet en denhaag meet heb ik geloof ik ook meer tweakers staan schieten dan waar ik eigenlijk voor zou moeten komen.
Meestal ben ik toch meer aan het l*llen met tweakers dan schieten op meets O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach, ik weet welke tas er mee gaat, dus dat betekent dat ik de ruimte heb om mee te nemen:
TC 2, 70-200, 24-70, 12-24 en eventueel nog wat anders.

Zwaar? Ik doe gewoon geen grip aan mijn D300, dan scheelt dat weer wat gewicht :P Maar met de tas die ik nu gebruik kan dat makkelijk mee en kan ik uren lopen. Eigenlijk dus gewoon de standaard setup, maar dan zonder knipperlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Even een voorzichtige aanmelding van een beginnende fotograaf. Zit dan midden in m'n tentamens maar lijkt me wel erg leuk! :) En zit de week erop daarna twee maanden in het buitenland dus wat last-minute fotografie tips & tricks zijn dan extra welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:30
Anoniem: 176826 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:38:
Ach, ik weet welke tas er mee gaat, dus dat betekent dat ik de ruimte heb om mee te nemen:
TC 2, 70-200, 24-70, 12-24 en eventueel nog wat anders.

Zwaar? Ik doe gewoon geen grip aan mijn D300, dan scheelt dat weer wat gewicht :P Maar met de tas die ik nu gebruik kan dat makkelijk mee en kan ik uren lopen. Eigenlijk dus gewoon de standaard setup, maar dan zonder knipperlicht.
Standaard setup? Aan je sig te zien heb je een aardige verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jij dacht dat ik altijd alles meesleep? 8)7

12-24, 24-70, 70-200, D300 (en TC en knipperlicht) is standaard voor als ik niet weet wat ik tegen ga komen.

24-120, D300 is standaard voor als ik ga vliegen, eventueel aangevuld met 12-24, maar dat gaat dan wel in een andere tas.

Prime's en andere spullen gaan mee op "speciale" gelegenheden, dus als ik verwacht die te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Anoniem: 176826 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:53:
Jij dacht dat ik altijd alles meesleep? 8)7

12-24, 24-70, 70-200, D300 (en TC en knipperlicht) is standaard voor als ik niet weet wat ik tegen ga komen.

24-120, D300 is standaard voor als ik ga vliegen, eventueel aangevuld met 12-24, maar dat gaat dan wel in een andere tas.

Prime's en andere spullen gaan mee op "speciale" gelegenheden, dus als ik verwacht die te gaan gebruiken.
Ah oke!
De 24-70 is F2,8 he?
Ik wilde eerste de sigma 50-150 F2,8 voor in de zaal, maar dan heb ik iets te veel zoom, en te weinig aan de korte kant.
Dus nu wil ik of de Nikon 24-70 F2,8 of de Tamron 24-75 F2,8.
Wat is nu het verschil, op die 5mm en 300 euro meer na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-06 12:14
Misschien is het handig om een overzicht te maken wat mensen meenemen? Ik neem alles in mn sig mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
PowerUp schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:57:
Misschien is het handig om een overzicht te maken wat mensen meenemen? Ik neem alles in mn sig mee :P
Hehe, ik ook, alleen dus niet wat er nog gewenst wordt. Maar een overzichtje ben ik wel voor!
Nomad, een idee hoe we dit kunnen realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
In het verleden is het wel eens bijgehouden in de startpost, maar met 35 man en spullen, is dat mij teveel werk.

Als jij het wilt doen, mag het prima. Ik kan je zo de rechten geven om de TS aan te passen.
Mensen kunnen jou dan via DM aangeven wat ze meenemen (ik hoef dus niet 60 posts in dit topic puur alleen over wie wat mee neemt).

