leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
En ik zal zartok eens dit topique inschoppen, want als ik kom, gaat hij ook wel mee
* NickH schopt zartok
Anoniem: 176826 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:39:
Ja, MAAR !!! ik heb net vrij gevraagd aan vrouwlief !!
Nu ja, dat kan ik vast omzetten naar de 26e.
@Blue-eyes: Hoe kom je er nu bij dat je niet kunt komen? Schoonvader gaat het even niet worden. Ik heb even een overdosis schoonfamilie. Alleen al het feit dat ik pas een keer een dagje ben gaan vliegen met mijn schoonvader en nu moet ik nog eventjes ruim 100 foto's doorkijken. Dat is ongeveer een foto per minuut airtime...
Ik begin alvast met rennenNickH schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:28:
Ik moet eens met vriendinlief in gevecht om te zien of ik die data kan krijgen
En ik zal zartok eens dit topique inschoppen, want als ik kom, gaat hij ook wel mee
* NickH schopt zartok
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Geen last van en is het zo eng dat ik kom of wil je met me mee hardlopen?Mobyrick schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:48:
Nikon mensen moeten vaak toestemming vragen aan hun wederhelft valt me op.
[...]
[...]
Ik begin alvast met rennen
Gelukkig droeg Nick gympen dus kwam die trap niet zo heel hard aan, maar als nick gaat kom ik ook en mijn zusje wil ook mee. Mag ik daarnaast even opmerken dat de TT in assen het weekend van de 26e is.
* Zal me braaf in de meet-manager zetten als NickH meer weet
Tja, ik vind de steekproef toch echt te klein om een realistisch beeld te creëren [/wijsheid modus]Mobyrick schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:48:
Ik begin alvast met rennen
Heb me als [?] [?] in de meeting manager gezet, weet dit weekend hopelijk meerZartok schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:03:
[...]
* Zal me braaf in de meet-manager zetten als NickH meer weet
Mijn verlofaanvraag is akkoord bevonden voor beide data
[ Voor 24% gewijzigd door NickH op 07-05-2010 15:33 ]
En op het moment heeft dat ook de voorkeur, met minder rode vakjes en evenveel groene vakjes
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Beter zo dan dat er op de dag zelf nog een aantal (Canon'ers) afhaken, omdat vriend(in)/vrouwlief toch eigenlijk wel andere plannen had, of dat er iets anders in de agenda stond. Dat zie ik nml bij iedere meet wel een paar keer langskomenMobyrick schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:48:
[...]
Mogelijk om het nog een weekje naar achteren te schuiven?Nomad schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:05:
Jongens het wordt definitief 26-6. Kan er niets aan doen, ik moet een workshop geven op de 19e van juni.
En op het moment heeft dat ook de voorkeur, met minder rode vakjes en evenveel groene vakjes.
[ Voor 30% gewijzigd door BlaTieBla op 07-05-2010 17:28 ]
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
In juli is het vakantie en kunnen mensen dan daardoor niet meer.
26e moet het maar worden denk ik zo
I can't wait to shoot!
Het staat wel hoog in mijn prio lijst
done
[ Voor 10% gewijzigd door Nomad op 07-05-2010 19:01 ]
I can't wait to shoot!
Gaan er nog mensen via Haarlem eventueel, het zou wel makkelijk wezen als ik mee kon rijden aangezien ik geen auto heb en Emmen echt ver is overal vandaan (behalve Groningen)
Aangemeld!
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Als je met het OV gaat kunnen we samen reizen, ik mag 3 mensen met 40% korting meenemen. Misschien wel handig voor de mensen vanuit die richting.Phehistyr schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:04:
Is er iemand die me in Wageningen of Ede op kan pikken? In dat geval ben ik ook van de partij.
Uiteraard dus ook naar het Dierenpark geweest.
Ik vond het zeker een van de mooiste dierentuinen die ik gezien heb. (so far)
Gezien het voor mij echt een kl*te eind rijden is, ga ik dus niet nog een keer die afstand afleggen voor een enkel dagje. (ik deed er met eetpauze en verkeer inbegrepen 5 uur over)
[ Voor 26% gewijzigd door M a r c o op 07-05-2010 22:59 ]
Iemand die uit Den Haag met een auto gaat en nu al weet dat hij een plekje vrij heeft?
