Turbo door control?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Waarom loopt een Cyrix 200 dubbel zo snel als je tijdens een berekening (willekeurig) een toets ingedrukt houdt?

Systeem:
Cyrix 200
noname vxpro mobo
64 meg intern
soundblaster 64
etc...

Dit verschijnsel is nogal vaag...lijkt net alsof die extra toets inhouden een turbo is voor je processor.

• Zwaluw
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06-2003
Klinkt leuk.. ik begrijp er alleen niks van :)

Laat het een zien met cijfertjes.. (benchmark)

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Misschien rem je een process o.i.d. wat anders de boel zou vertragen?

• Mini-me
  • Niet online
O ja nog iets vergeten (weet niet of het er iets mee te maken heeft maar het gebeurt op hetzelfde moment):
Die SB 64 produceert een gigantisch hoge irritante pieptoon, door je speakers en door de kaart zelf (zou die je pc speaker aansturen ofzo? Er komt echt geluid uit de kast zelf).
Zodra je op een toets drukt gaat die pieptoon weg. De processor gaat dan ineens veel sneller draaien.

Wordt toch eens tijd om te gaan proberen of er niet een AMD k6 op dat brakke mobo kan om de boel toch nog een beetje sneller te laten draaien :)

• Mini-me
  • Niet online
Mijn broer (= de eigenaar) heeft ooit een qbasic proggie geschreven die een x-aantal berekeningen uitvoert en vervolgens de benodigde tijd per berekening opnam...daaruit bleek dat de processor met een extra toets ingedrukt bijna dubbel zo snel draaide (zegt natuurlijk niks over kloksnelheid, aan de hand van het aantal berekeningen kun je niet echt zeggen hoe snel je processor draait).

Ik heb hem gevraagd dat nog eens te testen en mij de resultaten exact door te geven.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

dan zou ik toch die SB d'ruit halen, of in een ander slot doen, nieuwe drivers halen of zoiets...

Verwijderd

Ben je aan het dollen of zo?
Hier snap ik niets van?( Maarja, ik snap toch al niet zo veel :P)

• Mini-me
  • Niet online
Toen ik het de eerste keer hoorde lachte ik me ook dood. Maar het is echt waar, bijvoorbeeld bij uitpakken: druk op een willekeurige toets (we dachten eerst dat je daarvoor op de control moest drukken maar het gaat met iedere toets, alleen met de control krijg je niet van die piepjes) en hij zipt veel sneller. Geloof het of niet, ik ben echt serieus.

Zal dus wel een of ander cyrix foutje zijn als niemand dit ooit gehoord heeft.....

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:52
Hahahaahhaaa!!!! LOL! :) :) :)

• Mini-me
  • Niet online
AARGGGGHH ;)

• Mini-me
  • Niet online
Ik krijg net te horen dat die processor een cyrix 120 is (vergelijkbaar met intel 90 ofzo) met een stickertje van cyrix 200 erop. Verklaart wel waarom hij zo t r a a g is maar nog steeds niet waarom er een 'turbo' op zit (turbo was vroeger toch bij de 386 en 486 om te zorgen dat spellen voor bijv xt niet op een te grote kloksnelheid gingen draaien?)

Nou ja als er geen AMD op zijn socket7 mobo past dan wordt het tijd voor een celeronnetje ofzo >:) >:) >:)

• Mini-me
  • Niet online
Okee na een aantal benchmarks kreeg hij deze resultaten:

3dMax 99:
zonder toets: score 14 / 4 (weet niet welk cpu is en welk grafisch is :( ik neem aan de eerste video en de tweede cpu)
met toets: score 17 / 7
verbetering in procenten 75% op cpu... alleen door een toets in te drukken??

Sisoft Sandra:
zonder toets: Intel Pentium 78
met toets: Intel Pentium 149

Dit is dus het bewijs dat het allemaal serieus is, ik maak geen geintje.
(Je mag toch aannemen dat deze twee programma's wel een goede benchmark zijn toch?)

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:15
Mhhh zou mijn cyrix ook opeens 2 keer zo snel blokjes gaan kraken als ik een toets afplak. Dus 600 kk/ps ipv 300 kk/ps.
Na, denk het niet.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• Mini-me
  • Niet online
Voor de duidelijkheid: dit is dus geen cyrix M2 ofzo he?

Je gelooft me dus niet?

• snakeye
  • Laatst online: 21:15
Ik heb zelf een cyrix pr166 @ 133. Ik zeg niet dat ik je nie geloof. Lijkt me alleen erg onwaarschijnlijk.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• Mini-me
  • Niet online
Nou ja als je die benchmarks ziet dan moet je het toch wel geloven? Sterk of niet, als alles tweemaal zo snel gaat dan mag je toch wel zeggen dat je processor 2x zo hard draait he?
Het feit dat het niet bij ieder cyrix zo is (waarschijnlijk juist alleen bij deze) betekent niet direct dat het bull-shit is toch?

• Ceaser
  • Laatst online: 07-09 08:47
Installeer Windows maar is opnieuw of check dat ding maar is goed na.
Een processor kan nooit ineens harder gaan, maar wel zachter en vervolgens weer op de normale snelheid

• Mini-me
  • Niet online
Resultaten Sisoft Sandra:
code:
1
2
3
4
5
            Zonder toets           Met toets
Bus speed   53 MHZ (TE LAAG!)        75 MHZ
Multiplier        2X                    2X
Memory bus speed  53 MHZ            75 MHZ
PCI-bus     27 MHZ (1/2X)   38 MHZ (TE HOOG!)
(sorry voor de kleine lettertjes maar anders valt de layout weg :) )

Dat te hoog/ te laag gaf SiSoftSandra zelf aan.
Het is dus niet alleen de processor, maar het hele moederboord wat op een hogere
frequentie gaat draaien.
Zou het kunnen kloppen dat zijn moederbord totaal gaar is en rijp voor de sloop?

Lijkt me sterk dat dit over gaat als windows opnieuw geinstalleerd wordt. Bovendien heeft hij laatst windows nog opnieuw geinstalleerd en nog steeds geen andere resultaten.

• Ceaser
  • Laatst online: 07-09 08:47
Sisoft Sandra kan geen NL, het is dus allemaal shit.
Ik heb ook nog van mijn leven niet een computer gezien die zegt dat de snelheid te laag is.

• Mini-me
  • Niet online
Sisoft Sandra kan geen NL, het is dus allemaal shit.
DUH!!! Ooit gehoord van het werkwoord vertalen? Ik vertaal, jij vertaalt, wij vertalen :P

Ik kan er toch ook niets aan doen dat dat programma waarschuwingen geeft wat betrefd bussnelheden?

Verwijderd

Staat je mobo/windows niet toevallig zo ingesteld, dat ie na zeg 1 seconde in slaapstand of lage snelheid gaat ofzo? Met als wake-up event een toets-aanslag?

• Mini-me
  • Niet online
Ik zou het niet weten. Waar kun je dat instellen?
Pagina: 1