Dus als je het graag wilt doen, dan moet je maar een schreeuw geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zandpad schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:56:
Ah oke!
De 24-70 is F2,8 he?
Ik wilde eerste de sigma 50-150 F2,8 voor in de zaal, maar dan heb ik iets te veel zoom, en te weinig aan de korte kant.
Dus nu wil ik of de Nikon 24-70 F2,8 of de Tamron 24-75 F2,8.
Wat is nu het verschil, op die 5mm en 300 euro meer na?
[me]stelt een move naar het Nikon mount topic voor[/me]

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 176826 op 27-05-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Nomad schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:25:
statief zou ik inderdaad niet meenemen.
Sowieso jongens, het is naast fotografie ook een sociaal evenement. Al je spul meenemen wordt je veelal alleen ongelukkig van met sjouwen.
Het is IMO altijd op de eerste plek een sociale meet - waar je ook nog een beetje kunt kletsen over een onderwerp dat iedereen op die plek boeit [=fotografie]. Althans, niemand op de DH- of Nachtmeet was nou echt die-hard onverstoorbaar aan het klikken om de beste foto eruit te persen.

Dat is ook wel het mooie van deze meets, en de reden dat veel mensen enthousiast elke keer opnieuw meedoen. Het is succes verzekerd gezellig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Nomad schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:43:
In het verleden is het wel eens bijgehouden in de startpost, maar met 35 man en spullen, is dat mij teveel werk.

Als jij het wilt doen, mag het prima. Ik kan je zo de rechten geven om de TS aan te passen.
Mensen kunnen jou dan via DM aangeven wat ze meenemen (ik hoef dus niet 60 posts in dit topic puur alleen over wie wat mee neemt).

Dus als je het graag wilt doen, dan moet je maar een schreeuw geven :)
Ik wil het best doen, maar is het nodig? Als er geen behoefte is aan een lijstje dan ga ik er ook geen tijd in stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:31
Als er iemand een flinke F-mount tele meeneemt (300 2.8 of 400 4.0 of iets dergelijks) lijkt het mij ook wel een interessant en leuk uitstapje :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
je komt gewoon, geen gezeur abbedon :).....kun je die mooie schoenen van je altijd weer een stukje inlopen ;)

Lijkt me gezellig als je langs komt in ieder geval, het wordt een gezellig groepje.
Zandpad schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:00:
[...]

Ik wil het best doen, maar is het nodig? Als er geen behoefte is aan een lijstje dan ga ik er ook geen tijd in stoppen...
die keuze kan je alleen zelf maken. Er is wel behoefte aan altijd, maar het is ook een hoop werk.
Your call :)

[ Voor 48% gewijzigd door Nomad op 27-05-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Nomad schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:17:

die keuze kan je alleen zelf maken. Er is wel behoefte aan altijd, maar het is ook een hoop werk.
Your call :)
Ach ik wil vanavond wel een poging wagen!
Mensen, DM even welke spullen jullie precies meenemen!

[ Voor 33% gewijzigd door Nomad op 27-05-2010 14:42 . Reden: help je even met wat duidelijkheid :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
Zandpad schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:19:
[...]

Ach ik wil vanavond wel een poging wagen!
Mensen, DM even welke spullen jullie precies meenemen!
Als we dan toch allemaal gaan DM'en is het misschien handig om ook even nickname-gewone naam-telefoonnummer erbij te doen, hebben we ook gedaan bij de DH meet, was achteraf gezien niet echt nodig. Zal nu wss helemaal niet nodig zijn, gezien het op een vaste locatie is, maar ik heb zoiets van better safe then sorry.

En oh ja: Mensen geef je DM een logische naam als: "Gegevens -nickname- Emmen meet".
Dat is wat makkelijker gegevens bijhouden voor mr Zandpad.

Ik kan je nog wel een xlsx-documentje toesturen met de gegevens van de personen van de DH-meet, scheelt hen weer wat werk :P. DM in dat geval je emailadres ff, dan stuur ik het je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Adres staat op mn profiel!

Echte voornamen gekoppelt aan GoT naam is altijd handig! Kunnen we dat vast ook al leren.
Daarnaast: wie rijdt er en heeft hoeveel plek maximaal en gevult? En uit welke richting kom je?

Edit: hoe doe je die kleurtjes in tekst nomad? -noob-

[ Voor 48% gewijzigd door Zandpad op 27-05-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06 20:13

IJsrace

null

Hmm, ik zat vanmorgen toevallig de Zoom te lezen (de natuurspecial) en daar stond ook wat moois in over dierentuin fotografie, had zoiets van: dat kan ik binnenkort wel een keer gaan doen! Nu zie ik ineens dit topic :P.