[ Voor 73% gewijzigd door Makkelijk op 07-05-2010 23:51 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Anders wil ik ook wel mee,ov niks voor mij.....
Uiteraard bijdrage aan benzine/diesel.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Via Apeldoorn?universal creations schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 01:02:
Ik ga vanuit Eindhoven met de auto, dus als iemand op de route met mij mee wil, stuur maar een pm.
Ik denk dat ik ook wel mee kom, zie dat er veel ook mee gaan die ik al ontmoet heb op de scheveningen meet dus dat beloofd weer een gezellig dag te worden!Makkelijk schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 23:50:
I'll be there
Iemand die uit Den Haag met een auto gaat en nu al weet dat hij een plekje vrij heeft?
Je kan prima met mij mee rijden dan kerel, ik heb toch een lease bak, met na jou nog 1 vrije plek over, mocht er nog iemand mee willen vanuit die richting.
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Donnie schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:57:
[...]Ik denk dat ik ook wel mee kom, zie dat er veel ook mee gaan die ik al ontmoet heb op de scheveningen meet dus dat beloofd weer een gezellig dag te worden!

* Gutteguttegut herinnerd zich de "strand wandeling" nog....
The birds turned into The Flying Dutchmen!
no animals were harmed during the production of this message
Vanwege mijn afkeer van het ov ga ik met universal creation meeliften.Zandpad schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:40:
[...]
Als je met het OV gaat kunnen we samen reizen, ik mag 3 mensen met 40% korting meenemen. Misschien wel handig voor de mensen vanuit die richting.
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Moeten we even timen als je over die rotonde moet, verder ligt assen gelukkig ver van emmen af.
Ik zal mijn ouders ook even vragen hoe zij dat doen zaterdag de 26ste met de auto weg (wij wonen 20 kilomter vanaf assen vlakbij de beruchte rotonde)
I can't wait to shoot!
Hoop dat er niks tussen komt, maar daar ga ik niet vanuit.
Ik kom vanuit Den Bosch met de auto, heb eventueel nog wel plek voor 3 man/vrouw.
[ Voor 7% gewijzigd door Fjeze op 08-05-2010 14:20 ]
Fly or Die
Nomad?
I can't wait to shoot!
p.s. mocht er nog mensen willen meer rijden vanuit omgeving Woerden / de Meern, ik heb nog plek over.
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Me2Phehistyr schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:37:
[...]
Vanwege mijn afkeer van het ov ga ik met universal creation meeliften.
Heb je een chipkaart? Ik geloof dat de meningen over meereizen op chipkaart verdeeld zijn. In elk geval zo verdeeld dat ik laatst een groepje van 4 naast me had zitten waarbij de 3 mede-reizigers van de OV-jaarkaart houder een boete en een nieuw kaartje kregen.Zandpad schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:40:
[...]
Als je met het OV gaat kunnen we samen reizen, ik mag 3 mensen met 40% korting meenemen. Misschien wel handig voor de mensen vanuit die richting.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ik rij met iemand mee, maar ik heb geen slechte ervaringen op meereizen met een OV Chip. Ik zelf heb een studenten week abbonement. En regelmatig rijden mn vriendin, zusje en broertje mee naar mn vader (Vanaf Apeldoorn naar Heerenveen). Nooit een probleem, wel zelf in checken en voor de rest 3x kortingskaartje halen.Makkelijk schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:45:
[...]
Heb je een chipkaart? Ik geloof dat de meningen over meereizen op chipkaart verdeeld zijn. In elk geval zo verdeeld dat ik laatst een groepje van 4 naast me had zitten waarbij de 3 mede-reizigers van de OV-jaarkaart houder een boete en een nieuw kaartje kregen.
