Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

usb headset / gaming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben fervent World of Warcraft - speelster. Voor de communicatie met mijn medespelers gebruikte ik een headset die ik aan de voorkant van mn pc in kon pluggen, terwijl het geluid van de game zelf door mijn speakertjes klonk. Helaas had mijn studie te lijden onder deze hobby, dus ben ik een aantal maanden met het spel gestopt.

Door omstandigheden was mijn computertje een aantal maanden terug aan een nieuw moederbord toe. Dus dat is gefixt. Nieuw moederbord erin.

Nu ben ik deze week weer WoW gaan spelen. Maar ventrilo (chat-software) werkte niet. Dus ik die kast open schroeven. En wat schetst mijn verbazing: de headset input aan de voorkant van de kast is niet aangesloten op het moederbord, omdat er uberhaupt geen audio-ingang op het moederbord zit. Dus.... :(
(Ik gebruik trouwens windows xp, en de geluidskaart is onboard bij het moederbord.)

Nou lijkt de oplossing te zijn om een usb headset aan te schaffen. Maar de vraag is dan óf en zo ja, hoe mijn moederbord dan het geluid naar die headset gaat sturen. Heb ik daar nog een aparte geluidskaart voor nodig, of een headset met ingebouwde geluidskaart??? Of gaat mijn ventrilo automatisch een geluidskanaal toewijzen aan de usb-headset, ook zonder dat een extra geluidskaart nodig is?

Ik wil natuurlijk het liefst weer naar de situatie toe dat ik het geluid van de game door de speakers hoor, en alleen de chat over mijn headset.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Groetjes,
Manon

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-11 09:29

kronolith

[EDIT]

Voor een USB headset heb je geen extra geluidskaart nodig. Vergelijk het met een webcam met ingebouwde mic: door de drivers ziet Windows het als een microfoon. Zo werkt het ook voor de headset. Je krijgt dus waarschijnlijk ook een extra kanaal in Vent.

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Een moederbord met onboard geluidskaart dat geen HD Audio of AC'97 (wel erg oud) aansluitingen heeft? Moet wel een vreemde zijn dan want degene die ik ken hebben het allemaal.

Een USB-headset is een normale headset, met normale 3.5 jack plugs, maar er zit een verloopje bij van die aansluitingen naar USB. Dat verloopje is stiekem gewoon een USB geluidskaart die wordt herkent en Ventrilo kan daar prima mee overweg.

www.ping-win.nl

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:51
USB = UNIVERSAL Serial Bus, dus daar kun je een hoop verschillende apparaten aan hangen.

99.9% van alle USB headsets kun je in je PC prikken, Windows herkent deze als audioapparaat, regelt de divers voor je en je kunt na een paar minuten weer babbelen met je maatjes ;)
(0.01% heeft nog drivers nodig die je op een amper gevuld CD'tje krijgt meegeleverd)

Hierna kun je, lijkt het mij, weer doorspelen als je gewend was. En damn ik moet sneller typen en minder diep denken.

[ Voor 14% gewijzigd door ShitHappens op 03-05-2010 20:16 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens, voor deze informatie... Ik ga er 1 bestellen (headset dus).

lol @ shithappens. Relax ;)