Lijkt me leuk om als dSLR-leek (heb m'n 400d net 3 maanden) mee te gaan. Kan waarschijnlijk een hoop leren van de groep mensen, en 't is nog gezellig ook! Twijfel alleen nog over de afstand, ben niet zo'n fan van reizen en ik moet uit Leiden komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Bloederig schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:05:
Hmm, ik zat vanmorgen toevallig de Zoom te lezen (de natuurspecial) en daar stond ook wat moois in over dierentuin fotografie, had zoiets van: dat kan ik binnenkort wel een keer gaan doen! Nu zie ik ineens dit topic :P.

Lijkt me leuk om als dSLR-leek (heb m'n 400d net 3 maanden) mee te gaan. Kan waarschijnlijk een hoop leren van de groep mensen, en 't is nog gezellig ook! Twijfel alleen nog over de afstand, ben niet zo'n fan van reizen en ik moet uit Leiden komen...
Leiden?
Er komen mensen uit Z-Limburg!
Gewoon komen dus!
Je kan vast wel ergens meerijden.
DM even je apparatuur als je besluit te gaan, zet ik je in de lijst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Zandpad schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:01:
[...]

Adres staat op mn profiel!

Echte voornamen gekoppelt aan GoT naam is altijd handig! Kunnen we dat vast ook al leren.
Daarnaast: wie rijdt er en heeft hoeveel plek maximaal en gevult? En uit welke richting kom je?

Edit: hoe doe je die kleurtjes in tekst nomad? -noob-
Dat zijn 'modbreaks', niet voor gewone stervelingen :P
Met [blue][/blue] tags komt het in de buurt

Als ik het goed heb moet je het volgende doorgeven:
• Nickname
• Echte naam
• Gear die je meeneenmt
• Plaats van herkomst
• Aantal vrije plekken in de auto indien van toepassing

[ Voor 19% gewijzigd door PowerUp op 27-05-2010 15:21 . Reden: Lijstje correct gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
-verwijderd vanwege onduidelijkheid, volg het lijstje hierboven ^^-

[ Voor 89% gewijzigd door Zandpad op 27-05-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace

IJsrace

null

Jeej ik mag met G-Tus meetuffen dus ik ben er ook bij :)!

@onder: onderweg ;)

[ Voor 22% gewijzigd door IJsrace op 27-05-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Bloederig schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:11:
Jeej ik mag met G-Tus meetuffen dus ik ben er ook bij :)!
Nu je gear nog!
Done

[ Voor 3% gewijzigd door Zandpad op 27-05-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

G-tus weet van iedereen de gear nog wel vanuit DH meet :) vraag het hem gewoon hahahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Donnie schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 17:33:
G-tus weet van iedereen de gear nog wel vanuit DH meet :) vraag het hem gewoon hahahaha.
Donnie check de OP maar even...
Daarna, stuur je je jou gear die meegaat ook even per DM?
Als vast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

-Sander-

///M Powerrrrrr

NickH schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:07:
@-Sander- je kan jezelf aanmelden maar niet op groen of rood zetten, dat betekend "misschien". Dan kan je jezelf later alsnog op groen of rood zetten :)

* NickH moet op jacht naar een nieuwe tas en, indien een statief handig lijkt, een nieuw statief :)
Bedankt! Heb me aangemeld :)

[ Voor 5% gewijzigd door -Sander- op 27-05-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als k het op me werk geregelt krijg kom ik ook ff klieren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Ik heb nu 20 mensen die of volledig of onvolledig in de lijst staan.
Dat laat dus zeker 10 mensen over die niet op de lijst staan,
zou iedereen even willen kijken of zijn/haar gegevens kloppen?
En als je er niet tussen staat: stuur mij een DM volgens dit lijstje:
• Nickname
• Echte naam
• Gear die je meeneenmt
• Plaats van herkomst
• Aantal vrije plekken in de auto indien van toepassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
heb mezelf toegevoegd aan je lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnonUkle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04-2020

UnonUkle

Life is music

ik zou graag langs komen, denk dat ik persoonlijk heel veel kan leren en ook voor toekomstig spul is het leuk/goed om wat te kunnen testen.