Ik heb wel interesse in preciepe.SndBastard schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:29:
Ik kom vanuit Tilburg, dus zowel Oss als Eindhoven zijn voor mij relatief in de buurt, heb maar een klein autootje, dus meerijden / tankgeld splitten is een goeie optie
Even kijken als ik oppas kan regelen voor mijn hondje

Ben nog wel een naab met fotografie,daarom zou ik graag mee willen ivm met tips en uitleg.
Kan spelen met een Canon eos 500D,70-300 is usm,100mm 2.8 macro usm,50mm 1.8,17-85mm is usm,en kenko tubes,430 exII etc.
Laat zosnel mogelijk iets weten als dat ok is

Voor mij is het een uitgelezen gelegenheid om mijn waarde oom & tante in Drenthe op te zoeken en daar te gaan pitten (en lekker pas zondag terug te rijden).
Gaat dat niet door is een ieder natuurlijk welkom om mee te tuffen.
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
Voigt: 20, 40, 50 F1, 90
Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts
Anoniem: 176826
Je kunt het ook anders zien. Nikon mensen zijn kennelijk zo sociaal dat ze een wederhelft hebben. Dat kan je kennelijk van die Canonians niet zeggen. *insert evil smile here*Mobyrick schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:48:
@Tyno: Ik kom langs woerden de meern met voorlopig nog drie plekken vrij. Voor een bijdrage in de goede sfeer mag je meerijden in mijn associaal grote leasebak.
@Blueeyes: Jij wilde toch nog een keer aan de cros met dat ding? Moet je wel komen natuurlijk...
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 176826 op 10-05-2010 07:37 ]
Anoniem: 216171
UhumAnoniem: 176826 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 07:32:
[...]
@Blueeyes: Jij wilde toch nog een keer aan de cros met dat ding? Moet je wel komen natuurlijk...
Dat was zekers in Lelystad toen
Wat is eigenlijk de planning voor de dag ook met eten en zo. (ik weet nog steeds niet zeker of ik mee ga)
Is er uberhaupt _iemand_ met een alpha die ook heengaat?Anoniem: 176826 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 07:32:
Je kunt het ook anders zien. Nikon mensen zijn kennelijk zo sociaal dat ze een wederhelft hebben. Dat kan je kennelijk van die Canonians niet zeggen. *insert evil smile here*
Welles
[ Voor 82% gewijzigd door Korras op 10-05-2010 11:47 ]
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Is er een oorlog dan?!roy.ahuis schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:35:
[...]
Is er uberhaupt _iemand_ met een alpha die ook heengaat?of zijn er alleen maar nikon/canonmensen... oh en als je wel met alpha gaat, ben je dan neutraal terrein in de nikon/canon oorlog? Haha...
Er kan er toch maar een de beste zijn (Nikon!

Voor mijn gevoel zijn er meer Canons op de markt dan Nikon, ga maar kijken in de V&A (zowel lenzen als body's).
Nikonians zijn meer merk getrouw?
Een uur of 7:30/8:00 vind ik persoonlijk een hele mooie tijd om weg te gaan.
Alpha gebruiker hier. Wij krijgen straks een blauwe helmroy.ahuis schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:35:
[...]
Is er uberhaupt _iemand_ met een alpha die ook heengaat?of zijn er alleen maar nikon/canonmensen... oh en als je wel met alpha gaat, ben je dan neutraal terrein in de nikon/canon oorlog? Haha...
En een witte vlag
@DickCAH
Ik heb ook een leasebak, dus vandaar dat ik zelf wou rijden. Maar als ik kan meerijden, dan sla ik dat niet af (2 uur alleen in de auto zitten wordt ik ook niet blij van.
Dat laatste heb je, zoals de meeste Nikonians (en geadopteerden), in Rotterdam in december wel bewezen. ;-)Anoniem: 176826 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:10:
[...]Ja, inderdaad ik ben een ochtendmens, maar ook s'avonds kan ik aardig door.
Im adoptedBeF-Bacchus schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:36:
[...]