Helaas kan ik niet dus ik moet helaas overslaan. Ga volgende week naar newyork zo ie zo naar bronx zoo zal wel wat foto's van die zoo plaatsen en zo ie zo gaat half new york op de plaat :P. Hoor mijn vriendin nu al klagen kan die camera niet een keer weg :P

Hopelijk zijn er vaker van dit soort initiatieven.

D5000 || 18-55 DX VR || 55-200 DX VR || 35mm f/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

zo ie zo, oei, laat Mig het maar niet zien.

Ik had ook een DM gestuurd, even vergeten dat ik modpowers heb. Maar ik heb bij mijzelf wel even een aanvulling gedaan en een 40D ingevuld bij Deathchant.

[ Voor 64% gewijzigd door Moby op 28-05-2010 16:26 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
En dan ook nog met dat zoo werd het wel wat onleesbaar ja.

Anyhoe, kennelijk is het maar goed dat we gaan want ze kunnen wel wat steun gebruiken:
http://www.nu.nl/economie...financiele-problemen.html

Als het dan maar mooi weer is door de tweakers meet bezoekersaantallen :P.
*Sorry ben erg flauw momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-06 17:13

mennovanw

Canon? You can!

Zartok schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:09:

Anyhoe, kennelijk is het maar goed dat we gaan want ze kunnen wel wat steun gebruiken:

Dat zal over een maand als het schip gezonken is toch Blijdorp worden ;)

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
Voigt: 20, 40, 50 F1, 90
Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Zartok schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:09:

Hehehe is al gecorrigeerd... xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Nog maar 26 dagen mannen, dan gaan we met z'n allen op stap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-06 18:05

the mod man

iets van beeldmaker

Moet maar snel die 70-300 Vr lens halen die ik wil hebben. Kan ik er nog een beetje mee oefenen.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb een Soligor 1,4x DG Pro teleconverter kunnen scoren zodat ik die beestjes iets dichterbij kan halen.
Ik heb ook 0,0 ervaring met foto's maken in een dierentuin.
Misschien dat ik voor die tijd even ga oefenen in Artis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 22:32

Spikey

Making the web accessible!

gezellig idee. vorige meets kwamen meestal rot maar dit moet zeker gaan lukken.
het staat op de agenda :) heel erg lang geleden dat ik in emmen ben geweest.

aangemeld en dm verstuurd. misschien ga ik 10:00 niet halen (onze kleine wil de tijd nog wel eens verstoren, maar we zullen zien.)

[ Voor 29% gewijzigd door Spikey op 01-06-2010 23:10 ]

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
misschien wil ik ook mee, evt met een vriend. wij zouden in dat geval graag mee willen rijden met iemand die in de buurt van leiden komt. een andere mogelijkheid is dat we met gutteguttegut meerijden vanuit hoorn; vlak in de buurt woont familie waar ik/mijnvriendenik toch graag komen :D

ik laat morgen of overmorgen nog wel weten of dat lukt. als het lukt neem ik een nikon d90 mee met de nikkor 16-85 en de sigma 30/1.4. en evt alle aankopen die ik tussen nu en 26 juni doe, natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Spikey schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:05:
gezellig idee. vorige meets kwamen meestal rot maar dit moet zeker gaan lukken.
het staat op de agenda :) heel erg lang geleden dat ik in emmen ben geweest.

aangemeld en dm verstuurd. misschien ga ik 10:00 niet halen (onze kleine wil de tijd nog wel eens verstoren, maar we zullen zien.)
Ga het nu verwerken!
Danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
kaesve schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:17:
misschien wil ik ook mee, evt met een vriend. wij zouden in dat geval graag mee willen rijden met iemand die in de buurt van leiden komt. een andere mogelijkheid is dat we met gutteguttegut meerijden vanuit hoorn; vlak in de buurt woont familie waar ik/mijnvriendenik toch graag komen :D

ik laat morgen of overmorgen nog wel weten of dat lukt. als het lukt neem ik een nikon d90 mee met de nikkor 16-85 en de sigma 30/1.4. en evt alle aankopen die ik tussen nu en 26 juni doe, natuurlijk :)
Gewoon komen!
OV is vast ook wel mogelijk...

Zodra je weet dat je komt, DM je dan even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:25
Er gaat veel interessante gear mee, zie ik al wel.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

universal creations schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 01:43:
Er gaat veel interessante gear mee, zie ik al wel.
Zeiss planar 50/1.4, canon 85/1.8 USM, canon 100L/2.8 macro, sigma 30/1.4.
De zeiss 100macro....neemt iemand die ook mee??

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 13:26
ik ga helaas afzeggen. de dag ervoor ben ik op een bruiloft, waar ik ook de foto's verzorg, en die zaterdag blijf ik daar nog. ook als ik daar niet zou blijven, is om 10:00 in emmen zijn vanuit Den Haag, terwijl ik nog in Lelystad moet zijn om spullen te dumpen (een hele dag rondsjouwen met alle fotoapparatuur en laptop, plus nog kleding van drie dagen + bruiloft, is geen optie. ;) ), is amper te doen, helemaal niet na een bruiloft die tot laat duurt. en dus helemaal niet als ik toch al daar blijf die dag. als het in Den Haag zelf was, zou ik zeggen dat ik kwam. maar dit is niet te doen, helaas.

[ Voor 13% gewijzigd door Korras op 02-06-2010 10:55 ]

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:12

iMars

Full time prutser

Korras schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:51:
ik ga helaas afzeggen. de dag ervoor ben ik op een bruiloft, waar ik ook de foto's verzorg, en die zaterdag blijf ik daar nog. ook als ik daar niet zou blijven, is om 10:00 in emmen zijn vanuit Den Haag, terwijl ik nog in Lelystad moet zijn om spullen te dumpen (een hele dag rondsjouwen met alle fotoapparatuur en laptop, plus nog kleding van drie dagen + bruiloft, is geen optie. ;) ), is amper te doen, helemaal niet na een bruiloft die tot laat duurt.
Jammer, volgende keer beter!

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Deathchant schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:27:
[...]

Zeiss planar 50/1.4, canon 85/1.8 USM, canon 100L/2.8 macro, sigma 30/1.4.
De zeiss 100macro....neemt iemand die ook mee??
Zeiss 100 zou heel gaaf zijn, maar ik vrees het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

universal creations schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:59:
Zeiss 100 zou heel gaaf zijn, maar ik vrees het ergste.
Mag een Voigtländer 90 APO-Lanthar close-focus ook? Komt after all uit dezelfde fabriek :P

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
mennovanw schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:06:
[...]

Mag een Voigtländer 90 APO-Lanthar close-focus ook? Komt after all uit dezelfde fabriek :P
Is ook leuk, maar is niet f/2 en heeft die de befaamde Zeiss-look. Maar ik ben zeker benieuwd hoe de Voigtländer presteert, in ieder geval geen CA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Korras schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:51:
ik ga helaas afzeggen. de dag ervoor ben ik op een bruiloft, waar ik ook de foto's verzorg, en die zaterdag blijf ik daar nog. ook als ik daar niet zou blijven, is om 10:00 in emmen zijn vanuit Den Haag, terwijl ik nog in Lelystad moet zijn om spullen te dumpen (een hele dag rondsjouwen met alle fotoapparatuur en laptop, plus nog kleding van drie dagen + bruiloft, is geen optie. ;) ), is amper te doen, helemaal niet na een bruiloft die tot laat duurt. en dus helemaal niet als ik toch al daar blijf die dag. als het in Den Haag zelf was, zou ik zeggen dat ik kwam. maar dit is niet te doen, helaas.
Ik heb je weggestreept...
Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 13:26
Zandpad schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:56:
[...]