Dat laatste heb je, zoals de meeste Nikonians (en geadopteerden), in Rotterdam in december wel bewezen. ;-)
De groep in Rotterdam was nogal groot en is toen gesplitst in de Canonians (en een verdwaalde Nikonian genaamd Sjaak-afhaak, die we uitgebreid hebben moeten troosten en een hart onder de riem moeten steken...) en de rest. Dwz Nikonians met pentaxianen (waren die er ook) Sonisten en wat al niet meer...
De Nikon (en geadopteerden) groep is doorgegaan tot in de kleine uurtjes. Was iets van half vier of zo dat we bij de SS Rotterdam stonden. De Canon groep had toen al gemeld dat die al naar huis was en de reis niet had afgemaakt.
(Voordat ik zelf thuis was duurde nog wel even, want ik moest Zartok en een vriend van mij nog afzetten. Dus over het stukje rotterdam - thuis (normaal op dat tijdstip tussen de 20~30 minuten maar kan sneller mits je er op gokt dat oom agent slaapt) deed ik ongeveer anderhalf uur.)
Om negen uur stond ik weer naast mijn bed, om boodschappen te gaan doen... Een beetje brak, dat wel...
[/explain mode]
@Tyno: AAAARGGHHH een Canonian? Sorry, daar durf ik niet bij in de auto te gaan zitten.

Even serieus, afhankelijk van wie er verder nog mee gaan/mee willen rijden is het wellicht handig om bijvoorbeeld op de carpoolplaats bij Woerden af te spreken.
/me gaat toch maar even een routplan maken om te kijken of ik erg last krijg van de TT
Wij hebben zowel in huis (tegenwoordig) een 450D, D60, D3000 en D5000.
Pentax gebruik ik op school nog wel eens, maar ik vind het ondingen xD.
Oh en mijn stiefpa heeft een Sony Alpha...
This footer is intentionally left blank
de groep wordt lekker groot zo te zien.
En er staan een paar users bij die ik al veel te lang eens in het echt moet spreken, dus heb er wel zin in
[ Voor 44% gewijzigd door Nomad op 11-05-2010 15:50 ]
Heb je een lift nodig, DM me dan even...Plek zat in mijn auto.
Sorry....meeting legt het helaas af tegen de TT
[ Voor 168% gewijzigd door Mike2k op 11-05-2010 16:04 ]
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
This too shall pass
Btw nomad jij ging van uit groningen met de auto? waar ergens in groningen moet je vandaan komen?
I can't wait to shoot!
Tenzij je lekker in de buurt woont, dan rijd ik wel even langs.
Hopelijk kan ik bij een andere meeting wel... dan kom ik zeker!
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
http://www.dfpro.nl/artik...-canon-powershot-sx-serie
edit:
je kan er niet mee naar dierentuin emmen zie ik, dus erg gezellig ben je dan niet
[ Voor 28% gewijzigd door Nomad op 17-05-2010 20:04 ]
Emmen staat er niet bij helaas....Nomad schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:04:
Voor de eh koopjesjagers
http://www.dfpro.nl/artik...-canon-powershot-sx-serie
edit:
je kan er niet mee naar dierentuin emmen zie ik, dus erg gezellig ben je dan niet
PS:
http://frontpage.fok.nl/n...rotpremie-dierenpark.html
Straks moeten we nog naar een ander adres ook nog

[ Voor 56% gewijzigd door Fairy op 17-05-2010 20:05 ]
Volgens mij wordt de nieuwe lokatie echt veeeeel beter en mooier (ook 3 keer zo groot) Ik dacht alleen dat dat al bijna klaar zou zijn. (er zijn al wel verblijven ingebruik en te bezichtigen daar hoopte met meeting de rest te gaan zien wat 3 jaar geleden nog neit af was) maar hoorde vandaag op radio idd over die premie.Fairy schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:04:
[...]
Emmen staat er niet bij helaas....
PS:
http://frontpage.fok.nl/n...rotpremie-dierenpark.html
Straks moeten we nog naar een ander adres ook nog![]()
Nomad c/s is goed (5 minuten lopen vanaf mijn stekkie)
[ Voor 4% gewijzigd door the mod man op 17-05-2010 20:32 ]
I can't wait to shoot!