Ik heb je weggestreept...
Jammer!
tsja, ik had graag gewild, maar het gaat gewoon niet lukken, helaas.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Mijn set is inmiddels veranderd zandpad,maar helaas nog geen reactie van iemand uit de buurt hier :-(
De eos 500D is history,en heeft plek gemaakt voor de eos 7D met canon grip.
Verder nog wat veranderingen:
430exII flitser.
24-105mm is usm L Canon (nieuw)
70-300mm is usm Canon.
50mm canon 1.8
Macro 100mm weggedaan,zonder image stabilizer een gemis voor mij.
De 17-85mm ook verkocht,vond die nogal tegenvallen kwa kleuren/scherpte.
Dus helaas geen groothoek,aan het sparen voor de 10-24 canon als dit een goede keus is.
Kenko extension tubes nog wel aanwezig.

Hopelijk dat iemand nog deze 'wanhopige' kreet ziet,en waar ik nog met mee zou kunnen rijden,lappen voor de kosten geen probleem,voor niets gaat de zon op.
Zou erg graag mee willen,omdat ik zeker weet dat ik enorm veel kan leren,aangezien ik een beginner ben.
Uiteraard wat betere kennis/foto's als een 'gemiddelde kiekjes maker',maar lang niet zoveel kennis als hier _/-\o_

Bij deze dus nogmaals een oproep van mij,wie zou mij kunnen oppikken in Berghem (brabant)
Dit ligt tegen oss aan westelijk gezien,en herpen etc etc.
Ook als je wat meer zou moeten omrijden,maar mij uit de brand kan helpen zou ik dit erg waarderen.
Alvast bedankt,en hopelijk tot op de meeting,oop afwachting van vervoer uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

fragcompany schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:43:
Dus helaas geen groothoek,aan het sparen voor de 10-24 canon als dit een goede keus is.
Is er een Canon 10-24 uit?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
fragcompany schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:43:
Mijn set is inmiddels veranderd zandpad,maar helaas nog geen reactie van iemand uit de buurt hier :-(
De eos 500D is history,en heeft plek gemaakt voor de eos 7D met canon grip.
Verder nog wat veranderingen:
430exII flitser.
24-105mm is usm L Canon (nieuw)
70-300mm is usm Canon.
50mm canon 1.8
Macro 100mm weggedaan,zonder image stabilizer een gemis voor mij.
De 17-85mm ook verkocht,vond die nogal tegenvallen kwa kleuren/scherpte.
Kenko extension tubes nog wel aanwezig.

Hopelijk dat iemand nog deze 'wanhopige' kreet ziet,en waar ik nog met mee zou kunnen rijden,lappen voor de kosten geen probleem,voor niets gaat de zon op.
Zou erg graag mee willen,omdat ik zeker weet dat ik enorm veel kan leren,aangezien ik een beginner ben.
Uiteraard wat betere kennis/foto's als een 'gemiddelde kiekjes maker',maar lang niet zoveel kennis als hier _/-\o_

Bij deze dus nogmaals een oproep van mij,wie zou mij kunnen oppikken in Berghem (brabant)
Dit ligt tegen oss aan westelijk gezien,en herpen etc etc.
Ook als je wat meer zou moeten omrijden,maar mij uit de brand kan helpen zou ik dit erg waarderen.
Alvast bedankt,en hopelijk tot op de meeting,oop afwachting van vervoer uiteraard.
Zal het zometeen even aanpassen!
Wel een behoorlijke wijziging hoor...
Explanation?? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Iemand de reclame op de radio gehoord?
Olifantastisch.... :|

Laatste nieuws:
Gretta is dood :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
:X :F |:(

Ik heb vandaag wel op 3FM gehoord dat er in een liedje van Wham sluikreclame voor het "Noorder Dierenpark" zit (helemaal aan het begin), zowaar nr 40 in de Mama Appelsap top 50 :+

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=uByk0t9HDyM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Deathchant schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 16:54:
[...]

Is er een Canon 10-24 uit?? :P
10-22 uiteraard,my mistake O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
fragcompany schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 21:00:
[...]

10-22 uiteraard,my mistake O+
We wachten nog steeds op de explanation voor het zo wisselen!
Aangepast trouwens!

@ dat filmpje: het klinkt als "Ummen Dierenpark"?

[ Voor 15% gewijzigd door Zandpad op 05-06-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mochten er mensen zijn met een Burgers Arnhem jaarkaart, dan geeft die de abbonementhouder recht op 50% korting op de toegang voor Emmen.

Bron

Leuke website, omdat ik nu in Berlijn zit, is hij in het Duits.....

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh, trouwens, heeft Menno al de regels van do-and-don't uitgelegd voor het lenen en uitlenen van spullen? (Wat mij betreft moeten we die gewoon een keer als stickie ergens in dit forum neergooien, evenals de Wijands checklist voor het aanschaffen van een tweedehands lens.)

Ik ben me er in ieder geval niet van bewust dat de checklist van Menno al is langs gekomen dus bij deze:

-1- Als je spullen wilt lenen, zorg dat je WA verzekert bent.
-2- Breken is betalen. (Dus vandaar punt 1)
-3- Leen je spullen alleen uit aan mensen die je vertrouwd, dus die knakker die het grappig vond om verkleed te komen als de scharenslijper... jammer joh...
-4- Doe niet aan doorgeef lenen, dus niet een lens lenen en die even doorgeven aan je buurman, omdat die die lens ook graag wil proberen. Dan leent hij hem zelf maar even !!
-5- Blijf met een geleende lens altijd in line-off-sight van de eigenaar. (Dat is dus in eerste instantie de verantwoordelijkheid van de persoon die de lens geleend heeft!!)

Ben ik nog wat vergeten?

(n.b. Ik geloof dat Menno het allemaal wat beter verwoord had, maar hier moeten jullie het maar even mee doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Hij is nog niet langs gekomen, of het moet zijn in een ander topic.
Alhoewel me dit vanzelfsprekend lijkt, is het wel een goed idee om het te melden.

Gaan we nog moeilijk doen met bewijzen van een WA verzekering?
Of geloven we elkaar op woord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Ik heb eenzelfde lijst ook in het nachtmeet-topic gegooid toendertijd.. En de lijst is wat mij betreft compleet maar nog een kleine, logische aanvulling: met geleend spul heb je nog veel meer voorzichtigheid te betrachten dan met je eigen gear ("zoals een goed huisvader" betaamd is de spreuk) ;)

Qua verzekering: ik hoef geen bewijzen te hebben, zeg jij dat je verzekerd bent (kost geen drol, als je inwonend bij je ouders bent hebben die vaak een verzekering die het gezin dekt) geloof ik dat (in goed vertrouwen). Fles je de boel (en kom ik er achter) dan is dat wellicht geen sterke actie voor je reputatie hier of je vermogen om ooit nog iets op een dergelijke meet te lenen van iemand denk ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
mennovanw schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:34:
Ik heb eenzelfde lijst ook in het nachtmeet-topic gegooid toendertijd.. En de lijst is wat mij betreft compleet maar nog een kleine, logische aanvulling: met geleend spul heb je nog veel meer voorzichtigheid te betrachten dan met je eigen gear ("zoals een goed huisvader betaamd is de spreuk") ;)

Qua verzekering: ik hoef geen bewijzen te hebben, zeg jij dat je verzekerd bent (kost geen drol, als je inwonend bij je ouders bent hebben die vaak een verzekering die het gezin dekt) geloof ik dat (in goed vertrouwen). Fles je de boel (en kom ik er achter) dan is dat wellicht geen sterke actie voor je reputatie hier of je vermogen om ooit nog iets op een dergelijke meet te lenen van iemand denk ik :p
Hmm dan ik ga ik eens uitvogelen hoe het bij mij zit.
Ik woon sinds een half jaar op kamers, en toendertijd meldde mijn vader dat WA nog via hem loopt.
Zo niet, dan schaf ik er zelf wel eentje aan, volgens mij kan dat geen kwaad. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace

IJsrace

null

Ik heb (toen ik het vorige week hier las) ook even nagekeken, bleek dus dat ik niet verzekerd was meer bij m'n ouders. Dus toen maar direct even een ING studentenverzekering afgesloten, alles in 1 pakketje voor 7 euro in de maand, inclusief dekking voor inwonenden.
Toch wel handig :).
En tsjah, zegt een ieder dat hij wel verzekerd is, wat later niet zo blijkt te zijn dan wordt het een spaarvarkentje kapot slaan hè? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-06 22:27
Is WA niet verplicht?