Daarnaast speelexpeditie Yucatan ofzo. Daar liep ik 3 weken geleden eens doorheen toen ik in het dierenpark was.
Man wat wenste ik toen dat ik weer even kind was
http://www.dierenpark-emmen.nl/nl/yucatan/expeditiefotos.htm
een groot klim en klauter paradijs voor kinderen in piratenstijl.
the mod man, prima, CS it is. Details even via dm terzijnertijd. Help me remember
Ben er een paar jaar geleden geweest en toen was het allemaal anders zo te horen!
Paar pracht platen trouwens op hun website!
Have fun boys and girls!
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Nadeel is alleen dat ze dan meteen een reden hebben om de kaartjes weer een stuk duurder te maken...the mod man schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:31:
[...]
Volgens mij wordt de nieuwe lokatie echt veeeeel beter en mooier (ook 3 keer zo groot) Ik dacht alleen dat dat al bijna klaar zou zijn. (er zijn al wel verblijven ingebruik en te bezichtigen daar hoopte met meeting de rest te gaan zien wat 3 jaar geleden nog neit af was) maar hoorde vandaag op radio idd over die premie.
Nomad c/s is goed (5 minuten lopen vanaf mijn stekkie)
Naja als de nieuwe locatie geopend is doen we gewoon een keer de meeting over.
PS. Het is nog maar zeer de vraag of ik er bij kan zijn bij de aankomende meeting....
Wordt nog interessant, want ik heb eigenlijk nog nooit met een camera in een dierentuin rondgelopen.
Kennissen meenemen is geen probleem, groepskorting schiet al niet op met geloof 1 euro korting ofzo, dus het is verder qua betalingen ieder voor zich.
n.b. Hoe zit het met parkeren daar.... Gratis of betaald? Voldoende ruimte beschikbaar of schrikbarend problematisch?
(Noob vragen? Tja, als westerling maak ik me dan weer niet druk over een paar km meer of minder, maar voor een dierentuin hoef ik toch niet echt naar Emmen met Artis en Blijdorp op minder dan 75 km. Bijna 200 km is dan toch wel "een eindje")
Voldoende parkeerruimte bij de Qpark bij de locatie buiten het centrum.Anoniem: 176826 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 08:36:
n.b. Hoe zit het met parkeren daar.... Gratis of betaald? Voldoende ruimte beschikbaar of schrikbarend problematisch?
parking kost 0,5 euro per half uur dacht ik met een max van 6 euro.
PS, ik ben zowel in Blijdorp als Emmen geweest. Kun je toch niet echt vergelijken.
Blijdorp vond ik bedroevend tegenvallen.
[ Voor 14% gewijzigd door M a r c o op 19-05-2010 08:53 ]
Maar ik vind persoonlijk dierentuin emmen de mooiste dierentuin voor fotografie, van waar ik geweest ben.
Parkeerplek genoeg idd, met max 6 euro aan kosten. Ook prima te bereiken ook.
Anoniem: 273020
1d mark 3 mee een een kil shot maken !!
Serieus? Ik zie heel wat dierentuinen, sterker nog, morgen ga ik wederom 5 dagen naar Belgie/Duitsland voor dierentuinenbezoeken. Het is een aantal jaren, stuk of 3 4 schat ik, dat ik in Emmen ben geweest en ik vond het helemaal niks. De vlindertuin was toen nog best uniek, ondertussen heeft bv Artis er eentje die veel groter/mooier is en voorzien van veel meer soorten (vlinders en andere dieren).Nomad schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:05:
ik heb niet alleen gekozen voor emmen omdat het dichtbij is, want net als dickah rijd ik behoorlijk wat per jaar en zal die paar km's me een worst zijn.
Maar ik vind persoonlijk dierentuin emmen de mooiste dierentuin voor fotografie, van waar ik geweest ben.
De tweede week van juni ga ik naar Dierenpark Emmen, ik zit er dan toch vlakbij. Misschien dat mijn geheugen toch slechter is dan de dierentuin
This footer is intentionally left blank
Er gaat een Canon 40D(+ katz eye focus screen) met Carl Zeiss Distagon 35/2 en Carl Zeiss Planar 50/1.4 mee, mocht iemand daarmee willen spelen dan kan dat natuurlijk!
Die Zeiss lenzen wil ik zeker wel even proberen op mijn camera. Eens kijken of ik er ook 3D uit kan krijgen.uruviel359 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:39:
Ah hier wil ik wel bij zijn! Nomad attendeerde me er persoonlijk op (is er nog ruimte in de auto overigens?)
Er gaat een Canon 40D(+ katz eye focus screen) met Carl Zeiss Distagon 35/2 en Carl Zeiss Planar 50/1.4 mee, mocht iemand daarmee willen spelen dan kan dat natuurlijk!
Leica juist niet. Leica-lenzen zijn scherp en hebben vaak een prachtig bokeh, maar voor microcontrast en 3D moet je bij Zeiss zijn.G-Tus schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:53:
Wist niet dat Zeiss lenzen ook 3D effect hadden? Dacht dat dat Leica lenzen waren.....
Het 3D effect is niet zo uitgesproken als ik gehoopt had soms maar het zijn erg fijne objectieven! Als ik de tijd eens vind schrijf ik wel een mini-reviewuniversal creations schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:46:
Die Zeiss lenzen wil ik zeker wel even proberen op mijn camera. Eens kijken of ik er ook 3D uit kan krijgen.
het kan wel, maar ik zou toch graag willen vragen of een schappelijker tijdstip mogelijk zou kunnen zijn.....12:00 ofzo.
Ow enne....ik wil die zeiss planar 1.4 dus ook heel graag proberenuniversal creations schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:46:
[...]
Die Zeiss lenzen wil ik zeker wel even proberen op mijn camera. Eens kijken of ik er ook 3D uit kan krijgen.
[ Voor 26% gewijzigd door Deathchant op 21-05-2010 00:31 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Moet je alleen op zoek gaan naar een grote groep fotografen, of je vraagt een gsm-nummer van een van de andere meeters, en bij aankomst bel je even op waar we zitten.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Het is geen schoolreisje gelukkig, wees gerust wat laterDeathchant schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 00:30:
ik kan de 26e. Maar 10:00........jemig wat vroeg....alsof we 8 uur lang in een dierenpark rondlopen....ik moet vanuit Z-Limburg komen en kan met UC meerijden vanaf eindhoven. ik vind het wat ver gaan om om 06:10 de trein te moeten nemen (en ik moet nog 45 minuten naar het station), dus ik moet om 05:00 opstaan ofzo.....
het kan wel, maar ik zou toch graag willen vragen of een schappelijker tijdstip mogelijk zou kunnen zijn.....12:00 ofzo.
[...]
Ow enne....ik wil die zeiss planar 1.4 dus ook heel graag proberen
Ikzelf moet mee, mijn vriendin gaat denk ik mee (weet ik eigenlijk nog nieturuviel359 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:48:
[...]
Het 3D effect is niet zo uitgesproken als ik gehoopt had soms maar het zijn erg fijne objectieven! Als ik de tijd eens vind schrijf ik wel een mini-review
heb gelukkig een station met redelijk wat ruimte, maar meer dan 5 moeten we er maar niet in stoppen
Je kan dus prima mee en dan zit hij ook wel vol
[ Voor 26% gewijzigd door Nomad op 21-05-2010 08:34 ]
Zeg wat vervelend zeg dat je vriendin mee wil...Nomad schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 08:30:
Ikzelf moet mee, mijn vriendin gaat denk ik mee (weet ik eigenlijk nog niet),
(Sorry, een beetje melig vandaag... Te hard gewerkt deze week.)
Mijn vriendin fotografeert zelf ook gelukkig, dus die vermaakt zichzelf daar ook wel
Zegt genoeg over jou band met je vrouwAnoniem: 176826 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 08:56:
[...]
Zeg wat vervelend zeg dat je vriendin mee wil...Dat moest toch verboden worden?
![]()
(Sorry, een beetje melig vandaag... Te hard gewerkt deze week.)
ook melig bedoeld natuurlijk
Technisch gezien krijg je enkel 3D-effect met twee lenzen en twee sensoren...G-Tus schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:53:
Wist niet dat Zeiss lenzen ook 3D effect hadden? Dacht dat dat Leica lenzen waren.....
* mux rent weg
[ Voor 3% gewijzigd door mux op 21-05-2010 09:52 ]
Welk een leuk idee.ssj3gohan schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:52:
[...]
Technisch gezien krijg je enkel 3D-effect met twee lenzen en twee sensoren...
* Gutteguttegut rent weg
Tijdens de meet twee identieke camera's met dezelfde lenzen naast elkaar dezelfde foto laten maken
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Is al ooit gedaan met 3x een 1D3. Ze maakte 3D beeld van een honkbal slag geloof ik.Gutteguttegut schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:53:
[...]
Welk een leuk idee.
Tijdens de meet twee identieke camera's met dezelfde lenzen naast elkaar dezelfde foto laten maken
I can't wait to shoot!
thundertje gaat niet mee hoor ik net van hem....heb dan nog 1 plekkie in de auto over
Lol: eyefinity op ware resolutie per scherm? xDNomad schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:23:
als jij 12 camera's mee neemt mod man, maar goed dat ik dan een station heb
thundertje gaat niet mee hoor ik net van hem....heb dan nog 1 plekkie in de auto over
Das dus iets van 12MP per camera, dus je 12MP scherm is dan ook wel zo handig...
Dan gooi ik wel even deze foto achter je aan:ssj3gohan schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:52:
[...]
Technisch gezien krijg je enkel 3D-effect met twee lenzen en twee sensoren...
* Universal Creations rent weg

Mijn Sigma 24/1.8 doet dat ook, met zijn 8 afgeronde bladen.
oh wacht, vloeken in de kerk. * mux sprint nog harder weg
I can't wait to shoot!
Daarnaast als je met 1 lens een 3D foto zou kunnen maken zie ik niet in wat je er aan zou hebben (behalve voor robotica). Je fotografeert van 1 positie en hebt dus haast geen mogelijkheid om de afbeelding te draaien, omdat je dan lege gaten in je afbeelding krijgt.
Wat betreft met meerdere camera's dezelfde foto maken:
Ik heb hier nog een kleine calibratieplaat liggen en op mijn laptop staat cameracalibratiesoftware, het enige wat ik nog mis is een stuk code om de afbeeldingen te matchen en 3D te berekenen. Maar een experiment met een heleboel camera's om 1 object lijkt me leuk...

[ Voor 12% gewijzigd door Phehistyr op 22-05-2010 10:28 ]
Holy fuck daar hangt een redelijk godsvermogen aan cameraatjesPhehistyr schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 10:23:
Als we het helemaal ruig willen doen maken we gewoon een bullettime setup op locatie![]()
[afbeelding]
Natuurlijk is het geen 3D. Maar veel Zeisslenzen geven meer het idee van diepte in een foto dan andere lenzen.Zartok schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 10:17:
Een camera mapt een beeld van de 3D ruimte, naar een 2D sensor en daarmee verlies je diepte informatie van de pixels. Voor 3D heb je gewoon een extra vergelijking nodig, dus zou je 2 (of meer) optische bundels door een objectief moeten sluizen die 2 (of meer) afbeeldingen op je sensor genereren en later dat naar 3D omrekenen, of je moet kiezen voor een heel andere methode van afbeeldingen maken (met ToF cameras bijv).
Daarnaast als je met 1 lens een 3D foto zou kunnen maken zie ik niet in wat je er aan zou hebben (behalve voor robotica). Je fotografeert van 1 positie en hebt dus haast geen mogelijkheid om de afbeelding te draaien, omdat je dan lege gaten in je afbeelding krijgt.
Wat betreft met meerdere camera's dezelfde foto maken:
Ik heb hier nog een kleine calibratieplaat liggen en op mijn laptop staat cameracalibratiesoftware, het enige wat ik nog mis is een stuk code om de afbeeldingen te matchen en 3D te berekenen. Maar een experiment met een heleboel camera's om 1 object lijkt me leuk...