EDIT: Nee dus, raar :P .
quote: Wikipedia
Een aansprakelijkheidsverzekering is in de meeste Europese landen niet verplicht. In Nederland is een aansprakelijkheidsverzekering wettelijk verplicht voor de houder van een motorrijtuig, voor jagers en voor exploitanten van kerncentrales.

[ Voor 113% gewijzigd door TheJVH op 07-06-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:12

iMars

Full time prutser

Nope, volgens mij niet...

Wikipedia: Aansprakelijkheidsverzekering
Meestal niet verplicht
Een aansprakelijkheidsverzekering is in de meeste Europese landen niet verplicht. In Nederland is een aansprakelijkheidsverzekering wettelijk verplicht voor de houder van een motorrijtuig, voor jagers en voor exploitanten van kerncentrales.

[ Voor 56% gewijzigd door iMars op 07-06-2010 11:19 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als uitwonend student ben je vaak gewoon via de WA verzekering van je ouders gedekt inderdaad.

Maar er zitten haken en ogen aan...

- Soms is er een leeftijdslimiet.
- Als je als student gaat samenwonen, wil de dekking ook wel eens ophouden. (Studenten huis is geen probleem overigens.)
- Stop je met je studie, dan houd de dekking veelal gelijk op. (Dat kan vervelend zijn als je een BSA krijgt, omdat je dan officieel gelijk met je studie stopt, hoewel je uitschrijving nog wel even kan duren.)
In dat opzicht is de verzekering meestal strenger dan de stufi.

Even controleren is wel verstandig, want als jij graag een lens van 1450 euro wilt lenen en je legt per ongeluk je camera even onder een passerende olifant.... Best een duur grapje....

WA is niet verplicht om af te sluiten, behalve voor auto's dan. De wetgever heeft besloten dat als je auto rijd, het risico dat je schade veroorzaakt die je niet kan betalen, zo groot is, dat je je daarvoor in moet dekken.
WA verzekering dekt de schade waarvoor jij wettelijk aansprakelijk bent. (Vaak trouwens ook nog wat schade waarvoor de wettelijke grondslag discutabel zou kunnen zijn, maar waar je moreel zeker voor verantwoordelijk bent, maar dat ligt een beetje aan de verzekering.) De wetgever heeft echter besloten dat je zelf moet/mag bepalen of je die schade zelf kan dragen, of dat verzekeren praktisch is.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 176826 op 07-06-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

kep net de rekening van de ANWB gehad voor de WA-verzekering+rechtsbijstandverzekering: 249 euro/jaar :'(
maar ja, ik ben in ieder geval wel verzekerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
O waarom ik de 500D verkocht heb zandpad?
Simpel,nu kan ik het nog bekostigen,heb hem uit het punt van kwaliteit gekocht,150.000 clicks tegenover 50.000 van de 500D.
Betere ruisonderdrukking,sneller,weather sealing,dual digic 4 etc.

Mis nu wel erg groothoek sinds ik de 17-85mm verkocht heb en met de 24-105 aan het spelen ben.
Wat zou het advies hier nu zijn?
De 17-55mm canon? 17-50 tamron vc? 10-22 canon? 17-40 L canon?
Ik kan geen keuze maken :F

Tevens hoop ik nog steeds mee te kunnen liften,nadert erg snel de 26ste :'(
Ps: ben verzekerd,glashelder zelfs lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 11:56
Zandpad schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:28:
Gaan we nog moeilijk doen met bewijzen van een WA verzekering?
Of geloven we elkaar op woord?
Of je jezelf ervoor verzekert, moet je zelf weten. Je moet je echter wel realiseren dat je, onafhankelijk van of je ervoor verzekerd bent of niet, je wel financieel aansprakelijk gehouden kan (en ongetwijfeld zál) worden voor spullen die je sloopt. Dat is gewoon een dure grap, zeker ten opzichte van die paar centen die zo'n verzekering kost.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste